Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä muillakin nelikymppisillä koko ajan monta kremppaa?

Vierailija
31.10.2021 |

Milloin polvi kipeä, milloin toinen. Aina joku hampaista kipeä (bruksaan). Usein niskat jumissa ja pää kipeä. Selkä kipeä. Ranteet, kaikki nivelet, sormet ja varpaat, usein mahakin. Ja vaikka mitä kremppaa, koko ajan useampi paikka pettää. Moni näistä tullut raskaudesta/synnytyksestä mutta moni ties mistä. Ja olen alkoton, savuton ja normipainoinen. Telkusi mieli jäädä kohta eläkkeelle, masentaa krempat.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Alkoi jo oikeastaan  38-vuotiaana. Siitä lähtien on ollut jatkuvia ongelmia. Refluksia, ärtynyttä suolta, nivelkipuja, niskahartiaseudun jumeja, sydämentykytyksiä. Koko keho ihan rikki koko ajan. Joo ja lääkärissä otettu labrat miljoonaan kertaan ja muitakin tutkimuksia tehty, mitään ei löydy. Pitävät täysin somaattisena oireiluna. En kyllä itse keksi mistä se sitten johtuisi. Tiedän, että olen FAS-lapsi vaikka sitä ei koskaan minulla diagnosoitu virallisesti kun äiti kielsi varmaan silmät kirkkaina juoneensa raskausaikana ja varmasti joi. Mutta FASin eri piirteet mulla selkeästi on.  Varmaan sitten ainakin osittain vaikuttaa nyt vanhetessa näihin juttuihin.

Vierailija
42/42 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45v ja ei ole vaivoja. Liikun reippaasti kolme kertaa viikossa, olen kasvissyöjä ja koitan nukkua hyvin. En juo tai polta. Pyrin kaikessa kohtuuteen ja tasapainoon, niin fyysisesti kuin henkisestikin.

Mulla oli noin 30 vuotiaana muutaman vuoden mittainen huono kausi. Oli liikaa stressiä monesta suunnasta ja en vain itse tajunnut ottaa vastuuta omasta voinnistani. Puhkesi autoimmuunisairaus, oli rytmihäiriöitä, närästystä, kolotuksia, unihäiriö, masennusta, päihteitä ym. Koko ajan jotain. Kävin lääkärillä parin kuukauden välein milloin mistäkin syystä. Yksi lääkäri ei määrännytkään lääkettä, vaan vihreää teetä ja metsäkävelyitä. No siitä seurasi sellainen pysähdys ja ymmärrys, että tällaista oloa en aio sietää lopun ikääni jos vain voin itse vaikuttaa. Perussairaudelle en mitään voi, se on onneksi lääkkeen ansiosta oireeton. Mutta kaiken muun olen saanut elintavoilla ja omaa asennetta muuttamalla kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi