Onko teillä muillakin nelikymppisillä koko ajan monta kremppaa?
Milloin polvi kipeä, milloin toinen. Aina joku hampaista kipeä (bruksaan). Usein niskat jumissa ja pää kipeä. Selkä kipeä. Ranteet, kaikki nivelet, sormet ja varpaat, usein mahakin. Ja vaikka mitä kremppaa, koko ajan useampi paikka pettää. Moni näistä tullut raskaudesta/synnytyksestä mutta moni ties mistä. Ja olen alkoton, savuton ja normipainoinen. Telkusi mieli jäädä kohta eläkkeelle, masentaa krempat.
Kommentit (42)
Olen 46-vuotias nainen. Silloin tällöin hartiat ja niska jumissa, siinä kaikki vaivani. Narskutan öisin, ja siksi minulla onkin purentakisko. Urheilen säännöllisesti, en tupakoi ja olen hyvin hoikka.
Mulla on kaikkea epämääräistä. Rinnassa ahdistusta ja muita sydänoireita, ruoansulatusongelmia, unettomuutta. Varmaan stressiperäistä, mutta harkitsen lääkärikäyntiä.
Ei. Minulla on samat krempat edelleen, jotka on olleet jo paljon aikaisemmin. Ei ole uusia tullut viime vuosina.
38 vuotiaana sairastettu influenssa teki minusta ihmisraunion. Keuhkot, sydän ja aivot ottivat kipeetä taudista. Sairaseläkkeelle pääsin pitkän taistelun jälkeen.
Aina jotakin. Ollapa taas nuori 18v :(
N36 ja 100kg
Ei mitään sellaista mitä ei sais jumpalla parannettua jos vaan jaksais...
Taslaus tuhosi selän, synnytys vei ykkösen ja kakkosen pidätyskyvyn eli kyllä, kremppanen olo on. Ja olen vasta 35.
50v ja ei kremppoja. Mutta ap, sinun kannattaa kyllä käydä lääkärissä jos kaikkia niveliä särkee jne. Voi löytyä jotain apua eikä sinun tarvitse kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Varsinkaan sen jälkeen kun aloitin crossfitin kolmesti viikossa. Vähintään. Suosittelen.
Heh, mun kroppa ei kestä sellaista rääkkiä. Mulla on kaksi pientä lasta eikä vapaa-aikaa harrastuksiin yhtään, mutta liikuntaa tulee noiden perässä juoksemisesta ja kantamisesta. Ap
Oikeesti liikunta vähentää kremppoja ja lisää jaksamista. Mulla on jäänyt ajoittaiset selkäkivut salitreenin alotettua. Krempattomana pidän itseäni. Ikää yli 45 v.
-eri
En tunne yhtään salilla kävijää jolla ei olis aina joku ruhon osa paskana mut väkisin pitää vääntää.
Mikäli nelikymppisellä noin paljon kremppoja niin parempi päästä siinä vaiheessa haudan lepoon. Ei silloin krempat vaivaa eikä liioin kivut.
Mulla sama. 43v, 1,5 kk sitten kävin verikokeissa ja hb 95, ferritiini 6. Paha raudanpuuteanemia. Kurja olo johtui yksinomaan siitä. Mars verikokeisiin!
Kokeilepas narskutteluun meditaatiota tai hypnoosia, youtubesta löytyy videoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Varsinkaan sen jälkeen kun aloitin crossfitin kolmesti viikossa. Vähintään. Suosittelen.
Heh, mun kroppa ei kestä sellaista rääkkiä. Mulla on kaksi pientä lasta eikä vapaa-aikaa harrastuksiin yhtään, mutta liikuntaa tulee noiden perässä juoksemisesta ja kantamisesta. Ap
Oikeesti liikunta vähentää kremppoja ja lisää jaksamista. Mulla on jäänyt ajoittaiset selkäkivut salitreenin alotettua. Krempattomana pidän itseäni. Ikää yli 45 v.
-eri
Joo olen samaa mieltä liikunnan hyödyistä mutta ei niin että kremppanen rehkimään crossfittiin, vaan ennemmin fyssarin ohjeilla vaikka sauvakävelyä, uintia ja perus kuntosalia riittävän rauhakseen. Ap
Kyllähän sen huomaa, ettei ole enää niin notkea kuin nuorena. Olen jotenkin kömpelömmäksi tullut. Pitäisi jaksaa liikkua enemmän, mutta perhana kun silloin nuorena ei edes tarvinnut liikkua ja silti oli joustava kroppa. Noh, tätä se sitten on loppuelämä, rapistumisen kanssa taistelemista.
Näkö on myös alkanut huonontua, että taitaa tarvita silmälasitkin pian.
Olen 54v ja sairastelen harvoin. Olen aina ollut hoikka/normaalipainoinen, en tupakoi ja olen aina liikkunut aktiivisesti.
Maha on ollut jo nuoresta asti kuitenkin heikko kohtani eli se on haitannut vointiani; vatsan turvotusta, ilmavaivoja ja löysää vatsaa. Syytä ei ole löydetty eli ilmeisesti vain toiminnallista ongelmaa.
Selkä oli myös välilevyprolapsin takia kipeä monia vuosia. Saliharjoittelu ja pilates pitää sen nykyään suht oireettomana.
Em. vaivojen takia en ole ollut koskaan kuitenkaan sairaslomilla.
Nykyään huomaan aamuisin, että jalkapohjani ovat kipeät. En tiedä mistä johtuu, ehkäpä ikääntymisestä..?
Nivelvaivoja, toisinaan oikea polvi kangistuu.
Vaivaisenluita vihloo, peukaloiden tyvinivelet ja ranteet usein kipeät.
Kävin kattavassa lääkärintarkastuksessa 40-vuotiaana, ei mitään löytynyt.
Suolistovaivoja(niitä ollut koko ikä...).
Mies, 50v
Kilpirauhasen vajaatoiminta. Todettiin kymmenen vuotta sitten, ei mitään vaivaa enkä edes huomaa kun muistan ottaa lääkeen.
Hartianseutu on välistä tosi jumissa työn takia. Olen sairaanhoitaja.
Muuten tunnen olevani elämäni kunnossa!
Olen kohta 49 ja onneksi tosi terve. Ei ole mitään kremppoja, liikuntaa pitäisi lisätä jotta pysyisi lihakset ja liikkuvuus kunnossa. Hampaatkin todettiin juuri terveiksi.
Oon 45. Ei kremppoja mutta notkeus ja joustavuus ovat kärsineet. Pitäisi muistaa venytellä.