En tajua homokavereitteni rahanjakoa
Lähipiiriini kuuluu homopari jotka asuvat yhdessä. Toinen on RIKAS en edes tiedä miten paljon sillä on omaisuutta, toinen on ihan tavisduunari, fysioterapeutti. Kuitenkin he jakavat menot aikalailla puoliksi, tämä köyhempi suuttuu jos toinen yrittää maksaa enemmän yhteisiä menoja. Mitä ihmettä? Naiset tässä tilanteessa käyttäisivät häikäilemättä hyväksi puolison korkeita tuloja. Näköjään ei miehet. Tämä vähemmän tienaava tykkää myös hemmotella kultaansa erilaisilla lahjoilla, eikä mangu osuutta toisen tuloista. Moniko teistä naisista pystyisi samaan?
Kommentit (11)
Voi että tää on niin väsynyt juttu jo. Sä yrität lähestyä sitä vähän eri kantilta mutta aina sut tunnistaa
Ensimmäinen aloitukseni. Kuuntelin rahakeskusteluaan tänään. ap
Naiset eivät vain kestä keskustella siitä, miksi niin moni heistä on rahanahne horo.
En tajua minäkään. Jos he eivät jakaisi rahojaan vaan yhdistäisivät ne, molemmilla olisi mukavampi elintaso eikä asiasta tarvitsisi kummankaan vedellä herneitä nenusiin.
Terv. yhteisen rahan talous, minä nainen tienaan kolme kertaa enemmän kuin mies.
Miesten on vaikea sietää sitä, että on toisen elätettävänä. Se liittyy kunniantuntoon. Naisille usein riittää, kunhan vain saa kaiken haluamansa.
Kukaan ei tässä vetele herneitä nenusiin vaan rakkaus on rahasta riippumatonta ja seesteistä.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:55"]
Kukaan ei tässä vetele herneitä nenusiin vaan rakkaus on rahasta riippumatonta ja seesteistä.
[/quote]
"tämä köyhempi suuttuu"
Juu, enhän nyt toki tiedä, miten se suuttuu, alkaako mököttämään, karjumaan vai paiskomaan tavaroita ympäriinsä. Tai ehkä vaan ilmoittaa, että nyt suututtaa. Käytin varmasti väärää ilmaisua kun puhuin herneistä.
Kerrankin pääsen sanomaan että MINÄ! Mies on aina tienannut neljä kertaa enemmän kuin minä mutta kaikki laskut ja asuntolaina puolitetaan. Eihän se mun miehen vika oo että mun palkka on pienee! En ymmärrä kaveriperheitä joissa kaikki raha on yhteistä. Ja myös haluan jokatoinen kerta tarjota ruuan kun käymme syömässä.
Tiedän tuollaisen heteropariskunnan. Molemmat ovat saman alan opiskelijoita, mutta miehellä on ns. vanhaa rahaa taskussa. Nainen ei suostu yhtään ottamaan mieheltä mitään vastaan, joten kaikki lomat, ravintolakäynnit yms. hoidetaan naisen budjetin mukaan, vaikka mies mielellään kustantaisi vähän luksusta.
Kiitti Vepe tästä aloituksesta. Kumpikaan meistä ei suutu mistään. Mun rahat on yhtä tyhjän kanssa, kukaan ei välitä niistä. Mun kulta saa kaiken mitä tarttee, talon ja muun. Rahat saa myös ihan joka penniä myöten jos mulla joku päivä astmapiippu prakaa.
Eli tämä tuttavapariskunnan miehen käytös kertoo nyt sinusta lopullisen totuuden sekä naisista että miehistä?