Paljonko sinun kotikaupungissasi oli tämmöisen kaksion vuokra?
Neliöitä n. 55-60, keskustassa, vain kymmeniä ja satoja metrejä lähes joka kauppaan. Asunnossa sauna, hyvä kuntoinen ja vasta remontoitu.
Omalla paikkakunnalla veden kanssa vuokra n.520e tässä asunnossa. Ei mikään käpykylä mutta ei suurkaupunkikaan :)
Kommentit (48)
Tampellassa kaksio 58m² 990€, harvemmin tuon kokoista alle 800 saa. Ratinassa 44m² on 830€. Tässä ei nyt ihan keskusta keskustaa ole kun saunallisia otin. T:re
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:53"]
n.900euroa, Brysselissä.
[/quote]
Saa kylla paljon halvemmallakin! Ma sanoisin, et 800 euroo on aika perus, mut kyl sitakin halvemmalla saa. :)
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:57"]Miten te espoolaiset määritätte keskustan?
[/quote]Tapiola.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:39"][quote author="melba" time="09.01.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:53"] Ehkä 700-800, riippuu alueesta. Oon Espoosta. [/quote] Ei saa noin halvalla ainakaan Matinkylästä. Itsellä saunallinen kaksio, lasitettuparveke yms oisko 55 neliötä? hinta 950€. :( Tosin sisältää autopaikan (parkkihalli) Oon yrittänyt etsiä uutta asuntoa, mutta ei ole löytynyt vielä oikein hyvää + oon laiska. On tykästynyt liikaa tuohon lämmitettyyn parkkihalliin + siihen että ikkunasta näkyy isokauppakeskus missä on kaikki mahdollinen, tarvitse muualla käydä kun.. Töissä.. :D [/quote] Itse asuin Itäkeskuksessa ihan siinä kauppakeskuksen vieressä ton kokoisessa kaksiossa ja mun vuokra oli 750 yksityisellä. Kyllä niitä löytyy kun etsii kärsivällisesti. Nyt asun kolmiossa Helsingissä ja mun vuokra on 700e. 4
[/quote]
Ei Itis ole Espoossa.
[/quote]
Öö, ei niin? Mutta siinä on vertailupohjaa omista kokemuksista kun ymmärsin tän alotuksen niin, että puhutaan kaupungista mistä ollaan kotoisin ja olen kotoisin Espoosta, mutta olen asunut siellä viimeksi alaikäisenä enkä silloin asunut kerrostalossa. Sen jälkeen olen asunut vain Helsingissä, missä vuokrat on vielä kalliimmat usein kuin Espoossa. En siis ole samaa mieltä siitä ettei noin halvalla voi asua, kun olen itsekin asunut useammassa asunnossa Helsingin puolella. Pitää vaan etsiä, niin löytää.
[/quote]tis on slummi.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:53"] Ehkä 700-800, riippuu alueesta. Oon Espoosta. [/quote] Ei saa noin halvalla ainakaan Matinkylästä. Itsellä saunallinen kaksio, lasitettuparveke yms oisko 55 neliötä? hinta 950€. :( Tosin sisältää autopaikan (parkkihalli) Oon yrittänyt etsiä uutta asuntoa, mutta ei ole löytynyt vielä oikein hyvää + oon laiska. On tykästynyt liikaa tuohon lämmitettyyn parkkihalliin + siihen että ikkunasta näkyy isokauppakeskus missä on kaikki mahdollinen, tarvitse muualla käydä kun.. Töissä.. :D [/quote] Itse asuin Itäkeskuksessa ihan siinä kauppakeskuksen vieressä ton kokoisessa kaksiossa ja mun vuokra oli 750 yksityisellä. Kyllä niitä löytyy kun etsii kärsivällisesti. Nyt asun kolmiossa Helsingissä ja mun vuokra on 700e. 4
[/quote]
Nomuttakunenmähaluasinne! :D Jorvissa oon töissä. Tulis Itiksestä liikaa työmatkaa. Oon ettinyt tästä jostain läheltä jotain vastaavaa asuntoa. Vaikka oon miettinyt sitäkin että jos vaan viittis tyytyä vähän "huonompaan" asuntoon =halvempaan. Niin sais enemmän säästöön rahaa. Jos ostais oman asunnon. Vuokrat vaan nousee koko ajan.. :(
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:57"]
Miten te espoolaiset määritätte keskustan?
[/quote]
Espoon keskus on Espoon keskus. Ollut jo 1100 luvulta saakka. Mikään ostoskeskuksen sijainti ei määritä kaupunginkeskustaa. On turha väittää että Sello tai Iso-Omena olisi "keskuksia" asukaslähiöitä kyllä, mutta ei tämän kaupungin keskus. Ei ole koskaan ollut, eikä tule koskaan olemaan. Keskusta on aina määritelty siten, että keskustassa on kirkko. Näin myös Espoon keskustassa.
Espoo on laajentunut aikojen saatosta keskustasta nykyisille asunalueille, ja laajenee koko ajan.
Se missä missä on parhaat palvelut/eniten kauppoja ei tarkoita automaattisesti että paikka olisi "keskusta" Eihän kukaan Lempäälässä asuvakaan väitä että Ideaparkki olisi Lempäälän keskusta? Vaan keskusta on ihan keskusta, se sama mikä ollut aina ennenkin. Se että jonnekin sivummalle rakennetaan iso kauppakeskusta, ei vaikuta kaupungin keskustan sijaintiin. Mutta vaikuttaa asuntojen hintoihin. Sielä missä on hyvät palvelut lähellä on kallista. Ollut aina näin.
Espoon keskus on Espoon keskus!