Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaiset! Miten todistitte ensimmäisen kerran Jeesuksesta?

Vierailija
09.01.2015 |

Oliko teillä heti uskoontulon jälkeen pelastusvarmuus ja olitteko varmoja,että olette uskossa? Oliko helppo todistaa? Vai pelkäsittekö,ettette olekaan uskossa ja emmitte todistamisen kanssa?

Minulla hankala tilanne,olen (kait) ollut uskossa joitakin vuosia sitten,mutta jossain vaiheessa usko vaan hävisi,osasyy varmaan tunnustamisen puuttuminen.En silloinkaan ollut varma,olinko uskossa.

Nyt muutama päivä sitten keskustelin pastorin kanssa ja hän antoi minulle synninpäästön ja kehotti rohkeasti todistamaan,jotta usko vahvistuisi.Tiedänhän minä tämän asian,mutta miten onkin vaikeaa.En kokenut mitään kummempaa tuollain,joten epäilen taas,olenko edes uskossa.

Haluaisin kyllä todistaa; suun tunnustuksella pelastutaan...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään linjoilla...

Vierailija
2/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää nyt muualle satuilemaan jooko! Jumalaa ei ole olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä vuosikymmeniä uskossa ollut. Kirjoitan kohta, nyt ihan just en voi.

Vierailija
4/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ne lääkkeet. Juttusi on aivan mielenterveyspotilaan puheita.

Itselle se työtön puuseppä äpärä (jeesus) ilmeistyi paahtoleipään. Juoksin välittömästi jehovien kirkkoon kun vain 144 000 pelastuu. töttöröö

Vierailija
5/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan nyt kuule just sulta kysytty tässä yhtään mitään.

Vierailija
6/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh... mitä vastauksia... negatiivinen ja pahansuopa ilmapiiri täällä.

Todistaa että on erittäin harvinaista saada todisteita ns. toisista ulottuvuuksista.

Itselle riitti yksi "viesti" jonka tavallaan kuulin päässäni ja se pelasti henkeni, ei ole tarvinnut miettiä sen jälkeen olemmeko täällä yksin. Tuo turvallisen ja levollisen olon, tuolla on joku/jotkut katsomassa perään... Jeesusta en ajattele kuin jouluna...

Vierailija
7/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muitakin linjoilla! Ensinnäkin: ole vapaa! :) Tuollaista todistamisen pakkoe ei voi tehdä. Jos sellainen pakko tehdään, niin sehän tarkoittaa, että sitä yrittää itse pelastaa itsensä, lakia noudattamalla.

Itse olen ollut vuosikausia uskossa, enkä todellakaan usko, että väkipakolla pitäisi todistaa Jeesuksesta. Uskon, ettei sellainen todistus ole hyvä myöskään evankeliumille. Uskon näin: meidät on lähetetty rakastamaan ja auttamaan lähimmäisiämme! Olemaan merkityksellisiä ihmisiä toisille ihmisille. Kuuntelemaan, kohtaamaan ja näkemään lähimmäisemme. Pysähtymään, ehkä ohikiittävissäkin tilanteissa. Ja olemaan valmiit kertomaan, mistä itse olemme itse saaneet ilon, rauhan, avun jne.

Itse en koe luontevaksi alkaa puhumaan suoraan Jeesuksesta, vaikka hän onkin minulle Herrojen Herra, Vapahtaja, Kaikkivaltias Jumala! Mutta kun toinen vuodattaa vaikkapa murheitaan, voin sanoa, että rukoilen, voin kertoa eri tilanteissa luontevasti, että olen uskossa, käyn kirkossa tms. ja tilaisuuden tullen kertomaan tarkemmin, mitä tuo kaikki minulle merkitsee. Ihmissuhteiden kautta pääsee parhaiten todistamaan, niin uskon! Rohkeutta minäkin tarvin vielä enemmän, vielä helpommin kertomaan uskostani, mutta uskon, että Jumala tekee minussa tuon työn!

Ole siis vapaa! Jos ja kun olet uskossa, elämäsi todistaa siitä ja saat rauhassa kasvaa myös todistamisen suhteen. Ja sinä OLET uskossa, jos kerran uskot ja turvaat Jumalaan/Jeesukseen. Epäilyt eivät ole merkki siitä, ettei uskoa ole. Jokainen epäilee välillä.

Vierailija
8/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ap tässä...kiitos sille asialliselle vastaajalle...odotan kirjoitustasi :) Ja voin sanoa teille toisille,että olen ihan täysijärkinen :D Olen syntinen,siksi tarvitsen Jeesusta.

Vierailija
9/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistin pienessä kokoontumisessa ystävän kotona pari viikkoa uskoontulon jälkeen, paikalla oli muistaakseni 5 muuta minun lisäkseni. Oli se aika vaikeaa, koska jännitän esiintymistä ja sitten kun olin aika epävarma, että mitä siinä "kuuluu puhua". Lähinnä se oli semmoista, että kerroin itsestäni ja jumasuhteestani ja miten olin tullut uskoon ja sitten millaisena koin Jumalan silloin. Tuon jälkeen en ole kyllä todistanut, mutta olen edelleen uskossa (uskoon tulosta on aikaa nyt jo 13 vuotta). Välillä on helpompaa ja välillä vaikeaa, välillä voi vaan rukoilla laulun sanoin :Pidä minusta kiinni kunnes kasvosi nään. Siunausta sinulle, ap !

Vierailija
10/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kiittää myös numero 8:aa :)

Vierailija
11/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:08"]

Itselle se työtön puuseppä äpärä (jeesus) ilmeistyi paahtoleipään. Juoksin välittömästi jehovien kirkkoon kun vain 144 000 pelastuu. töttöröö

[/quote]

Tiesitkö, että Suomessa ON uskonnonVAPAUS, eli Sinun tulee KUNNIOITTAA uskovien uskoa, sillä PILKKAAMISESTA Sinä saarat saada oikeuden päätöksellä sakot!!! Näin on näreet! Lue vaikka Suomen laista!

Vierailija
12/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:08"]

[/quote]

Tiesitkö, että Suomessa ON uskonnonVAPAUS, eli Sinun tulee KUNNIOITTAA uskovien uskoa, sillä PILKKAAMISESTA Sinä saarat saada oikeuden päätöksellä sakot!!! Näin on näreet! Lue vaikka Suomen laista!

[/quote]

Hei hihhuli. Jos tuo jeesus runkkari ilmestyy uudestaan planeetallemme niin henkilökohtaisesti lupaan sen kylähullun uudelleen tappaa. Mutta taitaa jeesus pysyä haudassaan.

Ei yhtään ihmettele että miksi jeesus tapettiin, jos oli vähääkään yhtä sekaisin kuin te hänen seuraajansa.

Vierailija
13/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtön TOTTA puuseppä TOTTA äpärä TOTTA ("neitsyt" maria kävi vieraissa huoraamassa eikä minkään uskonnon jumala sitä siittänyt) runkkari TOTTA kylähullu TOTTA

Kaikki on totta jota jeesuksestasi kirjoitan. Uskonnot ovat sairaita. Varsinkin kristinusko keksittyjen synkkien "syntien" ja "helvettien" kanssa.

Vierailija
14/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen tässä.

Kyllä oli alkuun monenlaisia tunteita, epävarmuutta ja kysymyksiä, olenkohan minä oikeesti uskovainen vai mikä. Mutta mitä enemmän luin Raamattua, sitä vakuuttuneemmaksi tulin, että TÄMÄ ON OIKEA TOTUUS! Siis Raamattu, Jumalan Sana! Tulin uskoon juuri uskoon tulleen ystäväni kehotettua minuakin lukemaan Raamattua, UT:ia. Putosin polvilleni jo lukemiseni "alkumetreillä"! Iski armoton synnintunto ja koin, ettei ole kuin kaksi mahdollisuutta: joko kovettaa itseni ja jättää siihen, tai selvittää, mitä olin väärin tehnyt. Menin siis puolisoni luo kertomaan, mitenvärin olin elänyt ja pyytämään anteeksi. Sanoin, että hän saa valita, antaako anteeksi vai hylkääkö minut. Hän tuli viikon päästä luokseni samalla asialla! Puhdas lehti kääntyi.

Tunteet velloivat tosiaan laidasta toiseen. Itkin ja nauroin yhtä aikaa. Sivullisesta vaikuttaa sekopäiseltä! Itkin, koska koin olevani mielettömän paha. Nauroin, koska olin mielettömän onnellinen, kun löysin Jeesuksen! Nämä kaksi asiaa loksahtivat kohdakkain ja koin Jeesuksen anteeksiannon niin konkreettisena, kuin olisin hirveän kiviriipan pudottanut sydämeltäni! Olin VAPAA!!!! Pää hipoi pilviä, jalat tallasi maata, arkiaskareet sujui onnen huumassa!

Silti katsoimme ystäväni kanssa toisiamme silmiin ja kyselimme toisiltamme, näytämmekö me yhtään uskovaisilta! Puin harmaat vaatteet ja sidoin tukan nutturalle, kunnes tajusin, ettei usko ole vaatteissa, nutturassa ja naaman ilmeessä, vaan sydämessä luottamuksena siihen, mitä olin Raamatusta itse lukenut ja todeksi havainnut. Mitä enemmän luin,sitä varmemmaksi tulin, että tämä on juuri se oiea TOTUUS! Olin sanoinkuvaamattoman onnellinen Jeesuksesta!

Vierailija
15/15 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:35"]Oliko teillä heti uskoontulon jälkeen pelastusvarmuus ja olitteko varmoja,että olette uskossa? Oliko helppo todistaa? Vai pelkäsittekö,ettette olekaan uskossa ja emmitte todistamisen kanssa?Minulla hankala tilanne,olen (kait) ollut uskossa joitakin vuosia sitten,mutta jossain vaiheessa usko vaan
hävisi,osasyy varmaan tunnustamisen puuttuminen.En silloinkaan ollut varma,olinko uskossa.Nyt muutama päivä sitten keskustelin pastorin kanssa ja hän antoi minulle synninpäästön ja kehotti rohkeasti

todistamaan,jotta usko vahvistuisi.Tiedänhän minä tämän asian,mutta miten onkin vaikeaa.En kokenut mitään kummempaa tuollain,joten epäilen taas,olenko edes uskossa.

Haluaisin kyllä todistaa; suun tunnustuksella pelastutaan...
[/quote]Vain Uskomalla kaikki synnit Anteeksi
Jeesuksen nimessä ja veressä pääsee Jumalan lapseksi. Tämän synninpäästön voi
antaa vanhoillislestadiolainen ihminen jolla on Pyhähenki omassatunnossa kotiopettajana.Kannattaa olla ahkera ja tehdä
parannus. Jumala yksin tietää milloin maailma loppuu ja sitten ei enää pysty tekemään parannusta. Elämme nyt lopun aikoja ,siksi on
tärkeää valvoa Uskossa. Haluathan Ap Sinäkin Uskoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi