Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VOIKO OLLA TOTTA!! S-ryhmän tuplaveloituskeskustelusta BANNIA!

Vierailija
09.01.2015 |

Nordea ilmoittaa asiasta noin kahden rivin mikroskooppisen pienellä otsikolla, S-ryhmän sivuilla sama ilmiö. Ihmiset jäävät ympäri Suomea ostoksineen jumiin kassoille, tai joutuvat olemaan koko viikonlopun ilman ruokaa, bensaa, opiskelijat joutuvat perumaan viikonloppumatkansa jne. Mutta moka pitää vaieta kuoliaaksi, USKOMATONTA NYKYSUOMESSA!!!

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:30"]

En taas tajua ihmisten hysteriaa. Kyllähän ne rahat takaisin saavat.

Silkkaa tyhmyyttä on, jos kaapit ovat niin tyhjät, ettei muutamaa päivää pärjää hätävaralla. Eikö se pitäisi juurikin vastaavia tilanteita varten olla.

Turha nillittää, ettei köyhällä ole varaa siihen. Ostaa pikku hiljaa puuroa kaappeihin, pakastinta syksyllä täyteen jne. Kyllä kaapit äkkiä täyttyy ja kukaan ei ehdi sillä nälkää kuolemaan, vaikka nyt pariin päivään ei kauppaan pääsiskään. Vettä tulee hanasta, tekee hyvää siiderivalaille pitää vesikuuri välillä.

Ärsyttää ihmisten avuttomuus!

[/quote]

Kyllä pitää saada olettaa, että tilillä on rahaa ja kaikki eivät ole kotona! Mitä jos on jossain lomamatkalla, ja yhtäkkiä ei ole rahaa tankata? Itse ajan yksin pitkää matkaa ja pidän yleensä mukana vähän käteistä ja pankkitilillä sen verran kuin on välttämätöntä. Säästöt on toisella tilillä. Koeta nyt tollo tajuta, että se on pieni ylläri, jos kaupassa on latonut ostokset kassiin ja sitten tulee, että tilillä ei olekaan rahaa. Mulla esim. on viime viikonloput ostokset veloitettu 7.1 ja sama summa uudestaan 9.1. Onneksi oli vain pienet ostokset. Mutta jos lähtee maalta kauppaan ja sitten ei olekaan tilillä rahaa, mitäs sitten? Sä olet varmaan onnellinen, kun voit antaa noita helppoja neuvoja. Mutta elämä ei ole noin mustavalkoista. En minä olisi osannut varautua siihen, viikonloput ostokset veloitetaan pari päivää myöhemmin. Ärsyttää ihmisten kyvyttömyys nähdä omaa napaa pitemmälle. Tai entä jos olet käynyt juuri kampaajalla/hierojalla/muussa palvelussa, ja tilillä ei olekaan katetta, kun se viidensadan euron telkkari on mennyt kahteen kertaan? Ihmiset joutuvat ikäviin tilanteisiin, eikä kyse ole pelkästä ruuasta! 

Vierailija
22/72 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin alennusmyynneistä pesukone -huonoksi onneksi Prismasta. Tällä hetkellä tili on sen vuoksi satoja euroja miinuksella.

Meitä ei voi syyttää siitä, että emme ole "riittävästi varautuneet" tai muuta vastaavaa paskaa, koska vielä eilisiltana tilillä oli rahaa yli 500 € ja sen todellakin oli siellä paitsi viikonloppua varten, myös kattamaan kaikki yllättävätkin menot.  Ihmisen pitää olla mieleltään tosi kieroutunut, että alkaa tällaisen mokailun yhteydessä syyttää niitä, jotka ilman omaa syytään joutuvat muiden mokailemisesta kärsimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:30"]

En taas tajua ihmisten hysteriaa. Kyllähän ne rahat takaisin saavat.

Silkkaa tyhmyyttä on, jos kaapit ovat niin tyhjät, ettei muutamaa päivää pärjää hätävaralla. Eikö se pitäisi juurikin vastaavia tilanteita varten olla.

Turha nillittää, ettei köyhällä ole varaa siihen. Ostaa pikku hiljaa puuroa kaappeihin, pakastinta syksyllä täyteen jne. Kyllä kaapit äkkiä täyttyy ja kukaan ei ehdi sillä nälkää kuolemaan, vaikka nyt pariin päivään ei kauppaan pääsiskään. Vettä tulee hanasta, tekee hyvää siiderivalaille pitää vesikuuri välillä.

Ärsyttää ihmisten avuttomuus!

[/quote]

Mikähän porsas itse mahdat olla, kun et ajattele mitään muuta kuin ruokaa? Onko tullut mieleen, että ihmiset tarvitsevat aika paljon muutakin? Kuten vaikka matkalippuja, noita aiemmin mainittuja lääkkeitä, laskujakin olisi maksettava. Mikä äidin ja isin helmoissa asuva kultapossupentu olet, jos pelkkä ruoka riittää? 

Vierailija
24/72 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo apteekissa lääkeostoksistaan huolissaan olleet eläkeläiset ja vanhukset olivat tänään ihan tosiasia.

t. farmaseutti

Vierailija
25/72 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisitte maksanut s-kortilla. Olis tullut vielä maksutapaetu kaupan päälle. :)

Vierailija
26/72 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:23"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:17"]

https://www.s-kanava.fi/uutinen/paivitetty-maksutapahtumia-veloitettu-kahteen-kertaan-s-ryhman-toimipaikoissa/1598671_384136#kommentit-t0qzVkrxOdr1

Lukekaa noi :(

IS ei ole tehnyt aiheesta uutista lukuisista uutisvinkeistä huolimatta. 

[/quote]

oli muuten kurjaa olla tänään töissä Prisman aspassa, kun kaikista pienituloisimmat ihmiset itkivät :( Moni on ostanut 2.-8.1. välisenä aikana alennusmyynneistä edullista tavaraa ja joillekin sekin riittää tyhjentämään koko tilin, että tililtä lähtee satanen esim. juuri ennen palkkapäivää.

[/quote]

Tajusin vasta tästä viestistä, että oikeasti ihmisillä voi mennä asiat pahasti sekaisin.. Ensin ihmettelin, miksi moinen mesoaminen, kyllähän ne rahat sieltä takaisin tulee. Ei osaa ajatella sellaista tilannetta kun ei ole itsellä ollut taloudellisesti vaikeaa. Tai no olisi mullakin tilillä ehkä 100 euroa nyt jos en olisi nostanut opintolainaa.

Vierailija
27/72 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten naureskeltiin partaan kun tämä teki aloituksen siitä, että siirtyy käyttämään käteistä.

Vierailija
28/72 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:23"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:17"]

https://www.s-kanava.fi/uutinen/paivitetty-maksutapahtumia-veloitettu-kahteen-kertaan-s-ryhman-toimipaikoissa/1598671_384136#kommentit-t0qzVkrxOdr1

Lukekaa noi :(

IS ei ole tehnyt aiheesta uutista lukuisista uutisvinkeistä huolimatta. 

[/quote]

oli muuten kurjaa olla tänään töissä Prisman aspassa, kun kaikista pienituloisimmat ihmiset itkivät :( Moni on ostanut 2.-8.1. välisenä aikana alennusmyynneistä edullista tavaraa ja joillekin sekin riittää tyhjentämään koko tilin, että tililtä lähtee satanen esim. juuri ennen palkkapäivää.

[/quote]

Tajusin vasta tästä viestistä, että oikeasti ihmisillä voi mennä asiat pahasti sekaisin.. Ensin ihmettelin, miksi moinen mesoaminen, kyllähän ne rahat sieltä takaisin tulee. Ei osaa ajatella sellaista tilannetta kun ei ole itsellä ollut taloudellisesti vaikeaa. Tai no olisi mullakin tilillä ehkä 100 euroa nyt jos en olisi nostanut opintolainaa.

[/quote]

Aika monella ihmisellä on nykysuomessa "menneet asiat pahasti sekaisin", kannattaisi sinunkin lukaista lista viime vuoden yt-neuvotteluista ja niistä määristä irtisanottuja. Tosi moni kärsii jättiveloituksista juuri vuodenvaihteen alennusmyyntien ja niissä tehtyjen isompien hankintojen vuoksi. Johonkin pesukoneeseen on voitu säästää pitkään ja yhtäkkiä sen hinta lähteekin tililtä vielä uusiksi viikon sisällä.

Tästä mokailusta kärsivät työttömät, eläkeläiset, pikkulapsiperheet, opiskelijat jne., mutta myös ihan tavalliset keskituloiset ihmiset. Eniten kuitenkin huolestuttaa juuri niiden vuoksi, jotka joutuisivat pakosti hakemaan itselleen lääkkeitä, tai jäävät johonkin vieraaseen kaupunkiin jumiin esim. matkalta paluun tai muun vastaavan vuoksi. 

Vierailija
29/72 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu! Mullakin tili miinuksella tuon takia!

Vierailija
30/72 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ryhmä on kaiken pahan alku ja juuri. Käyn vastedes vain Lidlissä.

Vierailija
31/72 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
32/72 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jos on matkalla, eikä rahaa paluulippuun eikä hotelliin? Se on iso juttu, jos satojen eurojen ostoksia lähtee tuplana. Nyt ei enää kaduta, että otin visan. Ei koske minua, mulla jäi tili plussalle, kiitos sen, että vaihtelun vuoksi isommat ostokset tein Citymarketista. Pieni Salessa käyty ostosreissu kuitenkin oli mennyt tuplana. 

Vierailija
33/72 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on moderaattorit sekoilleet jo monta päivää!

Vierailija
34/72 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo lopetan s-tilin tän takia tehkää muutkin sama

Vierailija
35/72 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mä olen maksanut lahjakortilla S-ryhmässä ostokseni. Onko mun lahjakortilta voitu veloittaa tupla summa? Eihän tota periaatteessa voi tietää kai mistään?!

Vierailija
36/72 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä. Ajattelin, että 100 euroa riittää viikonlopun ruokaostoksiin ja nostan sitten firman tililtä rahaa maanantaina. Kassajonossa kortti tiltas. Vitun noloa. Katsoin heti kännykkästä, että Prisma on veloittanut eiliset ostokset myös tänään. Ihan käsittämätöntä, että joku kauppaliike voi käydä noin vain minun tililläni. Jätin ostokset kassalle ja mietin kostoa.

Vierailija
37/72 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pointti Hesarin artikkelin kommenteissa:

"Haluaisin nähdä paperisodan, joka aiheutuu sosiaalitoimen toimeentuloasiakkaille näiden rahapalautusten johdosta. Sosiaalitoimihan laskee jokaisen talletuksen tuloksi riippumatta sen lähteestä. Onnea vaan!"

Vierailija
38/72 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:14"]

Olen yrittäjä. Ajattelin, että 100 euroa riittää viikonlopun ruokaostoksiin ja nostan sitten firman tililtä rahaa maanantaina. Kassajonossa kortti tiltas. Vitun noloa. Katsoin heti kännykkästä, että Prisma on veloittanut eiliset ostokset myös tänään. Ihan käsittämätöntä, että joku kauppaliike voi käydä noin vain minun tililläni. Jätin ostokset kassalle ja mietin kostoa.

[/quote]

Onko se tuplaveloitus tapahtunut siis siinä oston yhteydessä vai sitten jälkikäteen? En siis tiedä.

Vierailija
39/72 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/72 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:08"]

Hei, mä olen maksanut lahjakortilla S-ryhmässä ostokseni. Onko mun lahjakortilta voitu veloittaa tupla summa? Eihän tota periaatteessa voi tietää kai mistään?!

[/quote]

ei ole veloitettu lahjakortilta kahteen kertaan. Veloitus toiseen kertaan on tapahtunut jälkikäteen, joten lahjakortilta sitä ei ole voitu tehdä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi