Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Saa nähdä jaksanko tätä kolmatta lasta"

Vierailija
09.01.2015 |

Törmäsin lapsen vanhan päiväkotikaverin äitiin kaupan pihalla. Äiti oli jo edellisen raskauden aikana todella huonosti voiva henkisesti, oli sairauslomalla lähes koko raskauden ajan ja siis puhui näistä asioistaan vähän liiankin avoimesti muille vanhemmille. Oli kuulemma ollut samallalailla sairas jo esikoista odottaessaan. No nyt hän oli taas raskaana ja tuli juttusille ja kertoi raskaudestaan kommentoimalla "saa nähdä jaksanko vielä kolmatta". Olin aivan että häh, mut en sanonut mitään. Se tuli siinä keskustellessa selväksi, että vakaasta tahdosta oli kolmaskin alulle laitettu. Jäin vain miettimään että jos kerran on mielenterveyden alueella ongelmia ja jo kaksi raskautta on ollut koettelevia niin miksi vielä kolmas?! Jos kerran itsekin epäilee jaksamistaan. Ja jos nainen on itse vähän pihalla niin kai miehelläkin pitäisi olla jokin vastuu, ettei tuuppaa sairasta vaimoaan taas raskaaksi? Jotenkin jäi nihkeä olo tästä tapaamisesta, että mitenkähän sit tosiaan jaksaa...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihmettelen itsekin näitä joko henkisesti tai fyysisesti sairaita, jotka valittavat jaksamistaan yhden kanssa ja sit ehdoin tahdoin tekevät toisen. Kyllä siinä pitäisi jommankumman päässä välähtää, että ei ehkä enempää lapsia.

Vierailija
2/3 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hiljaa mielessäni ihmettelen näitä äitejä. Ehkä siksi että oma lapsiluku jäi kahteen, koska koen että olen velkaa lapsille hyvän lapsuuden ja hyvän äidin, koska heidät olen maailmaan tuonut, ja tiedän ettei voimat riittäisi olemaan kovin hyvä äiti enää useammalle. Olen lievästi järkyttynyt kun ne heikkohermoisimmat kaverit ilmoittavat taas uudesta iloisesta uutisesta, vaikka entinenkin perhe-elämä on vähemmän onnellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä törmäsin hiljattain erääseen äitiin, jonka kanssa lapseni leikki kun olivat pieniä. Nyt lapseni 5v ja tämän jälkeen tämä nainen pukannut vielä 3 lasta. Joista yksi on erityislapsi. Valittaa jaksamistaan ja valitti mm. ettei ehdi ja jaksa ruokkia nuorimmaista (1v) kunnolla. Mitä tuohon nyt sanoisi... sitten mulle ihmetteli kun mä en oo tehnyt enempää lapsia, "sä sitä uraa teet sitten vaan". Niin, no...!

Rahasta tällä naisella pula myös, ja mieskin oli häippässyt viimeisen muksun jälkeen. En kehdannut kysyä, päättivätkö yhdessä näin monta lasta tehdä putkeen.