Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoli exästä...

Vierailija
09.01.2015 |

Exäni on läheisriippuvainen ja koko suhteemme ajan huolehdin hänestä vähän joka saralla. Hän tarvitsi rohkaisua, neuvoja ja ohjausta ihmissuhteissaan, opiskelussaan, työnhaussaan, työssään jne. Eron jälkeen hän löysi pian uuden kumppanin, joka ei selvästikään sopinut hänelle. Autoin häntä tekemään päätöksen suhteen lopettamisesta ja ohjasin ja neuvoin häntä sopivamman kumppanin etsintään. Ehdottelin ja yritin löytää hänelle sopivaa uutta puolisoa mm. ystäväpiiristäni, tutuistani, työkavereistani. Hän etsi kumppania myös itsenäisesti netin seuranhakupalstoilta, mutta kuin ihmeen kaupalla onnistui  löytämään tulkintani mukaan sopivan uuden kumppanin ravintolareissulta. Selvitin parhaani mukaan uuden kumppanin taustat ja utelin mieheltä kaiken mahdollisen tiedon, mitä mies uudesta naisesta minulle avautui. Nainen vaikuttaa saamani kuvan perusteella oikealta valinnalta exälleni ja olen pyrkinyt rohkaisemaan häntä suhteessa pysymiseen. Mies ei kuitenkaan näytä olevan varma valinnastaan, vaikka minä olen. Olen huolissani, että mies ei ymmärrä pitää kyseisestä naisesta kiinni...Voimavarani miehen suhteen ovat nimittäin lopussa ja haluaisin päästä kiinni omaankin elämääni. Kenties löytää työtä tai jopa uuden parisuhteen...

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet väsynyt niin LOPETA tuo puuttuminen hänen elämäänsä! Onko mies todella sinua pyytänyt kantamaan huolta hänen naisasioistaan?? Ei varmaan ole. Elä sitä omaa elämääsi, hanki vaikka harrastus tai kaksi jos tuntuu sinulla ei ole muuta tekemistä kuin järjestellä eksälle uutta puolisoa. Nyt herätys oikeesti!

Vierailija
22/35 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:54"]Voisinko saada todellisia neuvoja tilanteeseeni? Olen aivan loppu ja omaakin elämää pitäsi varmaankin jotenkin yrittää järjestellä. ap [/quote] Ala hoitaa omaa läheisriippuvaisuuttasi. Netistä löytyy vertaistukea.

[/quote]

Tiedostan tuon. Mutta ensin täytyy saada exä jaloilleen, että voin alkaa hoitaa itseäni. ap
[/quote]

Autat exääsi parhaiten hoitamalla itsesi kuntoon. Tollaisen auttajan apu sekoittaa kenen tahansa asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:54"] Voi oksetus kun tuli miehen exä vuosia sitten mieleen. Tää yritti lukea meidän tekstiviestit ja muun kommunikaation tutkiakseen sovinko eksälleen.. Aivan järkyttävä persoona. Anna ap eksäsi elää ja valita omat tiensä, sinä et ole oikea henkilö valitsemaan hänen puolisojaan. [/quote]   Exä on ollut vuosia paras ystäväni ja olen huolehtinut hänestä. Hän on minulle rakas kuin läheinen veli. Haluan vain, ettei hän satuta itseään enempää ja voin sitten olla rauhallisin mielin hänen suhteensa. ap [/quote] Alan jo epäillä että olet sama, niin samaa hömpötystä. entiset on entisiä, lopeta nyt. Sinua ei oikeasti tarvita tuohon tilanteeseen ja hän osaa varmasti aikuisena hoitaa asiansa itse. Älä tunge itseäsi väliin.

[/quote]

Tiedän sen. Kun vain uskaltaisin ilman syyllisyyden tunteita jättää exän selviytymään omillaan. Ja uskaltaisin alkaa elää omaa elämääni ja hyväksyä sen, että voin olla ja tulla onnelliseksi. ap

Vierailija
24/35 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:54"]

Voi oksetus kun tuli miehen exä vuosia sitten mieleen. Tää yritti lukea meidän tekstiviestit ja muun kommunikaation tutkiakseen sovinko eksälleen.. Aivan järkyttävä persoona. Anna ap eksäsi elää ja valita omat tiensä, sinä et ole oikea henkilö valitsemaan hänen puolisojaan.

[/quote]

Exä on ollut vuosia paras ystäväni ja olen huolehtinut hänestä. Hän on minulle rakas kuin läheinen veli. Haluan vain, ettei hän satuta itseään enempää ja voin sitten olla rauhallisin mielin hänen suhteensa. ap
[/quote]

Ei tässä elämässä ole yksinkertaisesti mitään takeita kellään että sattuuko vai ei. Voit päästää siis irti siitä huolesta ja velvollisuuden tunteesta olla ratkaisija tässä asiassa. Se ei ole mitenkään sinun hallinnassasi mitä rakkaus tuo eteen hänelle tai sinulle tai naapurin mummolle.

Vierailija
25/35 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:54"] Voi oksetus kun tuli miehen exä vuosia sitten mieleen. Tää yritti lukea meidän tekstiviestit ja muun kommunikaation tutkiakseen sovinko eksälleen.. Aivan järkyttävä persoona. Anna ap eksäsi elää ja valita omat tiensä, sinä et ole oikea henkilö valitsemaan hänen puolisojaan. [/quote]   Exä on ollut vuosia paras ystäväni ja olen huolehtinut hänestä. Hän on minulle rakas kuin läheinen veli. Haluan vain, ettei hän satuta itseään enempää ja voin sitten olla rauhallisin mielin hänen suhteensa. ap [/quote] Alan jo epäillä että olet sama, niin samaa hömpötystä. entiset on entisiä, lopeta nyt. Sinua ei oikeasti tarvita tuohon tilanteeseen ja hän osaa varmasti aikuisena hoitaa asiansa itse. Älä tunge itseäsi väliin.

[/quote]

Tiedän sen. Kun vain uskaltaisin ilman syyllisyyden tunteita jättää exän selviytymään omillaan. Ja uskaltaisin alkaa elää omaa elämääni ja hyväksyä sen, että voin olla ja tulla onnelliseksi. ap
[/quote]

Jätät ja sitten haet terapiaan. Sillä tavalla.

Vierailija
26/35 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 18:04"]Sinä tarvitse t nyt ensisijaisesti apua, exäsi pärjää ja pärjää varmasti paremmin ilman sinun mukana sähläilyäsi. Laita oma elämäsi kuntoon ihan ensimmäiseksi, siellä on suuria ongelmia, läheisriippuvuutta, luulosairautta, kateutta, mustasukkaisuutta jne.
[/quote] Hohhoijaa. Mistähän nuo kaikki "diagnoosit" mahdoit repäistä?

Vierailija
27/35 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä exäsi rauhaan, etkö ymmärrä että pilaat hänen elämänsä tuollaisella?

Vierailija
28/35 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuitko exääsi kirjoittamalla hänelle vankilaan?

Vierailija
29/35 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/35 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:21"]

Tutustuitko exääsi kirjoittamalla hänelle vankilaan?

[/quote]

Ei ole ollut vankilassa. Tavatessamme oli hieman hukassa ja olen tottunut läpi elämän pitämään jostakin huolta. ap

Vierailija
31/35 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että alitajuisesti haluatkIn sabotoida eksäsi uuden suhteen.

Vierailija
32/35 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo auttamispakkomielteesi juuri ON itsekästä. Se palvelee omia tarpeitasi, ei exän.

Vierailija
33/35 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:44"]

Tuntuu että alitajuisesti haluatkIn sabotoida eksäsi uuden suhteen.

[/quote]

En, tätä uutta suhdetta en halua sabotoida. Voin sanoa sen käsi sydämellä. Toivon, että exän ja tuon naisen suhde kehittyisi. Tai exä löytäisi jonkun toisen, jonka kanssa tulisi onnelliseksi.

Tämän ketjun vastausten avulla ymmärsin paremmin omia motiivejani ja tajusin, että minun on lopetettava kontrollointi ja päästettävä irti. En voi vaikuttaa miehen tulevaan onneen tai onnettomuuteen. Minun on kestettävä omat tunteeni, joista syyllisyys on vaikein ja alettava elää omaa elämääni. Vielä kun hyväksyisin sen, että minulla on oikeus tulla onnelliseksi ja rakastaa. ap

Vierailija
34/35 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:45"]

Ap, tuo auttamispakkomielteesi juuri ON itsekästä. Se palvelee omia tarpeitasi, ei exän.

[/quote]

Tämä on niiin totta. Ei ilmeisesti kestä syyllisyyden tunteita. Mistäs ne syyllisyyden tunteet johtuu? Avaa vähän ap?

35/35 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:57"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:45"]

[/quote]

Rakastunut johonkin toiseen? Tuntee siitä syyllisyyttä.

Tämä on niiin totta. Ei ilmeisesti kestä syyllisyyden tunteita. Mistäs ne syyllisyyden tunteet johtuu? Avaa vähän ap?

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi