Syötkö sikaa jouluna?
Kommentit (149)
Tänäkin jouluna murhataan monta tuhatta sikaa.
En syö. Katselen sitä kyllä joulupöydässä.
Vierailija kirjoitti:
En syö sikaa Jouluna enkä Juhannuksena enkä siinä välilläkään.
En syö lihaa ollenkaan. En syö mitään eläinkunnan tuotteita missään muodossa. Eettisitä syistä.
Näin menty jo vuosia.
Jotkut syövät tapettuja eläimiä, jotkut tapettuja kasveja, useimmat molempia. Ihminen kun on sekasyöjä.
Jouluna syödään tietenkin kinkkua!
En syö sikaa,en nautaa,en leikeleitä,en kanaa,en kalkunaa.Mielellään lohta. en syö karkia en suklaata,en keksiä,en pullaa,en jäätelöä Miloinkaan.
Sika kun sitä paistetaan sika kun sen perää maistetaan.
Syön paljon erilaisia liharuokia läpi vuoden, mutta joulukinkusta en ole koskaan erityisemmin pitänyt. Pari siivua menee aattona.
todellakin syödään ,12kg kinkku menee hetkessä
Vierailija kirjoitti:
Kuka syö nykyään possua kun Ollikkalakin lopetti? Mistään Suomesta ei saa enää eettisesti tuotettua possua? Villisika voisi olla hyvävaihto näille kinkun mättäjille.
Minkälaista se eettisesti tuotettu possu on?
Olen rokotettu. Syön kaimaani bääää bäää
Tarkoitus olisi. En ole joka joulu syönyt sikaa, joten se ei ole mikään itsestäänselvyys. Ei mene joulu pilalle, vaikka jouluateriallani olisi proteiininlähteenä jotain muuta kuin sianlihaa. Mutta tänä vuonna, jos itse pääsen valitsemaan, niin sikaa löytyy joulupöydästä jossain muodossa.
Ei maistu minulle sian ahteri ollenkaan.
Tällä hetkellä 44.7% ei syö.
Kyllä on paljon valehtelijoita palstalla.
Tai sitten palstan nimi pitäisi olla Kasvissyöjät.
Joulukauppatilastot kertovat totuuden.
en syö koskaan sikaa, vain naudan sisäfilettä ja kalaa ja kanaa
Olen syönyt kinkkua viimeksi 1990-luvun alussa. Silloinkin vain, koska se kuului joulupöytään joten sitäkin oli tapana ottaa.
Lähiympäristössäni ei etenkään työyhteisössä ole enää juurikaan punaisen lihan syöjiä. Tein marraskuussa tarjouspyynnöt sekä organisaatiomme työntekijöiden että hallituksen jouluaterialle ja molempiin toivottiin kala- ja kasvistarjoiluja. Puoliso syö punaista lihaa mutta yhä vähemmän hänkin.
Pari sikaa ja kalkkunaa mässäillään pyhinä.