Ruuat tehty ensi viikolle!
Taas on valmistettu ruuat ensi viikolle. Kylläpä helpottaa arkea, kun ei tarvitse joka päivä kokata ja kaupassa rampata!
Kommentit (23)
Ai, mitäs ruokaa teit tänään ensivkon ke eteenpäin?
Minä tein juuri slaavilaista kanapataa ja riisiä jota myös huomenna töiden jälkeen. Ti oranssi kasvissosekeitto+leipäjuusto kuutiot ja sämpylöitä, ke teen juustoista turskavuokaa+muusia.
Noiden valmistus kestää 30-60min kaikkinensa, en koe että olisi paha nakki, varsinkin kun olen kotona aina klo16 mennessä.
Hyi s..tana.. johan ne loppuviikon ruoat, keskiviikosta eteenpäin, on pilalla ennen kun syömisvuoro tulee. 🤮🤢
Vierailija kirjoitti:
Hyi s..tana.. johan ne loppuviikon ruoat, keskiviikosta eteenpäin, on pilalla ennen kun syömisvuoro tulee. 🤮🤢
Ei, kun ne laitetaan kätevissä annosrasioissa pakastimeen ja sitten mikrossa vaan lämmitetään. On halpaa, helppoa ja hyvää!
Kun jaksaisi edes tälle päivää jotain, ettei jää syömättä kuten eilen.
Miten surullinen olo tuleekaan, kun ajattelee ap:ta sunnuntaina keittiössä tekemässä MONTAA ruokaa. Yksikin tehdään hampaat irvessä.
Pakastus muuttaa aina ruoan makua ja koostumusta, yöks täältäkin
Meillä syödään huomenna frettipaistia, on jo uunissa.
Kuumenna paistinpannu ja loruta siihen öljyä. Paistele fretin osia niin, että ne saavat kunnon paistopinnan. Lado palaset uunipataan ja ripottele päälle suolaa ja mustapippuria.
Kuori neljä porkkanaa ja leikkaa ne renkaiksi ja kaksi sipulia pieniksi lohkoiksi. Lisää muutama pieni pala palsternakkaa Lisää porkkana-, palsternakka- ja sipulipalat pataan. Kaada lihojen päälle vettä niin että ne peittyvät.
Laita pata 200 asteiseen uuniin ja anna olla siellä noin 2 tuntia, laske lämpöä tämän jälkeen 180 asteeseen ja hauduta kannen alla 1,5-2 tuntia.
Kun liha alkaa irrota luista, lisää runsas desilitra kermaa ja sekoittele. Laita vielä 150 asteeseen ja anna olla noin 45 min.
Vierailija kirjoitti:
Pakastus muuttaa aina ruoan makua ja koostumusta, yöks täältäkin
Jep. Pariksi päiväksi tekeminen on ihan fiksu ajatus. Mutta samalla pitää muistaa, että monet ruuat kyllä pilaantuu nopeasti eikä kaikkea suositella uudelleen lämmitettäväksi. Hedelmistä ja vihanneksista alkaa hiipua ravintoainepitoisuus ja ne nahistuu nopeasti leikkaamisen ja kuorimisen jälkeen. Ruoka myös maistuu parhaalta tuoreeltaan.
Minä tein lauantaina kolmen päivän ateriat eli kunnon annoksen spaghetti bolognesea, jonka tekemiseen meni mm. 700 grammaa vähärasvaista nautajauhelihaa, 500 grammaa Barilla täysjyväspaghettia, 400 grammaa Barilla Arrabbiata tomaattikastiketta, paprikasuikaleita, sipulikuutiota, vehnäjauhoja ja mausteita. Tänään sunnuntaina riitti ja huomenna maanantaina riittää että laitan jauhelihakastiketta ja spaghettia kahdesta erillisestä muovirasiasta sopivan annoksen lautaselle ja lämmitän sen mikroaaltouunissa.
Lauantaina tehty ruoka säilyy ongelmitta jääkaapissa tiiviissä muovirasiassa muutaman päivän eikä sitä tarvitse välillä pakastaa. Yhden hengen taloudessa on helppo tehdä kerralla parin päivän lämpimät ateriat.
Vierailija kirjoitti:
Ojoi, kun itkettää nämä elämänkoululaiset 😂
Vierailija kirjoitti:
Kun jaksaisi edes tälle päivää jotain, ettei jää syömättä kuten eilen.
Keitä kahvit ja syö ruisleipää ja banaani. Sillä pärjää vähän aikaa ja tulee halvemmaksi kuin Hesburgerissa käynti.
Minäkin tein paljon ruokaa. Huomenna lähdetään ajamaan erämökille ja pidetään siellä kahdestaan pikkujoulu. Jos saadaan kaloja niin aina parempi. Aamupalaksi paistan nuotiomakkaran. 😊
Paljonko se viikko tyypillisesti syö? Onko kaikkiruokainen? Tarvitseeko käyttää ulkona, vai osaako hoitaa tarpeensa itse?
Nimimerkki "Lemmikki hakusessa"
Vierailija kirjoitti:
Joo, on aina ihmisiä jotka eivät voi syödä pakastettua ruokaa, mutta yleensä ovat myös sitä fiksua väkeä jotka ei oksentele ruuille.
Vierailija kirjoitti:
Ai, mitäs ruokaa teit tänään ensivkon ke eteenpäin?
Minä tein juuri slaavilaista kanapataa ja riisiä jota myös huomenna töiden jälkeen. Ti oranssi kasvissosekeitto+leipäjuusto kuutiot ja sämpylöitä, ke teen juustoista turskavuokaa+muusia.
Noiden valmistus kestää 30-60min kaikkinensa, en koe että olisi paha nakki, varsinkin kun olen kotona aina klo16 mennessä.
Ihanaa reippautta, mutta juustoinen turskavuoka on aivan kauhean kuuloinen asia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, on aina ihmisiä jotka eivät voi syödä pakastettua ruokaa, mutta yleensä ovat myös sitä fiksua väkeä jotka ei oksentele ruuille.
Kuitenkin ravaavat burgeripaikoissa mättämässä sitä pakastettua ruokaa, samoin sushi- ja sämpyläkuppiloissa. Pakastettua einettä. Miten ne ei koskaan okseta?
Minä teen pariksi päiväksi kerrallaan ja usein samalla esim sosekeiton ja sämpylöitä pakkaseen varalle.
Niitä voi syödä jos ei ehdi kokata tai pysty.
Turskavuokaa ja frettipataa 😄. Maksamakkarakeitto puuttuu vielä.
Itse tein:
* Lasagne
* Broilerimureke + uunijuurekset
Riittää hyvin töihin lounaille sekä toiseksi lämpimäksi ruuaksi illalla.
Mitä valmistit