Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu pilalla!

kinkun (suuri) ystävä
31.10.2021 |

Olimme puolisoni kanssa menossa tänä jouluna hänen vanhempiensa luokse viettämään pyhiä. Viime vuosi meni omien vanhempieni luona, ja tapana meillä onkin ollut yhteisten 9 vuotemme aikana juhlia joka toinen joulu meidän puolen suvun luona, ja joka toinen taas puolison. Anoppi ei kuitenkaan tänä vuonna ole halukas ostamaan saati syömään joulukinkkua hänen kattonsa alla. Puolisoni on asian kanssa ihan okei, mutta itse en nää tässä päätä enkä häntää. Olen erittäin perinteikäs ihminen, ja koen, että joulu ei ole missään tapauksessa sama ilman kinkkua. Olen viimeiset 29 joulua syönyt kinkkua sinappihunnulla, ja se on suorastaan maaginen tunne, kun jouluillallista seuraavana päivänä saa kaivaa jääkaapista kinkunjämiä. Puolisoni ei ymmärrä kantaani lainkaan, ja nyt hän on pitänyt minulle viimeisen viikon mykkäkoulua. Mitä teen? En haluaisi erota, mutta en nää vaihtoehtoja jos puolisoni ei pysty tulla vastaan minulle näin tärkeän asian kanssa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero joulukinkun takia, just joo.

Vierailija
2/35 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutäti vauhdissa 😤😤

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kinkkua kotonas jis on niin tärkeetä. Sitä voi syödä jo paljon ennen sekä jälkeen joulun.

Vierailija
4/35 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä, joka  s a a t a n a n  vuosi, aihe vaan vaihtuu juhlan mukaan...

joo niin joo..mutta tämä on keskustelupalsta. Uudet ihmiset keskustelee.

Vierailija
5/35 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kinkku sinua anopilla auttaa jos seuraavana aamuna haluat syödä.

Tietenkin siis teet itsellesi kinkun kotiin.

Lisäksi se maaginen hetki on oikeasti se kun otat kinkun ensimmäisen kerran aamulla uunista ja pääset maistelemaan ennen kuoruttamista.

Vierailija
6/35 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

L O L 🤣 🍾🥂🍾🥂🍾🥂

Vierailija
7/35 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia sitä leipä elättääkin. Nyt jo päätetty että joulu pilalla ja marraskuu vasta alkamassa. Ja minkä vuoksi? Kinkun. Hörähdin nauramaan ääneen mutta huono vitsihän tämä toivottavasti olikin - ja jos ei, niin voimia miehelle ja perheelle. Aikasi kun jatkat niin kinkku on ongelmista se pienin.

Vierailija
8/35 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paista oma kinkku ja ota se mukaan ja sano, että toin tuliaisia ja sen voisi laittaa joulupöytään tarjolle. Syöt hyvällä mielellä kinkkua ja anoppi syököön muuta.

Vierailija
9/35 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kalkkuna laitetaan, kysyn vaan!!?? 😠🤪

Vierailija
10/35 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä, joka  s a a t a n a n  vuosi, aihe vaan vaihtuu juhlan mukaan...

joo niin joo..mutta tämä on keskustelupalsta. Uudet ihmiset keskustelee.

Jaha vai kaksi alapeukutusta? taas minäminä-juttua siis näillä joillain keskustelijoilla. No olin oikeassa.

Vierailija
11/35 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, ihan vesi herahti kielelle kinkun ajattelemisesta. Taidan tänä jouluna paistaa joulukuun alussa jo sellaisen joulunodotuskinkun. Aatoksi sitten varsinainen.

Vierailija
12/35 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kinkku sinua anopilla auttaa jos seuraavana aamuna haluat syödä.

Tietenkin siis teet itsellesi kinkun kotiin.

Lisäksi se maaginen hetki on oikeasti se kun otat kinkun ensimmäisen kerran aamulla uunista ja pääset maistelemaan ennen kuoruttamista.

Asumme siis suhteellisen kaukana vanhemmistamme, ja jouluisin olemme sen pari viikkoa putkeen toisen vanhemmilla. Joulun pyhät eivät vaan ole samat ilman kinkkua. ap

Vierailija
13/35 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks me ollaan vain oman perheen kesken. Ja jokainen saa joulupöytään omia herkkuja. Vie kinkku ja sinappi itse ja sen kun syöt.

Vierailija
14/35 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli joku joulu noin reilu kymmen vuotta sitten, tuo kinkku mysteeri jouluruokailu (emme tienneet tuota vielä ennen pöytään "menoa"), mutta anoppini oli päättänyt keventää kouluruokailun, ja kinkku oli vaihtunut kalkkunaa ja muuta vastaavaa, mutta onneksi toisessa paikassa joulu oli vielä ennallaan niin saatiin jouluruokaa vatsat pollolleen tuonakin jouluna.

Nyt ollaan vietetty tuo joulu jo yli kymmenen vuotta ihan perheen kanssa kotona, niin saadaan mussuttaa mitä itse halutaan kunhan muistetaan ostaa.

N40+

Vierailija
15/35 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsin kotiinjäämistä. Menköön mies äitinsä luokse kotiin syömään pupunruokaa. Minä nautiskelen 10 kilon kinkulla, ja SILLÄ SIISTI. Sitä kun syö päivän jokaiseksi ateriaksi, niin ei mieskään tunnista joulun jälkeen. ap

Vierailija
16/35 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäät kotiin kinkkuinesi.

Kukaan ei pilaa kenenkään joulua.

Vierailija
17/35 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jätä sitä sikaa vaan mies ja anoppi.

Olet maagisen jouluhetkesi ansainnut.

Vierailija
18/35 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni, nyt joku puhuu jo kouluruokailusta🤣

Vierailija
19/35 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupperirasia laukkuun täyteen kinkkua. Maistuu vielä paremmalta kun on pieni jännitys jäätkö kiinni. Tai sitte veskiin lukkojen taa syömään.

Vierailija
20/35 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta saa valmiita kinkkuviipaleita leikkele osastolta. Osta sieltä mukaan kinkkua, jos on pakko saada jouluna

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi