Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nämä oikeasti aiheellisia läksyt tekemättä merkintöjä?

Vierailija
31.10.2021 |

Alle 10-v lapsesta kyse. Eräs opettaja (opettaa vain yhtä ainetta) on ottanut tavaksi laittaa läksynunohdusmerkintöjä esim. jos ei muista ulkoläksyä sanatarkasti, jättää yhdenkin tehtävän monista tekemättä, tyyliin tehtävästä 3 kohta d. tekemättä ja kaikki muut tehty tai jopa siitä, että opettajan mielestä tehtävät on tehty hutiloiden. Tämä hutiloinkikin on kyllä aika tulkinnanvarainen asia. Olen kysynyt asiasta ja opettaja pitää merkintöjä aiheellisina. Itse kyllä näen asian niin, että tuollainen tappaa pienen oppilaan oppimisen ilon ja mitä hyötyä lopulta on (mielestäni) aiheettomien unohdusmerkintöjen kerryttämisestä.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole aiheellista.

Pistäisin rehtorille asiallisen viestin.

Tuo todellakin tappaa motivaation ja jos vaikka tietää valmiiksi, että ei osaa tehdä yhtä tehtävää, jättää kokonaan läksyt tekemättä kuin edes yrittää. Mitään palkintoa ei yrittämisestä saa.

Tässä kohtaa näkyy lapsen ja vanhemman keskinäinen suhde. Kun lapsi ei osaa jotain tehtävää, normaalisti pyydetään vanhemmalta apua. Näin meillä toimitaan. Koko aloitus kulminoituu ap:n omaan ongelmaan. Ap:n olisi hyvä keskittyä lapseensa tämän palstan sijaan.

Kun tätä luen ja kirjoitan olen yksin kotona.

Luitko yhtään ap:n myöhempiä kommentteja. Hän kertoi auttavansa lastaan läksyissä. Sinulla on pahoja vaikeuksia luetun ymmärtämisessä. Miten voit noin huonolla luetunymmärtämisellä auttaa omia lapsiasi? Vai osaatko ylipäätään lukea?

Sanoppa se! Nyt olisi lasun paikka. Minulla ei ole vaikeuksia luetun ymmärtämisessä. Se mitä en ymmärrä on, kun ap kertoo auttavansa läksyjen teossa, niin miten ihmeessä niitä tehtäviä jää epähuomiossa tekemättä?! Kun minä autan lapsiani läksyissä, huomautan, mikäli jotain jää tekemättä. Enkä ole yhtä korkeasti koulutettu kuin ap. Minulla on hahmottaminen kunnossa.

Voithan sä halutessas lapsistasi lasun tehdä. Jos jonkun toisen lapsista teet lasun ilkeyttäsi heppoisin perustein, niin siitähän voi ilmoittaa poliisille, eikös?

Vierailija
42/46 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne aiheellisia siinä vaiheessa  kun jessica-markon äiti valittaa ettei tullu kymppiä vaikka lapsi on istunu koulussa ja tehny kaikki moneen kertaan varmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ne aiheellisia siinä vaiheessa  kun jessica-markon äiti valittaa ettei tullu kymppiä vaikka lapsi on istunu koulussa ja tehny kaikki moneen kertaan varmasti.

Fiksu ihminen tajuaa milloin kannattaa luovuttaa. Fiksu ihminen myös tajuaa, ettei ketjussa käy ilmi aloittajan sukupuoli. Tämä todettiinkin jo aiemmin, eli joko lukutaidossasi tai luetun ymmärtämisessä on jotain vialla. Ylipäätään kommenttisi ei liity aloitukseen mitenkään.

Vierailija
44/46 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole aiheellista.

Tuo todellakin tappaa motivaation ja jos vaikka tietää valmiiksi, että ei osaa tehdä yhtä tehtävää, jättää kokonaan läksyt tekemättä kuin edes yrittää. Mitään palkintoa ei yrittämisestä saa.

Tässä kohtaa näkyy lapsen ja vanhemman keskinäinen suhde. Kun lapsi ei osaa jotain tehtävää, normaalisti pyydetään vanhemmalta apua. Näin meillä toimitaan. Koko aloitus kulminoituu ap:n omaan ongelmaan. Ap:n olisi hyvä keskittyä lapseensa tämän palstan sijaan.

Luitko yhtään ap:n myöhempiä kommentteja. Hän kertoi auttavansa lastaan läksyissä. Sinulla on pahoja vaikeuksia luetun ymmärtämisessä. Miten voit noin huonolla luetunymmärtämisellä auttaa omia lapsiasi? Vai osaatko ylipäätään lukea?

Sanoppa se! Nyt olisi lasun paikka. Minulla ei ole vaikeuksia luetun ymmärtämisessä. Se mitä en ymmärrä on, kun ap kertoo auttavansa läksyjen teossa, niin miten ihmeessä niitä tehtäviä jää epähuomiossa tekemättä?! Kun minä autan lapsiani läksyissä, huomautan, mikäli jotain jää tekemättä. Enkä ole yhtä korkeasti koulutettu kuin ap. Minulla on hahmottaminen kunnossa.

Voithan sä halutessas lapsistasi lasun tehdä. Jos jonkun toisen lapsista teet lasun ilkeyttäsi heppoisin perustein, niin siitähän voi ilmoittaa poliisille, eikös?

😂😂😂 Siis osasin niin odottaa aggressiivista kommenttia sinulta. Odotin kuitenkin, että olisit takertunut tuohon koulutukseen. Tuo lasu oli tarkoitettu sulle v***tuiluksi.

Vierailija
45/46 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole aiheellista.

Et vissiin ymmärtänyt pointtia? "Sanoppa se, nyt olisi lasun paikka".

Vierailija
46/46 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi hyvä matikassa. Mutta numero laskee koska ei muista (adhd) palauttaa niitä ennen tuntia teamsissä. Opettaja on pilkun tarkka. Vituttaa toi tyyppi. 

Koko kouluajan ollut sellanen tunne kuin koulu yrittäisi aina tavalla tai toisella sabotoida lasta. Keinot vaan vaihtelee. Olen pitänyt lapsen kiinni matikassa ja nyt ollaan jo samalla tasolla kuin muut. Olen siis käytännössä ollut kotiopettajana kun koulussa opettajat kaikenmaailman viherpiiperoisia jotka ei ymmärtäneet matematiikasta mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi