Voi helvetti! (kuntosalilta irtisanoutuminen)
Mulla oli määräaikainen (vuoden) sopimus kuntosalille ajalla marraskuu 2013-lokakuu 2014. Tämän jälkeen sopimus olisi jatkunut toistaiseksi voimassa olevana jolloin mulla olisi ollut kuukauden irtisanomis aika. Soitin kuitenkin jo hyvissä ajoin lokakuussa, irtisanoakseni sopimuksen. Puhelimessa kuitenkinnainen sanoi että pitää tulla paikan päälle allekirjoittamaan irtisanoutumis paperi, ja että niitä hoitaa vaan yksi henkilö, joka ei ollut silloin töissä. Hän lupasi että tämä henkilö soittaa mulle. Unohdin sitten jo koko asian, kunnes joulukuussa huomasin että mullehan on tullut edelleen niitä laskuja verkkopankkiin eikä se henkilö ollut vieläkään soittanut. Soitin sitten taas vihaisena että pitääkö mun nyt tosiaan maksella näitä laskuja siihen asti että joku yksi ihminen jaksaa tulla töihin? Nainen puhelimessa vakuutteli ettei tietenkään tarvitse, tämä irtisanoutumisia hoitava oli kuulemma ollut pitkällä sairaslomalla ja siksi irtisanoutumiset jäivät roikkumaan. Samana iltana vielä paikan johtaja soitti ja sovimme tapaamisen tämän viikon maanantaille, ja hän sanoi että rästiin jääneet laskut (siis marras- ja joulukuun laskut) hoidetaan sitten siinä tapaamisessa.
Menin paikalle sovittuun aikaan ja kysyin henkilöä jonka kanssa tapaaminen oli sovittu, no kelleen ei tietenkään ollut merkitty koko mun juttua. Joku siitä sitten kuitenkin ehti tulla kirjottelemaan papereita mun kanssa ja tietysti tuputtamaan lisäkuukausia. Se "pakkomyynti" ja koko tilanne kävi niin vituttamaan että totesin vaan etten todellakaan enää liity heidän salilleen kun irtisanoutuminen on kerrannäin vaikeaa. Siihen loppui myynti ja minä allekirjoitin sen tarvittavan paperin. Kysyin sitten niistä laskuista niin eihän tämä mies niistä mitään tiennyt. Lupasi selvittää ja laittaa viestiä.
Seuraavana päivänä tuli viesti että voin poistaa ne laskut verkkopankistani, ne on turhia. Ajattelin jo hetken että jes, nyt on kaikki ok. Tänään sitten kuitenkin tuli perintätoimistolta kirje että mulla on 58e (kuukausimaksu) maksamatta tälle kuntosalille ja nyt summa on 63e. Voi Juma*****!!! Soitin taas salille ja vastaus oli "aijaa... no mäpä selvitän tän, soitan sulle sitten jos tässä on jotain ongelmaa. Jos musta ei kuulu mitään niin voit unohtaa koko laskun".
Kyllä meni toi sali boikottiin! Aijon myös mainostaa paskaa palvelua kaikille jotka miettivät jäsenyyden hankkimista. Onko muilla ollut tällaisia ongelmia omilla saleilla tms?
Kommentit (39)
Mikä sali?
Noi tekevät tuota ihan tahallaan monessa paikassa.
Voi vittu miten huonosti kirjoitettu teksti. Ihan älyttömästi kirjoitusvirheitä/yhdyssanamokia ja ne ärsytti enemmän kuin tuo sun vaikeus irtisanoutua salilta. Hyvä, että et käy enää salilla, niin voit harjoitella senkin ajan kirjoittamista.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 13:32"]
Onpa huonoa palvelua. Erikoista että vaan yksi henkilö pystyy hoitamaan irtisanomiset.
[/quote]
Paskaa puhuvat.
Sen kun jättää vapaamuotoisen kirjallisen & allekirjoitetun irtisanomisilmoituksen -mielellään todistajan läsnäollessa- niin homma on sillä selvä.
Sats Oulussa teki ihan samaa: ei sinne enää, kiitos!
Mä aikanaan ennakoin et irtisanominen salilla tulee olemaan ongelma kesken kauden. Niimpä siirsin kirjani vanhempien luokse jotka asuvat landella et tänne mä nyt muutin ja nyt hoidetaan äkkiä nää paperihommat ku en lähe sieltä 400km päästä enää huvikseni näitä hoitamaan. Se olikin päivässä ohi ja pääsin salista hetkessä eroon! Tadaa
Mä en ota enää koskaan kuntoslaijäsenyyttä.
Oma kokemukseni Ladylinen kanssa muutama vuosi sitten:
Uusi Ladyline avattiin ja menin ilmaiselle tutustumiskäynnille. Päätin sitten ottaa jäsenyyden max vuodeksi. Juttelin sopisnaisen kanssa, sovittiin vuosisopimus määräaikaisesti voimassaolevan sopimuksen sjaan ja sopimus ratkeaisi vuosisopimuksen päätyttyäl Kuulosti ihan okei jutulta ja ei muuta kuin kuntoilemaan! :)
No kävihän siinä niin kuin useimmiten käy, että tuli flunsaa ym ja matkailua ja sitten kuntoiluintokin lopahti. ja kävin enää harvakseen Ladylinellä. Tuntui pahalta maksaa 70 euron kuukausimaksua koko vuosisopimuksen loppuunn, joten päätin käyttää hyväkseini Ladylinen vuokrapörssiä, jossa jäsenyyden voi vuokrata toiselle henkilölle, joka sitten maksaa tietysti myös kuukausimaksut.
Vuokralainen löytyi ahkeran etsinnän jälkeen (netti täyteen ilmoituksia heh) ja sovittiin tapaaminen Ladylinelle. Meidän piti tavata 1800 Ladyliinen edessä ja mennä yhdessä tekemään vuokrasopimus, mutta hän oli ollut ajoissa ja mennyt jo sisälle lämmittelemään. Ladylinen tiskillä hän oli kertonut olleesa tulossa tekemään jäsenyyden vuokraamissopimusta, jolloin Ladyline oli houkutellut häntä sen sijaan jonkun erikoistarjouksen voimin tekemään oman sopimuksen salille!!!!!! Siis todella törkeää, estivät multa mahdollisuuden saada vuokralainen!!!!!!!
Tässä vaiheessa alkoi jo epäilys koko lafkaa kohtaan ja sisällä kiehumaan. Onneksi löysin muutamaksi kuukaudeksi lopulta vuokraajan.
Sopimuksen takana oli piiiitkä litania superpienellä printillä erilaisia sopiusehtoja, joten päätin tutustua sopimukseen kunnolla, ettei tulisi sitten yllätyksiä kun se vusisopimuksen päätyttyä ratkeaa. Ja vittu miten repesin kun tajusin miten mua on huijattu: se vuosisopimus ei tarkoittanutkaan VUODEN kestävää sopimusta, vaan KAHDEN vuoden sopmimusta!!!!!!!!!!! Enkä voinut asialle enää siinä vaiheessa mitään kun oli jo nimi paperissa. Paperissa oli pieni kohta, jota sopimustyyppi ei korostanut, jossa lukee 24 kk. Koko homma on siis TARKOITUKSENMUKAISTA asiakkaan hämäystä ja huijausta.
No en voinut muuta kuin lusia sen kaksi vuotta loppuun. En enää pystynyt käymään siellä salilla ollenkaan, vaikka aikomus oli. Niin paljon se sopimus mua vitutti. Kaikki kauhujutut mitä olin kuullut kuntosalijäsenyyksistä piti siis paikkaansa. Tuntui kuin olisi velkavankeudessa kun piti maksaa se 2 vuotta loppuun 70 euroa kuukaudessa ja tällä kertaa vieläpä työmarkkinatuesta (kun olin tässä sattumoisin vielä työttömäksi jäänyt), ikään kuin ei olisi muutenkin vaikeaa.
Tarkistin sopimuksen pienen printin vielä ja kävi selväksi, että sopmus ei kahden vuoden jälkeen todellakaan raukeasi itsestään. Ei ei: se pitää mennä tietyssä ajassa ja tarpeeksi ajoissa itse paikan päälle kirjallisesti purkamaan. Pitää tehdä siis uusi sopimus, jolla puretaan vaha sopimus. Onneksi luin printin ajoissa, sillä jos sopmusta ei pura tarpeeksi ajoissa, uusi kahden vuoden jakso lähtee automaattisesti voimaan ja sitten sittä ei pysty enää millään perumaan!! Siis aivan painajaismaista, joten pidin huolen siitä, että olin ajoissa liikkeellä, varmistin lopettamissopimuksen ja kyselin moneen kertaan vahvistuksen sille, että kun pari viimeistä maksua on maksettu, niin olenko TODELLA vapaa sopmuksesta.
Vielä monta kuukautta vapautumisen jälkeeen pelkäsin, josko Ladylinestä kuuluu jotain ja josko he vielä karhuavat maksuja, mutta onneksi homma oli sitten sillä selvä.
Päätin, etten ikinä enää halua moiseen vankeuteen. Ei enää kuntosalijäsenyyksiä. Ulkona voi lenkkeillä ja uimahalliin voi hankkia kortin kuuakudeksi kerrallaan tai kymmenen kerran kortin.
Ainakin balanssiklubi tekee samaa, eli jos et sano sopimusta ajoissa irti, tai saa ketään kiinni, joka sen sopimuksen voi purkaa,vaikka olisi määräaikainen,niin siinähän makselet.
Juristin mukaan noita sopimuksia ei kannata kirjoittaa lainkaan, ihmisillä on mennyt kuulemma luottotiedot noiden sopimusten vuoksi.Eli mieluummin maksakaa, kuin menettäkää luottotietonne.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 13:45"]
Voi vittu miten huonosti kirjoitettu teksti. Ihan älyttömästi kirjoitusvirheitä/yhdyssanamokia ja ne ärsytti enemmän kuin tuo sun vaikeus irtisanoutua salilta. Hyvä, että et käy enää salilla, niin voit harjoitella senkin ajan kirjoittamista.
[/quote]
Pääasia, että tulee ymmärretyksi. Täällähän ihmiset kirjoittaa miten vaan, varsinkin kaikkien iPadien ja älypuhelinten kanssa virheitä näkyy entistä enemmän.
Ap, mullakin on hiukan samanlainen kokemus. Irtisanoutumista hoiti vain yksi ihminen, joka oli hyvin hyvin kiireinen ja aikaa ei tahtonut millään saada. Maksu juoksi koko ajan tietenkin. "Keskustelu" oli pelkkää hiillostamista miksi lopetan ja voisiko mitenkään jatkaa, siis minun piti perustella ja hän väitteli vastaan. Ihan uskomatonta oli. Lopulta hän sanoi, että lopetus on ok, mutta joudun maksamaan alehinnan ja normaalin erotuksen, kun lopetan alle vuoden. Silloin hermostuin ja sanoin, ettei kukaan ollut tuosta sanonut vaikka nimenomaan KYSYIN asiaa aluksi ja irtisanomisaika oli 1kk, eikä sopimuspaperissa minkä sain mukaani, asiasta mainittu mitään. Sanoin ottavani yhteyttä kuluttajavirastoon. Silloin hiljeni ja veti ruksit maksun päälle, että no ei tarvitse maksaa.
Minulle on ihan ok, kun kauppias toimii rehdisti, mutta vilunkipeli saa kiukun nousemaan välittömästi. En enää liity mihinkään, mikä vähänkään vaikuttaa epäsuoralta toiminnalta. Kysyn jos en ymmärrä ja luen sopimukset pilkuntarkasti. Nyt olen toisessa kuntosalissa ja vaikuttaa ihan hyvältä. Eroaminen on todellakin 1kk, eikä minkään muttien ja mutkien kautta saatavilla.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 13:32"]
Onpa huonoa palvelua. Erikoista että vaan yksi henkilö pystyy hoitamaan irtisanomiset.
[/quote]
Paskaa puhuvat.
Sen kun jättää vapaamuotoisen kirjallisen & allekirjoitetun irtisanomisilmoituksen -mielellään todistajan läsnäollessa- niin homma on sillä selvä.
[/quote] näin.
Mä en ihan vilpittömästi ymmärrä miks noi kuntosalisopimukset tuntuu aina olevan tollaisia. Miks ihmeessä ei voi vaan lopettaa kun siltä tuntuu? Mullekkin tehtiin salilla heti selväksi, että sopimusta ei voi purkaa vaan "huvin vuoksi" vaan siihen tarvitsee suunnilleen lääkärintodistuksen tai vastaavaa.
Itsehän sinä myös unohdit tuon irtisanoutumisen. Olisit mennyt paikan päällä käymään ja sanonut että asia pitää hoitaa kuntoon nyt.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 14:12"]
Mä en ihan vilpittömästi ymmärrä miks noi kuntosalisopimukset tuntuu aina olevan tollaisia. Miks ihmeessä ei voi vaan lopettaa kun siltä tuntuu?
[/quote]
Koska bisnes. Kuntokeskuksille on hyvää bisnestä, että av-mamma sitoutuu jäsenyyteen kahdeksi vuodeksi, mutta käy oikeasti salilla kolme kertaa tammikuussa. Suoraveloitus juoksee, av-mamma ei.
Käyn salilla 4-5 kertaa viikossa, olen käynyt jo 10 vuotta. En silti ole lähtenyt mukaan vuosijäsenyyksiin, sillä saatan vaikka vaihtaa työpaikkaa tai kaupunginosaa, jolloin joku muu sali on kätevämpi. Esim. nykyisessä työpaikassani on hyvinvarusteltu sali, joten lopetin jäsenyyteni maksullisella salilla, kuukauden irtisanomisajalla. Senkin sopimuksen pieni präntti oli luettu huollla. :)
Elämä on kuin suklaarasia, lihavalta se loppuu ensimmäisenä.
Lahdessa Ladyline, oli vaikeaa erota.
Huijaamista ja vääristelyä.
Mikään luvattu ei toiminut
Vanhukset maksajiksi.
Ei ikinä enää
En ole ainoa turhasta maksaja, kyllä puskaradiot toimii.
Älkää käyttäkö saleja, joissa joutuu sitoutumaan kuukausimaksuihin. Muitakin on!
Olisit pistänyt salin nimen juttuun. Ei tuollaista asiakkaan kyykyttämistä tarvi salailla, rehellisesti vaan firman nimi jakeluun, niin muut osaa varoa.