Osaatteko käyttää puoli hameita?
Mä en. Aina farkut. Mä en tiedä millaisia hameita voisi käyttää nyt talvellakin ja miten ne yhdistäisi. Onko vinkkejä. Pelkään että näytän liian hienolta tai jotain.
Kommentit (18)
en minäkään osaa puolikasta hametta käyttää. On liian uskalias mun tyylille. Tietysti jos pukee sen housujen kanssa, mutta se vaatii sekin rohkeaa tyyliä. Ja puolikkaassa se ongelma pukeeko sen e teen vai tAkse, vai toiselle sivulle? Todella vaikeaa. Kokonaista hametta käytän, ja useammin kuin mekkoa.
Villakangashame tuulenpitävällä vuorella. Melko pitkä. Täyspitkän alla ei ole niin tarkkaa, että millaiset legginsssit tai sukkikset alle laittaa. Paidaksi kannattaa valita tyköistuva.
normaali kroppa
No kyllä mä osaisin, mutta vaimo ei tykkää.
Miten, sopiiko kellohameet talvella ja miten yhdistää? H&M:llä on ainakin myynnissä. Haluisin oppia pitämään hameita. Siis uskaltaa laittaa päälle vaikka töihin.
ap
Ihan kokonaista puolihametta kyllä osaan käyttään, mutta puolikasta siitä en, sillä säälin sen verran ympäristöäni, etten lähde peppuani vilauttelemaan.
Osaan. On ihan arkikäytössäkin lähes joka päivä. En oikein löydä istuvia farkkuja, niin käytän niitä vain harvoin.
Laita nättien saappaiden kanssa. Tai käytä peittäviä sukkahousuja.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 12:00"]
mikä on puoli hame?
[/quote]
Matala essu?
Ei ole olemassa puolihametta: vain hame ja mekko. Mutta joo, enpä hirveesti hameita käytä, kesäisin mekkoja kyllä.
"Puolihame" on kyllä todella vanhahtavan kuuloinen sana, sellainen, jota äitini olisi voinut käyttää 70-luvulla.
Puolihame ei pue kaikkia - esim. lyhyttä se voi lyhentää. Samoin täyspitkä hame voi näyttää raskaalta lyhyellä ja pienellä ihmisellä. Itse olen normaalivartaloinen ja 160-senttinen, ja ainoa järkevän näköinen hame minulle on mielestäni melko lyhyt hame leggingsien kanssa. Esim. lyhyt farkkuhame ja mustat siistit leggarit - yläosaksi käy mikä vain siro juttu, kuten toppi ja pieni neuletakki tai bolero. Varo, saat vinkkejä nelivitoselta rouvalta ;) Itselleni sopii tuo leggingsmuoti tosi hyvin, kun sirot sääret ja pieni ihminen - yläosilla pelaan, en hameilla ja millään liehuvilla alaosilla. Joissakin hameissa näytän myös pikkutyttömäiseltä, mutta en koskaan leggingseissä. Leggingsejäkin on todella siisteistä materiaaleista. Aina olen hameita halunnut käyttää, mutta vaikeaa...
Kokeile vaateliikkeessä rauhassa eri pituuksia ja muista, että valitse istuvaa sekä ylös että alas, ettet näytä teltalta mistään kohtaa :) Toki ylhäällä voi olla liehuvaa, jos alhaalla on istuvaa ja toisin päin. Ja voit kokeilla sellaisia hameita, joihin voi yhdistää vaikka maiharit ja säärystimet! Ei ole liian hienoa!
Mulla oli ennen ihana farkkuhame joka oli helmaan levenevä ja siinä oli hienoiset vekist, ei siis vekkihame vaan laskoksia? Oli ihana ja Zarasta ostettu. Siihen yhdistin legginsit tai sukkahousut ja saappaat,neule. Menin sitten lihottuani myymään sen kirpparilla. :( Vastaavaa ihanaa farkuhametta en ole löytänyt. En pidä niistä mini farkkuhameista tai sellaisista kapeista. Nyt olisi tämä hame postissa http://www.hm.com/fi/product/23088?article=23088-B mietin onko liian hieno arkeen ja miten yhdistää, mustaan yläosaan?
ap
Itse käytän "ihmisten ilmoilla" lähes pelkästään polvimittaisia hameita ja mekkoja. Ulkoillessa ja urheillessa käytän sitten verkkareita ja kotona lökäpöksyjä. Hameitahan on hyvin eri tyylisiä. Hameen tulisi istua hyvin. Itse pidän hyvin laskeutuvista kankaista, vuorella tai (kesällä) ilman. Itselläni on klassinen kynähame ja lievästi kellomainen hame sekä rennompia trikoohameita, joihin voi yhdistää tyylikkäämmän yläosan (kuten laadukkaasta kankaasta valmistetun hyvin leikatun, tykäistuvan puseron) tai ylisuuren, kivannäköisen villapaidankin. Talvella käytän hameen alla paksuja sukkahousuja. Kylmillä ilmoilla heitän vielä legginsit siihen päälle matkoja varten, ja otan ne ehkä sisätiloihin päästyä pois jossain vessassa, jos aion olla kauan sisällä.
Kenkinä käytän talvella saapikkaita. Joihinkin tilaisuuksiin vaihdan sisällä korkkarit tms. pikkukengät.
Ap, tuo linkin hame on kaunis eikä tosiaankaan "liian hieno" arkeen. Musta sopii tietysti kaikkien värien kanssa yhteen, mutta joku vaaleampikin sävy (kuten mallikuvassa) näyttää kivalta tuon puuterin kanssa. Toppi ja neuletakki, yksinkertainen paitapusero tai neule ovat varmoja valintoja yläosaksi tuollaisen hameen kanssa. Kokeile eri vaihtoehtoja ja katso, mikä näyttää hyvältä.
Minua muuten ärsyttää suunnattomasti suomalaisten asenne "rumat ne vaatteilla koreilee", pyh. Hameet ja mekot sopivat oikein hyvin arkipukeutumiseenkin.
Ja kellohameen kanssa talvella kengiksi pitkävartiset saappaat tai nilkkurit.
Helppo ratkaisu voisi olla farkkuhame. Ihan yhtä arkinen kuin farkutkin, voi yhdistellä samoihin vaatteisiin kuin farkkuja.