Miksi joka omakotitalossa on nykyään kaksi suihkua vierekkäin?
Kahdella kädelläkö sitä pitää kainaloita suihkia? Järjetöntä...
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska on tilaa etää näin voi tehdä ja jotta kennostoasukkaita veetuttaisi ahtaat suihkutilat.
Mulla on tällainen kylppäri kerrostalossa. Suurin osa ok-taloista ja ”erillistaloista” joissa käyn kavereilla kylässä, on mielestäni ahtaita. Varsinkin eteisissä ja suihkutiloissa iskee ahtaanpaikankammo.
Oletko läski?
Vierailija kirjoitti:
Ai se on taas kateutta jos ihmettelee. Itse haluan käydä pesulla rauhassa. Kuoria, höylätä, vaahdottaa, hoitaa, lauleskella. En halua miestäni viereen lätkimään kassien pesua tai pentuja kiljumaan kun silmässä saippuaa. Haluan keskittyä itseeni enkä huljutella sekunnissa ja pitää jotain suihkusirkusta komennossa.
Sun ei ole mikään pakko suihkutella samaan aikaan kuin miehesi tai lapsesi. Mutta JOS haluat, on hienoa että se on mahdollista niin ei tarvitse saman suihkun alle tunkea.
Kyllä on ihmisillä vaikeaa, huh.
Olen nähnyt jossain kaksi erillistä isoa suihkukaappia. Varmaan aika tyyris ratkaisu tosin.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentää kun saunan lasiseinä on ihan ehdoton ei kun ei haluta nähdä toista pesulla, mutta kaksi suihkua vierekkäin on ihanaa 🤔
Lasiseinät saunoissa on mulle ihan ehdoton ei, kaksi suihkua pesuhuoneessa on normaalia.
Kaikesta työ jaksattekin väitellä :D
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut kymmenen vuotta kaksi suihkua. Niin kätevää, etten muunlaista kylppäriä enää huolikaan. Meillä pestään kerralla yleensä lapset (2 kpl), jotka samalla leikkivät vesileluilla yhdessä. Ja viimeksi olimme illalla miehen kanssa yhdessä suihkussa. Nautinnollista.
Nautinnollista katsoa kun toinen saippuoi perähahloaan puhtaaksi?
Tilaa kylpylässä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, kato kun omakotitalossa asuu useimmiten useampi kuin yksi henkilö! Saunassa käydään myös koko perheen voimalla (meillä kaksi), ei tarvitse jonotella suihkuvuoroa kuin köyhän talon porsaat. Kauhulla odotan sitä, jos tarttee muuttaa omakotitalosta johonkin kälyseen kerrostaloasuntoon, missä on vain yksi suihku.
Kerrostaloissa on suihku ja bidee sekä saunavuorot missä vähintään 2 suihkua !
Bidee, käytkö suihkussa bideessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut kymmenen vuotta kaksi suihkua. Niin kätevää, etten muunlaista kylppäriä enää huolikaan. Meillä pestään kerralla yleensä lapset (2 kpl), jotka samalla leikkivät vesileluilla yhdessä. Ja viimeksi olimme illalla miehen kanssa yhdessä suihkussa. Nautinnollista.
Ihan normaaliasia. Ei nautinnollinen eikä ällöttävä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos päivän nauruista😄 Ja rikkaasta kielestä😉
Että voi ihminen kadehtia !!! kirjoitti:
Iski taas kateus mikä on syntiä . Niitä suihkuja voi olla vaikka 5 . Ja kylpyammeita monta että koko perheelle riittää ja uima allas .
En itse koe kadehtivani. Meillä on yksi suihku, eikä sen useampaa tule. Nautin suihkuhetkistä, kun saan olla siellä yksin. Joskus asuimme kerrostalossa ja taloyhtiön saunassa oli kaksi suihkua. Olihan se täysin erilaista, ei niin rauhallinen hetki lainkaan. Ei todellakaan koskaan meille.
Jos jollain on kaksi, tai vaikka rivi, kuten uimahallissa, niin saa mun puolesta olla.
Siksi, että ihmisillä ei loppuisi kysymykset kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ilman väliseinää. Kuka haluaa käydä suihkussa tuolla tavalla?
Mikä ongelma? Noin ne on taloyhtiöiden saunojen pesuhuoneissakin.
No lähinnä se, kun pesen perusteellisesti esinahan alusta tai kyykistyn kuuraamaan peräreikääni niin tuntuu vähän brutaalilta näytelmältä vieressä suihkuttelevalle.
Meillä kumpikin pesee itseään, eli keskittyy omaan suoritukseensa, eikä tuijota toisen peseytymistä. Yhdessä ollaan oltu jo niin kauan, etteivät kuvailemasi toimituksetkaan aiheuttaisi mitään ylimääräisiä tykytyksiä.
Meillä on vain yksi suihku, mutta tulevalle asunnolle ehdottomana kriteerinä on kaksi vierekkäistä suihkua. Tykätään miehen kanssa tehdä asioita yhdessä; ulkoillaan, lenkkeillään, käydään salilla ja saunotaan. Sitten kun molemmat on samaan aikaan hikisiä ja suihkun tarpeessa, täytyy aina neuvotella kumpi menee tällä kertaa ensin. Tykättäisiin käydä yhdessä suihkussakin, mutta nykyään se tarkoittaa joko sitä että toinen pesee ja toinen palelee tai sitä että halaillaan yhdessä saman suihkun alla eikä peseytyminen etene. Usein haikaillaan toista suihkua.
Vierailija kirjoitti:
Että voi ihminen kadehtia !!! kirjoitti:
Iski taas kateus mikä on syntiä . Niitä suihkuja voi olla vaikka 5 . Ja kylpyammeita monta että koko perheelle riittää ja uima allas .
En itse koe kadehtivani. Meillä on yksi suihku, eikä sen useampaa tule. Nautin suihkuhetkistä, kun saan olla siellä yksin. Joskus asuimme kerrostalossa ja taloyhtiön saunassa oli kaksi suihkua. Olihan se täysin erilaista, ei niin rauhallinen hetki lainkaan. Ei todellakaan koskaan meille.
Jos jollain on kaksi, tai vaikka rivi, kuten uimahallissa, niin saa mun puolesta olla.
Tiedätkö, ei niihin suihkuihin ole PAKKO mennä yhtä aikaa vaikka ne siellä pesuhuoneessa onkin…
Suihkussa käyminen on mulle ihan oma hetki ja en tosiaankaan kaipaa siihen ketään vierelle silloin. Jossa taloyhtiön saunaosastolla on vähän eri asia kun en mä siellä rupea mitenkään erityisemmin pesemään itseäni kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vain yksi suihku, mutta tulevalle asunnolle ehdottomana kriteerinä on kaksi vierekkäistä suihkua. Tykätään miehen kanssa tehdä asioita yhdessä; ulkoillaan, lenkkeillään, käydään salilla ja saunotaan. Sitten kun molemmat on samaan aikaan hikisiä ja suihkun tarpeessa, täytyy aina neuvotella kumpi menee tällä kertaa ensin. Tykättäisiin käydä yhdessä suihkussakin, mutta nykyään se tarkoittaa joko sitä että toinen pesee ja toinen palelee tai sitä että halaillaan yhdessä saman suihkun alla eikä peseytyminen etene. Usein haikaillaan toista suihkua.
Hankkikaa samalla myöskin kaksi vierekkäistä pyttyä, niin voitte olla aina yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Suihkussa käyminen on mulle ihan oma hetki ja en tosiaankaan kaipaa siihen ketään vierelle silloin. Jossa taloyhtiön saunaosastolla on vähän eri asia kun en mä siellä rupea mitenkään erityisemmin pesemään itseäni kuitenkaan.
Miksi sinä siellä saunassa sitten käyt?
Vierailija kirjoitti:
Ja ilman väliseinää. Kuka haluaa käydä suihkussa tuolla tavalla?
Saman perheen jäsenet ihan hyvin voivat käydä
Okt.ssa usein asuu useampi ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Koska sen toisen suihkutelineen lisääminen ei maksa juuri mitään.
Tuo tuskin se syy, vaan ratkaisu ja hinta ratkaisun mahdollistaja.
Eiköhän ne ole siellä, jotta saadaan aamu- ja iltahommat sujumaan sukkelammin, saunomisesta puhumattakaan. Ei tarvitse jonotella vuoroaan. Lapsille voi pienenä olla tosi kivaa, kun voidaan tehdä yhdessä. Ja vanhemmille sitten vaikka seksikästä tietyssä vaiheessa, jossain vaiheessa kätevää (re tuo sujuvuus plus voidaan vaikka pestä toinen toisensa selät kätevästi roiskumisesta ja mahdollisista suihkugeeleistä piittaamatta).
Tästä voisi hyvin ottaa mallia myös lavuaarien kanssa. Miksi ihmeessä edes uusissa kylpyhuoneissa ei ole kahta lavuaaria? Se on loistava keksintö. Kaappi tai hyllytilan lavuaarin yläpuolella voi jakaa esim yhden tai kahden ihmisen taloudessa niin, että jokaiselle oma puolensa ja jos vain yksi ihminen, niin sen toisen puolen voi sitten tarjota vierailijoille jos niitä huushollissa käy. Niille, jotka pesevät käsipyykkiä, kaksi lavuaari on verraton, kun toisessa peset pesuaineella niin siitä sitten vaan heität puhtaaseen veteen toiseen jne.
Ahtaus on tottumiskysymys. Asun itse aina välillä isossa asunnossa ja välillä pienessä (kaksi eri paikkakuntaa). Jos olen ollut kauan siinä isossa yhteen menoon ja menen siihen pieneen, niin se tuntuu aluksi järjettömän ahtaalta. Mutta huomaan aina, että kun olen ollut 2-3 vuorokautta siinä pienessä, niin silmä tottuu siihen ja vähän ajan kuluttua se tuntuu taas ihan normaalilta.