Päiväkotitätien pikkujoulu:
Tilataan pizzat omakustanteisesti työpaikalle kun viimeinen lapsi on haettu puoli kuusi. Jokainen ryhmä on keksinyt yhden yhteisleikin ( omalla ajalla tietysti, ei työajalla!) joiden jälkeen jaetaan itseostetut pikkujoululahjat vaihtariperiaatteella. Omat juomat eivät ole sallittuja, sillä pikkujoulut on päiväkodilla. Talo ei tarjoa mitään, mutta vessassa saa käydä.
Osallistuisitko?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tämä joku todelllinen tilanne? En tietenkään osallistuisi.
Tietysti on ja jos kieltäydyt niin olet ”se yhteistyökyvytön tyyppi”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti on ja jos kieltäydyt niin olet ”se yhteistyökyvytön tyyppi”
Eeeei kai nyt sentään. Ei voi olla todellinen tilanne.
Kuulostaa niin todelliselta tilanteelta, että naurattaisi ellen itkisi.
Superankeaa. Hei, sopikaa yhdessä, että jäätte kaikki pois!
Pitäisi olla selkeästi vapaaehtoinen kun on kerran omakustanteinenkin ja omalla ajalla tapahtuva. Jos työkavereiden kanssa tykkäisi viettää aikaa niin voisin osallistuakin, mutta en muuten, itselle alkoholi ei ole mitenkään tärkeä.
Eurokankaalla lähes sama meininki. Ja "moraalinen pakko" osallistua, koska työporukka on niin pieni. Mielummin jäisin kotiin.
Kyllä meidän päiväkodissa on viina virrannut pikkujouluissa, omakustanteisesti tosin. Ja sitten on porukalla lähdetty baariin. Aikamoisia reissuja ovat olleet...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidän päiväkodissa on viina virrannut pikkujouluissa, omakustanteisesti tosin. Ja sitten on porukalla lähdetty baariin. Aikamoisia reissuja ovat olleet...
Miksi haluatte lähteä päiväkotitätiporukalla baariin?
Jättäisin väliin.
Kuten jätin omankin työnantajan tarjoamat ”pikkujoulut” jotka sisälsivät joulutorttukahvit työvuoron päätteeksi tarjoiltuna klo 5-7 aamulla. Sittemmin tämäkin on lopetettu, ei tainnut olla menijöitä.
Ei työnantaja monestikaan julkisella puolella kustanna pikkujouluja. Oon ollut verohallinnossa ja työvoimahallinnosa, jokin pieni avustussumma tuli, mutta suurin osa piti kustantaa itse. Itse piti myös järjestää, en muista ketkä niitä järjesti. Muistaakseni jo vuosia sitten piti maksaa 20 euroa ruuasta ja juomapuoli täysin itsellä hoidettavissa, jos sellaista halusi.
Mutta ei minua yleensä pikkujoulut kiinnosta, nykyisessä pienessä työpaikassa ei niitä ole onneksi. En mä illalla jäisi tuollaiseen, ei taida mikään laki pakottaa, kun se ei ole työhön kuuluva juttu.
En ymmärrä valitusta. Ihan hyvältähän tuo kuulostaa. Mikä velvollisuus työnntajalla on maksaa vapaa-ajan tapaamisia?
Vierailija kirjoitti:
Superankeaa. Hei, sopikaa yhdessä, että jäätte kaikki pois!
Oletko tyhmä tai jotain? Jotkuthan tuon ovat siellä keksineet. Ei työnantaja tuommoista määrää. Jos kyse on päiväkodista, siellä on varmaan aloittajaa fiksumpia ja mielikuvitusrikkampiakin henkilöitä, jotka voivat tuosta saada ihan kivan yhdessäolotilaisuuden. Naisporukalla voi olla ihan kivaakin, kun ottaa rennosti eikä kitise kaiken aikaa.
Onko vaikea kuvitella, että kaikille ei tärkeintä ole viinan kanssa läträys? Turha kuvitella, että muutkaan työnantajat edes yksityisellä puolella tunkisivat viinaa, ruokaa ja maksettuja esiintyjiä. Ei todellakaan. Kyllä se monissa paikoissa on ihan vapaaehtoispohjalta omalla ajalla järjestelty omakustanteinen tilaisuus.
Ja se on ihan oikein. Ei ole veronmaksajien tehtävä juottaa työntekijöitä.
Jos ei halua osallistua, niin sitten ei osallistu. Ja muilla on täysi oikeus vetää siitä oikeat johtopäätökset. (Tosin ne on varmaan ehditty vetää ajan myötä työssäkin jo moneen kertaan, joten ehkä kukaan ei edes kaipaa epäsosiaalista valittajaa edes paikalle.). Valinta on sinun, ja valinnoilla on seurauksensa. Jokainen sitten miettii, mikä on paras vaihtoehto itselle.
Lopeta tädittely.
Vai puhutko myös esim. koulutädeistä? Sairaalatädeistä?
Harmittaa siis, että et saa kunnon räkäkännibileitä työpaikan laskuun?
Leikkejä? Lastenhoitajien leikit? OMG..
Piilosta vai hiekkalaatikolle?
Toivotteko te valittajat, että KUNTIEN RAHAA kuluisi vuodessa KYMMENIÄ TUHANSIA euroja kaikkien Suomen päiväkodintätien kestittämiseen (esim. illallinen + juoma 35 e), kun nyt jo verot ja julkinen sektori ovat liian isoja?
Kokoomuksen äänestäjä
Minä olen suuryrityksessä ja firman pikkujouluissa meillä sentään on joku tila, ehkä jotain ruokaa, mutta juomat ovat maksullisia.
Kaikki team spirit -päivät ovat omakustanteisia ja vieläpä niin, että joku tylsä ryhmätyö loppuu klo 15 ja sitten lähdetään johonkin vapaamuotoiseen ohjelmaan, eli tulee miinusta siitä päivästä. Loppupäivä on omalla ajalla ja omakustanteinen.