En uskaltaisi asua omakotitalossa, koskaan ei tiedä milloin joku hullu tulee väkisin sisälle ja tekee jotakin pahaa
Siksi on turvallista asua Helsingissä kantakaupungissa ison kerrostalon viidennessä kerroksessa. Maalla joutuisi pelkäämään koko ajan milloin joku tulee väkisin ja tekee jotakin pahaa.
Kommentit (453)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän väkivaltarikoksia tapahtuu kaupungissa. Olen asunut sekä maalla että kaupungissa. Turvallisempi olo täällä maalla on. Väkivaltaan syyllistyy joka tapauksessa huomattavasti useammin joku jonka tunnet kuin tuntematon. Meillä on yhden ainoan kerran tullut täysin tuntematon ihminen pihaan ja kolkuttanut ovea. Hän oli eksynyt marjastaja, vanhahko mummo.
Väkivaltaisimmista kunnista väkilukuun suhteutettuna ensimmäisenä on Pelkosenniemi. Sen jälkeen eniten tapauksia on väkilukuun suhteutettuna Hartolassa, Pudasjärvellä, Posiossa, Siikaisilla, Kemijärvellä, Sallassa, Kemissä, Taivalkoskella ja Rautavaaralla.
Nuo paikat ei itsestäni miltään suur-citeiltä kuulosta.
This.
Pelkosenniemellä juopot mätkivät toisiaan ja kaikki kuntalaiset ovat varmaan sukua toisilleen. Kaupunkipaikoissa voit joutua tuntemattoman hyökkääjän uhriksi.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovathan murrot lisääntyneet maalla, mutta kaupungissa ok-taloissa vielä enemmän. Meillä on hyvin valaistu piha, kameravalvonta, koiria ja usein maalla asujilta löytyy myös ase. En suosittele tulemaan meille.
Isot koirat on kyllä hyvä olla. Samoin ase.
Jos tarkoitat ampuma-asetta...
Osoita aseella murtovarasta tms. ja olet itse syyllistynyt ampuma-aserikokseen.
Varmaan ei haittaa siinä vaiheessa, jos oma henki on vaakalaudalla.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovathan murrot lisääntyneet maalla, mutta kaupungissa ok-taloissa vielä enemmän. Meillä on hyvin valaistu piha, kameravalvonta, koiria ja usein maalla asujilta löytyy myös ase. En suosittele tulemaan meille.
Suomessa vain rikollisilla on oikeuksia, joten kannattaa olla rikollinen. Luultavasti et jää kiinni ja jos jäät saat lyhyen tuomion. Se on paljon parempi kuin rikoksen uhriksi joutuminen.
Ihanaac asua täällä maalla, me lähetämme hullut, somppulliinit ja muut löysäpäiset isoihin kaupunkeihin. Siellä on jo ennestään kaikki ääliöitä, kuten tämäkin ketju osoittaa.
Meillä ei ole yhtään maahanmuuttelijaa. Taivaalle kiitos.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä joku aika sitten oli juttu, jossa narkkariporukka tunkeutui vanhan miehen omakotitaloon ja alkoi pieksämään tätä pahasti. Mies ehti saada aseen käteensä ja ampui näitä tyyppejä, joista joku loukkaauntui vakavasti. Oikeus vapautti miehen kaikista syytteistä. Eli kyllä itseään saa puolustaa, aseellakin, jos tilanne on paha.
Ei pelota yhtään asua omakotitalossa omakotitaloalueella kaupungin liepeillä.
Omakotitalo ja maalla asuminen eivät ole synonyymejä.
Välinpitämättömästi kaahaava liikenne huolestuttaa eniten niin maalla kuin kaupungissa.
Minua pelotti kerrostalossa. Exä jäi lymyämään rappukäytävään ja hyökkäsi kimppuuni tullessani kotiin.
Nyt asun okt:ssa kaupungissa eikä pelota enää. On myös koira turvana.
Itse teininä ja pitkälti vielä parikymppisenäkin pelkäsin olla yksin ok-talossa. Muistan jos vanhemmat lähti reissuun ja jäin yksin, oli aistit virittyneet, kuuntelin jäykkänä kauhusta kaikki mahdolliset ropinat ja rapinat, enkä saanut unta.
Asiaa ei yhtään auttanut se, että meillä tapahtuikin joskus jotain. Vanhemmat piti ovea lukitsematta ja sinne oli joskus tullut joku sisälle, mutta pelästyi koiraa.
Mutta minähän en yksin ollessa TODELLAKAAN pitänyt ovea auki sekuntiakaan. 😄
Nykyään en enää pelkää niin paljon, mutta mieluummin silti asun kerrostalossa, kun olen yksin. Voisin asua yksin ok-talossa, mutta sen pitäisi sitten olla jossain ihan korvessa. Eläimiä en pelkää, vain ihmisiä.
Ei meille noin vaan tulla.Ei tuu vieraat eikä varkaat.Kyllä siinä joku vastaanotto on ovesta jos pääsee..Ei ikinä oo ketään koska susi,ilves karhu raatelis ne jo pihamaalla,sehän se hyvä näky aamukahvilla ,haaskapihalla.Viisi sutta,ilves ja karhu vieressä ..tervetuloa meille!
Itse olen asunut vuosia maalla eikö koskaan mitään tapahtunut. Ei kenellekkään siellä päin. Meillä saattoi olla ovi koko yön lukitsematta. Hyvin uskalsi asua
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan sen tyypin nimeä joka kyttää maaseuduilla talojen sisään ulkona pimeässä, on tehnyt sitä jo toistakymmentä vuotta? Oli joskus lehdessä juttua siitä kun jäi kiinni mutta jatkoi siitä huolimatta. Kiertelee eri paikkakunnilla jossain keski-suomessa ja pohjanmaalla?
Löysin uutisen tähän liittyen. Ahdistelija on liikkunut Pohjois-Pohjanmaan lisäksi ainakin Kainuussa ja Pohjois-Savossa sekä mahdollisesti myös Keski-Suomessa.
Ihmeen kova kielto päällä tässä ketjussa. On tietysti totta että ei niihin omakotitaloihin jatkuvasti murtauduta tai tunkeuduta, mutta niitä tapauksia kuitenkin on. Kerrostalossa on riskinsä sielläkin, mutta porukkaa on paljon ja hämäräveikot herättävät useamman huomion. En lähtisi kiistämään riskejä jos asustellaan syrjässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän väkivaltarikoksia tapahtuu kaupungissa. Olen asunut sekä maalla että kaupungissa. Turvallisempi olo täällä maalla on. Väkivaltaan syyllistyy joka tapauksessa huomattavasti useammin joku jonka tunnet kuin tuntematon. Meillä on yhden ainoan kerran tullut täysin tuntematon ihminen pihaan ja kolkuttanut ovea. Hän oli eksynyt marjastaja, vanhahko mummo.
Väkivaltaisimmista kunnista väkilukuun suhteutettuna ensimmäisenä on Pelkosenniemi. Sen jälkeen eniten tapauksia on väkilukuun suhteutettuna Hartolassa, Pudasjärvellä, Posiossa, Siikaisilla, Kemijärvellä, Sallassa, Kemissä, Taivalkoskella ja Rautavaaralla.
Nuo paikat ei itsestäni miltään suur-citeiltä kuulosta.
Luitkohan artikkelin? Pelkosenniemen nosti ykköseksi yksi tapahtuma, jossa yksi henkilö ammusteli mm. poliiseja kohti, jolloin kirjattiin murhan yrityksiksi jokaista paikalla ollutta poliisia kohtaan. Siis tämä yksi tapaus nosti pienen kunnan tilastoykköseksi. Jos mietit esim. Helsingin lähiöitä, niin täällä on joka päivä jokin tapaus. Asun Myllypurossa nykyisin, mutta Kontulassa asuessani en itse uskaltanut edes kadulla liikkua iltakahdeksan jälkeen. Olen maalta kotoisin ja kyllä siellä silloin tällöin tapahtui sellaista, että ryyppyjengi selvittelee välejään teräasein tai muuten väkivaltaisesti tai perheessä tulee perhetragedia. Eipä siellä tarvinnut pikkukaupungin kadulla kävellessä pelätä tavallisen kulkijan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan sen tyypin nimeä joka kyttää maaseuduilla talojen sisään ulkona pimeässä, on tehnyt sitä jo toistakymmentä vuotta? Oli joskus lehdessä juttua siitä kun jäi kiinni mutta jatkoi siitä huolimatta. Kiertelee eri paikkakunnilla jossain keski-suomessa ja pohjanmaalla?
Löysin uutisen tähän liittyen. Ahdistelija on liikkunut Pohjois-Pohjanmaan lisäksi ainakin Kainuussa ja Pohjois-Savossa sekä mahdollisesti myös Keski-Suomessa.
Hyi helvetti.
Joku hullu voi ampua sua vaikka jousipyssyllä kun olet menossa kauppaan, mieti sitä? Turhaa pelkoa, vaikka asuisit pilvenpiirtäjän ylimmäisessä kerroksessa niin jos joku haluaa tappaa sut, niin kyllä se sinnekkin pääsee.
Riippuu kerrostalosta miten siellä ääniin reagoidaan. Omistustaloissa on kyllä nopeampi reagointi, kuin joissakin kaupungin taloissa. Ja Helsingissä suurin osa on osaketaloja, joissa asuu työssäkäyvää normaaliporukkaa. Jos sieltä naapurista alkaa kirkuminen kuulua, niin varmasti joku soittaa häkeen - jos ei auttaakseen, niin valittaakseen häiriöstä. Ja poliisit tulee tsekkaamaan tilanteen.
Olen asunut 5 v elämästäni kantakaupungissa kerrostalossa muuten koko ikäni omakotitalossa.
Kerrostalossa hullu asukas kyttäsi ja tunki itsensä samaan hissiin.
Kadulta tullut toinen hörhö, yritti tulla perässä väkisin sisälle.
Omakotitalossa ei ole sattunut mitään pelottavaa.
T.mummeli 73 v
Kerrostaloissa,ala ovet lukitut päivisin ,ovet niin ohuet asuntoihin kun ,aika turvattomia rivarit ja kerrostalot.,Liikkuu ties mitä porukoita etsien ovia ..hui..
Useimmat paloittelumurhat tehdään kerrostaloissa. Fakta.