Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos en pysty välillä ostamaan edes HSL:n lippua niin miten ne luulee, että maksaisin tarkastusmaksun? Tirsk.

Vierailija
31.10.2021 |

Ja kyllä, mulla oli elämässä aika, kun jopa HSL:n kertalipun hinta ylimääräisenä kulueränä tuntui liian suurelta, saahan sillä hinnalla jo muutaman makaronipussin. Ja kyllä, tarkastusmaksut meni ulosottoon, merkinnät onneksi jo poistuneet :)

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ihan periaatteesta maksa junalippua

Vierailija
22/39 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metroon pitäisi saada portit, joista ei pääse sisään, ennen kuin on maksanut. Loppuisi se n e e k e r i e n, narkkarin ja muun paskasakin pummilla matkustaminen

Mitä se ruma pikku jauhoturpa siellä piipittää?

Kappas, kalikka näköjään kapsahti 😂

Kyllä, helvetin kovaa sun paksuun kalloosi. 

Huijui, ihka oikea vauvapalstagansteri! 😂

Jep, väkivaltainen nisti alkaa uhoamaan... sellaisia ne on. Samalla ne kertoo kuinka yrtti tai liimanhaistelu ei aiheuta mitään ongelmia, 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/39 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tarkastusmaksu saisi olla vaikka 1000 euroa. Jos siis ne rahat käytetään siihen, että tällä saadaan lippujen hintoja alas.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
24/39 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latasin tällä viikolla 30 päivää, mutta ärsyttää todella maksaa aivan liikaa tuollaisesta surkeudesta. Taidan oikeasti lopettaa ja alkaa vain kävelemään kun muutenkin jo nykyäänkin myös kävelen. Mutta aikaisemmin olen oikeasti joutunut kävelemään pitkiäkin matkoja kun ei oikein ole ollut rahaa bussiin. Joskus olen myös yrittänyt ladata vain arvoa ja rajoittaa käytön minimiin, mutta huomasin arvomaksun olevan turhan suuri suhteessa ajan lataamiseen, joten siinäkään ei ollut oikein järkeä. Lisäksi arvolla maksaminen todellakin rajoitti käyttöä ja liikkumista ja aiheutti turhaa stressiä kun koko ajan piti miettiä, paljonko arvoa kuluu. Ajalla saa sentään matkustaa niin paljon kun haluaa. Harva taitaa arvolla mennä kun se vasta kallista onkin.

Vierailija
25/39 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se menee sitte ulosottoon. Tirsk tirsk.

Ketä kiinnostaa? En ole ap ja sain juuri merkinnät kaikki pois enkä senttiäkään takaisin maksanut ja hyvin elämä rullaili ilman luottotietoja. 

Tuo on sinun elämääsi, oikeilla ihmisillä luottotietojen meneminen vaikuttaa

Oikeilla ihmisillä? Määrittele oikea ihminen? Ei mulla tietääkseni eläimen häntääkään perspuolelta kasva.

Tiedät kyllä 

En tiedä, joten kerro. Vai etkö osaa?

Oikea ihminen on sellainen joka kykenee noudattamaan yhteiskunnassa vallitsevia sääntöjä ja osallistuu sen toimintaan tasavertaisena, hyödyllisenä jäsenenä.

Sinä ja kaltaisesi olette perässä vedettäviä kivirekiä. Säälittäviä reppanoita

Vierailija
26/39 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että jokaikisen kommentoijan päähän iskisi salama. Tai sitä kuuluisaa meteoriittia odottaen voisin avata kossupullon sunnuntain kunniaksi. Olette kaikki perseestä.

Olisit jo avannut kossupullon monta tuntia sitten, jos sinulla olisi varaa sellainen ostaa. Varastaminen on ilmeisesti tällä kertaa epäonnistunut.

Vierailija
27/39 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kävellään eikä maksateta muilla käyttäjillä pummailua!

Miten sinä siitä joudut maksamaan, jos minä ajan pummilla? Et sinä maksaisi siitäkään jos kävelisin saman matkan!

Varastat vissiin kaupasta kuvitellen ettei se ole keneltäkään pois?

Noin ne nistit ajattelee.

Vakuutus maksaa kauppiaalle.

28/39 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreiden keskiansio on 600 kuussa KORKEAMPI kuin persujen. Veikkaan että inimustat ja kakanruskeat maalaisserkkumme huonosti istuvissa Turon puvuissaan ajavat pummilla matkalla Isolle Kirkolle mieltään osoittamaan kun Angliasta lähti kilvet.

Ehkä se köyhä olisi tarvinnut sitä angliaansa että pääsee töihin? Rikasta kaupunkivihreää nämä pulmat ei toki koske eikä kiinnosta, se on huomattu jo moneen kertaan.

Vihreät on viimeinen puolue, mitä köyhän kannattaa äänestää.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
29/39 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että jos rahaton menee pummilla niin ei siitä mitään lisäkuluja tule liikennöitsijälle. Kiinteät kulut ja diesel maksaa, saman verran tuli pummi tai ei!!

Vierailija
30/39 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että jokaikisen kommentoijan päähän iskisi salama. Tai sitä kuuluisaa meteoriittia odottaen voisin avata kossupullon sunnuntain kunniaksi. Olette kaikki perseestä.

Olisit jo avannut kossupullon monta tuntia sitten, jos sinulla olisi varaa sellainen ostaa. Varastaminen on ilmeisesti tällä kertaa epäonnistunut.

Heräsin vasta, palikka.

Vierailija
31/39 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä siitä joudut maksamaan, jos minä ajan pummilla? Et sinä maksaisi siitäkään jos kävelisin saman matkan!

No ei tasan korvaa vakuutus jotain näpistyksiä!!

Vierailija
32/39 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä on aikaa hakea juoksukaljat ja onnistuneen keikan jälkeen matkustaa pummilla juhlistamaan kaupungin vuokrakämppään, jonka vuokrat on rästissä.

Vierailija
33/39 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liputtomuuden voisi korvata esim. työllä. Liputon pääsee varikkobussin kyytiin. Siellä hän korvaukseksi matkastaan jynssää yhden bussin/ratikan/metronvaunun käyttökuntoon. Moppaa (parhaimmillaan itse jättämänsä) räät lattioista ja rapsuttaa purkat kahvoista.

Vierailija
34/39 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei olisi näpistysvakuutuksia? Onhan varkausvakuutuksiakin.

Vierailija
35/39 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se menee sitte ulosottoon. Tirsk tirsk.

Ketä kiinnostaa? En ole ap ja sain juuri merkinnät kaikki pois enkä senttiäkään takaisin maksanut ja hyvin elämä rullaili ilman luottotietoja. 

Voi sinua. Se, että oman käsityksesi mukaan elämäsi rullaili hyvin ilman luottotietojakin, kertoo meille muille, kuinka surullisen ulkona olet ns. normaalista elämästä. Ei teitä voi edes auttaa, kun pää on noin syvällä omassa p****ä.

Vierailija
36/39 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei olisi näpistysvakuutuksia? Onhan varkausvakuutuksiakin.

Et taida ymmärtää miten vakuutusala toimii. Vakuutuksen ottajilta perittävät vakuutusmaksut ovat aina isompi summa kuin vakuutuksista korvattavat vahingot. Eli vakuutuksen ottajat maksavat korvaukset toisilleen. Tämän vuoksi ei ole järkevää vakuuttaa jatkuvasti aiheutuvia vahinkoja.

Vakuutus kannattaa ottaa vain sellaisen vahingon varalle, jonka todennäköisyys on melko pieni mutta josta aiheutuva kustannus olisi liian suuri itse kannettavaksi.

Vierailija
37/39 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et edusta tavanomaista liputonta. Suurimmalla osasta pummeja on varaa.

Köyhät on sun silmissä vain pummeja? Olet oksettavan ylimielinen ihminen.

Annan tästä 1/5. Ensi kerralla kannattaa mainita persut, kehitysvammaisuus, ferritiini ja Nepalin rokotustilanne.

Vierailija
38/39 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Mun mielestä tarkastusmaksu saisi olla vaikka 1000 euroa. Jos siis ne rahat käytetään siihen, että tällä saadaan lippujen hintoja alas.

Tolla summalla vaan ajettaisiin ihmisiä ulosottoon. Monella työssäkäyvälläkään ei löydy mitään ylimääräistä tonnia.

Tiedän ihmisiä, jotka ovat ulosotossa ja tämän vuoksi eivät mene töihin.

Vierailija
39/39 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liputta matkustaminen on sama asia kuin kuin varastaisi kyydin. Miksi sakko varkaudesta on pehmitetty "tarkastusmaksuksi"?

Varkaita ne penteleet on jotka liputta matkustaa ja pallo ketjulla jalkaan säätana!! Oppiipahan!