Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Papa-koe tuntuu hirveälle! Pelottaa

Vierailija
08.01.2015 |

Rohkaiskaa mua. Mun pitää mennä antamaan papa-koe huomenna ja mua oksettaa ja pelottaa koko ajatuskin :( Joudun antamaan sen nykyään vuoden välein, takana vuonna 2011 vaikein syövän esiaste ja koepalan otto ja sairaan alueen poistaminen olivat hirveitä ja traumatisoivia toimenpiteitä. Papa-kokeen ottaminen tuntuu nykyään myös hirveän inhottavalle, pelko pahentaa oloa entisestään. Mä en pärjää.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että kohtua vedettiin ulos, juuuuuuust joo.

Vierailija
22/23 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytteen ottajassa on kyllä vika jos toimenpide sattuu ihan hirveästi. Jotkut osaa kyllä ottaa tosi hellävaraisesti ja mukavasti ettei tunnu oikein miltään.

No siihen vaikuttaa kyllä muutkin asiat kuin näytteen ottajan otteet. Esim. jokaisen oma anatomia ja kivunsietokyky. Itselläni on taaksepäin kallistunut kohtu ja näytteen otto aina hirveetä ronkkimista ja montaa yritystä. Silti en sitä pidä pahana, koska kestän kyllä synnyttäneenä pientä nipistelyä.

Eihän tuota voi verrata synnyttämiseen. Mäkin oon synnyttänyt ja silti aina jännitän gynekologikäyntiä ja papan ottoa ja herkästi tuntuu kipu juuri tuolla alueella. Synnytyksessä taas on ihan pakko saada se vauva ulos jotenkin, se tapahtuma on luonnollisempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytteen ottajassa on kyllä vika jos toimenpide sattuu ihan hirveästi. Jotkut osaa kyllä ottaa tosi hellävaraisesti ja mukavasti ettei tunnu oikein miltään.

No siihen vaikuttaa kyllä muutkin asiat kuin näytteen ottajan otteet. Esim. jokaisen oma anatomia ja kivunsietokyky. Itselläni on taaksepäin kallistunut kohtu ja näytteen otto aina hirveetä ronkkimista ja montaa yritystä. Silti en sitä pidä pahana, koska kestän kyllä synnyttäneenä pientä nipistelyä.

Eihän tuota voi verrata synnyttämiseen. Mäkin oon synnyttänyt ja silti aina jännitän gynekologikäyntiä ja papan ottoa ja herkästi tuntuu kipu juuri tuolla alueella. Synnytyksessä taas on ihan pakko saada se vauva ulos jotenkin, se tapahtuma on luonnollisempi.

Tämä!

Eräskin hoitaja ihmetteli, miksi en ole ottanut kierukkaa, kerroin että pelkään kipua, vastasi "Synnyttänyt nainen!"

Papa kokeeseenkaan en uskalla kivun vuoksi.

Synnytys on luonnollista, vierasesineen tunkeminen ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi