Mt-ongelmainen: paljonko tienaat?
Kiinnostaisi varsinkin erinäiset persoonallisuushäiriöistä kärsivät yksilöt.
Olen opiskelija, tienaan ehkä 400-800e/kk riippuen työtilanteesta. Siis työllä.
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:30"]4200 euroa kuussa. Koodarina. Diagnosoidut mt-häiriöt paniikkihäiriö ja keskivaikea masennus. Lisäksi syön lääkkeitä krooniseen unettomuuteen. [/quote] Pakko ihmetellä miten sinulle on määrätty krooniseen unettomuuteen lääkkeitä, elleivät ole melatoniinia. Olen itse vuosia ravannut lääkärissä, mutta krooniseen unettomuuteen ei kuulema kannata syödä mitään melatoniinia tujumpaa, koska muita lääkkeitä ei voi syödä jatkuvasti. Voi kuulema vain pahentaa unettomuutta.
[/quote]
Minulla ei mitkään melatoniinit auta. Olen syönyt jo 10 vuotta unettomuuteen yhdistelmää Rivatril (bentso) + mirtazapin (masennuslääke). Tämä onneksi minulla tuntuu toimivan pysyvästi, välillä kokeilin jopa Ketipinoria kun uuden työpaikan lääkäri ei halunnut määrätä "koukuttavaa" bentsoa, mutta se teki aivan järkyt sivuoireet, joten palasin vanhalle linjalle...
Olen myös kokeillut nukahtamislääkkeitä kuten Zopinox, mutta ne unettavat minua vain tunnin-pari, ja sitten täytyisi ottaa uusi lääkesatsi että nukahtaa.
[/quote]
Pakko kysyä että oletko edes kokeillut? Ystävälläni oli manian takia unettomuutta monta kuukautta minkä takia menikin hoitoon kun viikon aikana oli nukkunut 5 tuntia. Sairaalassa tuputettiin lähes viikko vahvoja unilääkkeitä mitkä kyllä väsyttivät entisestään mutta ei nukahtanut. Pidettiin jo todella vaarallisena. Sitten otti pari melatoniinia ja nukkui 16putkeen. Lääkäritkin oli ihmeissään. Ilmeisesti keho itse ei tuottanut melatoniinia lainkaan
746,57 e/kk, työkyvyttömyyseläkkeellä. Vaikea masennus, traumaperäinen stressihäiriö ja skitsofrenia.
2500 euroa. Ylempi toimihenkilö, paineensietokykyä vaativa työ. Pakko-oireinen häiriö ja ahdistushäiriö. Lääkitys SSRI-lääkkeet. Aiemmin lisänä ketiapiini.
Numero 22 vielä: teen osa-aikatyötä ja olen korkeastikoulutettu.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:34"] [quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:30"]4200 euroa kuussa. Koodarina. Diagnosoidut mt-häiriöt paniikkihäiriö ja keskivaikea masennus. Lisäksi syön lääkkeitä krooniseen unettomuuteen. [/quote] Pakko ihmetellä miten sinulle on määrätty krooniseen unettomuuteen lääkkeitä, elleivät ole melatoniinia. Olen itse vuosia ravannut lääkärissä, mutta krooniseen unettomuuteen ei kuulema kannata syödä mitään melatoniinia tujumpaa, koska muita lääkkeitä ei voi syödä jatkuvasti. Voi kuulema vain pahentaa unettomuutta. [/quote] Minulla ei mitkään melatoniinit auta. Olen syönyt jo 10 vuotta unettomuuteen yhdistelmää Rivatril (bentso) + mirtazapin (masennuslääke). Tämä onneksi minulla tuntuu toimivan pysyvästi, välillä kokeilin jopa Ketipinoria kun uuden työpaikan lääkäri ei halunnut määrätä "koukuttavaa" bentsoa, mutta se teki aivan järkyt sivuoireet, joten palasin vanhalle linjalle... Olen myös kokeillut nukahtamislääkkeitä kuten Zopinox, mutta ne unettavat minua vain tunnin-pari, ja sitten täytyisi ottaa uusi lääkesatsi että nukahtaa. [/quote] Pakko kysyä että oletko edes kokeillut? Ystävälläni oli manian takia unettomuutta monta kuukautta minkä takia menikin hoitoon kun viikon aikana oli nukkunut 5 tuntia. Sairaalassa tuputettiin lähes viikko vahvoja unilääkkeitä mitkä kyllä väsyttivät entisestään mutta ei nukahtanut. Pidettiin jo todella vaarallisena. Sitten otti pari melatoniinia ja nukkui 16putkeen. Lääkäritkin oli ihmeissään. Ilmeisesti keho itse ei tuottanut melatoniinia lainkaan
[/quote]
Olen kokeillut. Vaikutus: makasin sängyssä hieman tavallista väsyneempänä, mutta en silti nukkunut. Lisäbonuksena merkittävä päiväväsymys.
Tämä on minusta juuri monien lääkärien vika, että he eivät tajua, että kroonisesti unettomalla väsymys ja nukkuminen eivät mitenkään ole enää tekemisissä keskenään. Usein määrätään *väsyttäviä* lääkkeitä, ja ne varmaan tilapäisunetonta auttavatkin, mutta kroonisesti uneton tulee kyllä niistä väsyneemmäksi, mutta ei silti nuku. Makaapa vain ankeampana ja väsyneempänä valveilla sängyssään. Olen kokeillut melatoniinin lisäksi myös sedativiista allergialääkettä, joka myös väsytti, vaan ei auttanut nukkumaan yhtään.
Kiersin oikeasti monia lääkäreitä ennen kuin sain avun nyt jo edesmenneeltä Jukka Alihangalta, joka uskalsi määrätä muutakin kuin meditaatiota ja melatoniinia... Ja onneksi tähän asti olen löytänyt lääkäreitä, jotka ovat bentsojen dissaamisesta huolimatta suostuneet määrämään minulla tunnetusti toimivaa lääkeyhdistelmää, mutta kyllä se aina pelottaa kun uusia pitää, että mitä jos tämä lääkäri onkin niitä, että menepä kuule rentoutuskurssille ja syö melatoniinia (kokeiltu on, ei toimi).
Keskivaikea masennus, määrittelemätön ahdistuneisuushäiriö, paniikkihäiriö ja sosiaalisten tilanteiden pelko. 1000-1500e kk, riippuu minkä verran teen ylitöitä, yleensä niin paljon ku mahdollista niin ei ahdista
5300e/kk, depressio ja ahdistus. Akateeminen.
Toistuva masennus ahdistuspainotteinen, pakkoajatuksia. 2500 euroa brutto, vakityö sosiaalipuolella. SSRI-pysyvä ja satunnaisesti Zanor, jos paha kohtaus jää päälle. Elämä sujuu, stressinsietokyky alentunut ja muisti huonontunut, muuten voin kohtuullisen hyvin tällä lääkityksellä ja nukun ilman lääkkeitä.
4700, epävakaa persoonallisuus, AMK-koulutus, asiantuntijatehtävissä ulkomailla. Lääkityksenä sertraliini ja Ketopinor, lisäksi illalla melatoniinia ja unilääkettä. Lamictal lopetettiin viime keväänä, pärjään ilmankin.
Ja kyllä täälläkin on kokeiltu unettomuuteen viimeisen 15 vuoden aikana kaikkea mahdollista, välillä pärjään jopa muutaman päivän ilman unilääkettä. Annokset on onneksi pienentyneet viime vuosina. Ilman unilääkkeitä olisin luultavasti jo vainaa, nimimerkillä 3 viikkoa putkeen valvonut, sitten osastolle.
450e, sairauspäiväraha. Pian pitäisi tulla päätös kuntoutustuesta. Minulla paniikkihäiriö, masennus ja sosiaalisten tilanteiden pelko.
noin tonnin. Saan olla töissä 3kk eläkkeen päälle.
Asiantuntijatehtävistä tienasin 3900e/kk, kunnes vaikea uusiutuva masennus sai voiton ja jouduin sairaslomakierteeseen. Nyt sairaspäivärahaa tulee jotain 2800e/kk. Tosin, vaikka rahalla tuleekin toimeen, niin tää mt-tauti on niin syvältä, että vaihtaisin vaikka joka ikisen "vapaapäivän" 12h työpäivään jos vain saisi olla terve.
746,57 e/kk, työkyvyttömyyseläke.