Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita aikuisentahtisia perheitä?

Vierailija
08.01.2015 |

Vai olemmeko ainoa? (Välillä tuntuu siltä.)

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:18"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 19:58"]Mun kaverin perhe elää aikuistahtista elämää. Lapset saa ruokaa silloin, kun vanhemmilla on nälkä eli ei välttämättä koko päivässä (2v osaa jo itse hakea kaapista). Herätään kun herätään, lastenhuoneen ovi on lukossa, jotta eivät pääse tekemään pahojaan, jos ja kun heräävät ennen vanhempia. Kylään voidaan tulla illalla klo 20.00 ja lapset nukahtelee vaikka eteisen lattialle silkkaa väsymystään. Ulkoilua voi olla illalla klo 23.00, kun vanhempien mielestä on ihana kuutamo eli lapset herätetään ja lähdetään ulos. Kesällä voidaan lähteä uimaan yöllä klo 4.00. Vanhemmat voi tänään päättää, että huomenna lähdetään matkalle ja unohtavat ilmoittaa päiväkotiin ja kouluun, että lapset ei nyt tule sinne. Jos isä haluaa hampurilaisen, hän voi lähteä sitä hakemaan 8 km päästä, mutta jos lapsilta on maito loppu, niin sitä ei haeta.   [/quote] Keksit itse :D tai sitten tuon perheen ongelma ei ole aikuisentahtisuus vain ihan yksinkertainen kahjous. Eihän kukaan järkevä aikuinen tai pariskunta toimi ilman lapsiakaan noin!

[/quote]

"Kukaan järkevä"... no ilman lapsiahan voi toimia just noin, kun ei tarvitse vastata lasten nälästä, unesta ja muista tarpeista. Eli ap:n "aikuisentahtisuus" ja tuon yhden "lapset-eivät-ole-vaikuttaneet-elämäämme-mitenkään"-tyypin jutut ovat aivan silkkaa kakkelia.
[/quote]

Väittäisin että aika harvat aikuiset lähtee extempore-matkoille ja unohtaa ilmoittaa töihinsä siitä. Ei siinä ole ongelmana aikuisentahtisuus vaan ihan joku muu

Vierailija
22/26 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:18"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 19:58"]Mun kaverin perhe elää aikuistahtista elämää. Lapset saa ruokaa silloin, kun vanhemmilla on nälkä eli ei välttämättä koko päivässä (2v osaa jo itse hakea kaapista). Herätään kun herätään, lastenhuoneen ovi on lukossa, jotta eivät pääse tekemään pahojaan, jos ja kun heräävät ennen vanhempia. Kylään voidaan tulla illalla klo 20.00 ja lapset nukahtelee vaikka eteisen lattialle silkkaa väsymystään. Ulkoilua voi olla illalla klo 23.00, kun vanhempien mielestä on ihana kuutamo eli lapset herätetään ja lähdetään ulos. Kesällä voidaan lähteä uimaan yöllä klo 4.00. Vanhemmat voi tänään päättää, että huomenna lähdetään matkalle ja unohtavat ilmoittaa päiväkotiin ja kouluun, että lapset ei nyt tule sinne. Jos isä haluaa hampurilaisen, hän voi lähteä sitä hakemaan 8 km päästä, mutta jos lapsilta on maito loppu, niin sitä ei haeta.   [/quote] Keksit itse :D tai sitten tuon perheen ongelma ei ole aikuisentahtisuus vain ihan yksinkertainen kahjous. Eihän kukaan järkevä aikuinen tai pariskunta toimi ilman lapsiakaan noin!

[/quote]

Miten niin? Mekin oltiin pari yötä sitten hiihtämässä keskiyön jälkeen huimaavassa kuutamossa. Tosin me olemme pelkkä pariskunta, ei lapsia. Meillä on tuttavaperhe, jotka voi tulla 2v lapsensa kanssa kylään illalla klo 21.00, lapsi kiedotaan johonkin huopaan ja nukutetaan sylissä ja siirretään sitten johonkin sivummalle nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:29"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:18"] [quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 19:58"]Mun kaverin perhe elää aikuistahtista elämää. Lapset saa ruokaa silloin, kun vanhemmilla on nälkä eli ei välttämättä koko päivässä (2v osaa jo itse hakea kaapista). Herätään kun herätään, lastenhuoneen ovi on lukossa, jotta eivät pääse tekemään pahojaan, jos ja kun heräävät ennen vanhempia. Kylään voidaan tulla illalla klo 20.00 ja lapset nukahtelee vaikka eteisen lattialle silkkaa väsymystään. Ulkoilua voi olla illalla klo 23.00, kun vanhempien mielestä on ihana kuutamo eli lapset herätetään ja lähdetään ulos. Kesällä voidaan lähteä uimaan yöllä klo 4.00. Vanhemmat voi tänään päättää, että huomenna lähdetään matkalle ja unohtavat ilmoittaa päiväkotiin ja kouluun, että lapset ei nyt tule sinne. Jos isä haluaa hampurilaisen, hän voi lähteä sitä hakemaan 8 km päästä, mutta jos lapsilta on maito loppu, niin sitä ei haeta.   [/quote] Keksit itse :D tai sitten tuon perheen ongelma ei ole aikuisentahtisuus vain ihan yksinkertainen kahjous. Eihän kukaan järkevä aikuinen tai pariskunta toimi ilman lapsiakaan noin! [/quote]   "Kukaan järkevä"... no ilman lapsiahan voi toimia just noin, kun ei tarvitse vastata lasten nälästä, unesta ja muista tarpeista. Eli ap:n "aikuisentahtisuus" ja tuon yhden "lapset-eivät-ole-vaikuttaneet-elämäämme-mitenkään"-tyypin jutut ovat aivan silkkaa kakkelia. [/quote] Väittäisin että aika harvat aikuiset lähtee extempore-matkoille ja unohtaa ilmoittaa töihinsä siitä. Ei siinä ole ongelmana aikuisentahtisuus vaan ihan joku muu

[/quote]

Entä jos tuossa esimerkissä vanhemmilla oli loma tai toinen oli työtön tms.. ei silloin tarvitse töihin ilmoitella, senkun lähtee. Olen itse joskus soitellut pomolle maanantaina, että en pääse vielä aamulla töihin, kun olen vielä viikonloppureissulla Prahassa.

Vierailija
24/26 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:08"]Minkä verran teillä kuunnellaan lapsia ja keskustellaan heidän kanssaan? Otetaanko heitä mukaan arkiasioihin vai ovatko omissa puuhissaan koko ajan? Mites tunteiden huomiointi ja niihin vastaaminen? Mitä mieltä olet näistä asioista?
[/quote]Ihan normaalisti ikätason mukaan keskustellaan. Tekevät kotitöitä ja leikkivät ja miten tunteisiin vastaaminen liittyy siihen, kuka määrää tahdin? Meillä ei pahemmin rääytä koska lapset tietävät päivän rutiinit. Minä päätän järkevän pukeutumisen ja ruoat ja nukkumisajat, muuten kyllä ollaan kuin Ellun kanat. Aikuisvetoinen perhe siis täälläkin.

Vierailija
25/26 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin ääneen, hyvä ketju. :D Tykkään varsinkin isästä joka hakee hampurilaisen mutta ei lapsille maitoa xD

Vierailija
26/26 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 20:08"]

Minkä verran teillä kuunnellaan lapsia ja keskustellaan heidän kanssaan? Otetaanko heitä mukaan arkiasioihin vai ovatko omissa puuhissaan koko ajan? Mites tunteiden huomiointi ja niihin vastaaminen? Mitä mieltä olet näistä asioista?

[/quote]

Meillä ei ole lapsia, niin eipä tule lasten kanssa neuvoteltua tai heidän tunteisiinsa vastattua enää kotona. Töissä kylläkin. -ap