Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olisit tai olet opettaja, asuisitko ihan koulun vieressä vai eri kaupungissa?

Vierailija
31.10.2021 |

Kestäisitkö sitä, että oppilaita ja heidän vanhempiaan tulee vastaan, kun käyt lähikaupassa lauantaina?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulin valituksi ja muutin paikkakunnalle, sain asunnon aivan koulun vierestä. Eka vuoden ajan se oli kätevää ja kivaa, mutta sen jälkeen muutin mielelläni naapurikuntaan.

Vierailija
2/34 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asialla on puolensa, kuten asioilla tapaa olla. Vanhassa koulussani oli jopa opettajien asuntola, jossa oli säällisen kokoisia perheillekin sopivia asuntoja ja osa asui niissä mielellään. Yleensä kyllä vain väliaikaisesti vuoden tai pari, mutta joku perhe pidempäänkin.

Vierailija
4/34 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erillään oppilaista ja huoltajistaan.

Muutenkin kuulemma opet on julkista riistaa.

Vierailija
5/34 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa, että ovat julkista riistaa? Miten se ilmenee?

Vierailija
6/34 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talonmies asuu koululla.

Voisin asua lähelläkin. Kiva koulu.

Vierailija
7/34 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko se lähikaupunki miten lähellä. Joku tunnin työmatka suuntaansa ei ole mitenkään mukavaa.

Vierailija
8/34 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti, jos et tiedä, niin hyvä sinulle. Ei kannata sillä päätään vaivata. 🌸

Vierailija
9/34 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun koulun lähellä eikä minua ainakaan vielä ole haitannut.

Vierailija
10/34 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti, jos et tiedä, niin hyvä sinulle. Ei kannata sillä päätään vaivata. 🌸

No höh. Olisi ollut mielenkiintoista tietää. Minun käsittääkseni opettajat ovat ihan arvostettu ammattikunta.

Vierailija
11/34 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun eri kaupungissa. Työmatka raskas.

Vierailija
12/34 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun samassa pikkukaupungissa, ei mitään ongelmaa, olen lukion ope, täällä ihmiset osaavat käyttäytyä. Toisin kuin siellä etelässä. Ystäviä opettajina siellä, ovat loppuunpalamisen partaalla. Järkyttävää elämää heillä.

Täällä on lokoisaa,käyn samalla kuntosalilla, jossa myös oppilaitaan käy, fiksua porukkaa ovat he.

Vierailija
13/34 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun n.puolen tunnin ajomatkan päässä koulusta ja tämä on minulle loistava ratkaisu. En niin välitä nähdä oppilaita tai huoltajia vapaa-ajallani, vaikka työstäni pidänkin. T.opettaja

Vierailija
14/34 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle sellainen parin kilsan matka olisi optimi jonka talvisin taittaisi jalan ja muulloin pyörällä. Varsinkin etätöiden aikaan olen huomannut että en tykkää pitkistä työmatkoista jos on vaihtoehtoja.

Vierailija
15/34 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan isossa lukiossa, vuoden aikana satoja opiskelijoita. Hyvä jos nimet opin. Varsinkin nyt kun kaikilla on maskit naamalla koulussa niin enhän minä edes tunnista opiskelijoitani, jos kaupassa vastaan tulevat. Saati vanhempiaan, joita en edes näe koskaan.

Kaikki tuntee apinan, apina ei tunne ketään.

Vierailija
16/34 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tulin valituksi ja muutin paikkakunnalle, sain asunnon aivan koulun vierestä. Eka vuoden ajan se oli kätevää ja kivaa, mutta sen jälkeen muutin mielelläni naapurikuntaan.

Ekassa työpaikassani asuin noin 800-900 metrin päässä koululta pikkupaikkakunnalla, pikku yksiössä.

Joo, oli kätevää kävellä töihin 3 min, mutta ei toisaalta ollut kivaa, kun iltaisin tuli nuoret vastaan R-kioskilla, pizzalla, kuntosalilla, K-kaupassa… sitä paitsi, jos joku työhomma unohtui ja minkä muistin, saatoin mennä takaisin töihin illalla.

Suosittelen asumaan eri kaupunginosassa. Tällä hetkellä asun noin vartin ajomatkan päässä työpaikalta, OK-taloalueella perheen kanssa. Ei oo samat kakarat katsomassa pensasaidan yli, että mitä se ope grillaa ja juo tai ostaa lähikaupasta.

Vierailija
17/34 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loitolla työpaikasta ja oppilaista sekopäisine vanhempineen

Vierailija
18/34 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekassa työpaikassani asuin noin 800-900 metrin päässä koululta pikkupaikkakunnalla, pikku yksiössä.

Joo, oli kätevää kävellä töihin 3 min, mutta ei toisaalta ollut kivaa, kun iltaisin tuli nuoret vastaan R-kioskilla, pizzalla, kuntosalilla, K-kaupassa… sitä paitsi, jos joku työhomma unohtui ja minkä muistin, saatoin mennä takaisin töihin illalla.

Suosittelen asumaan eri kaupunginosassa. Tällä hetkellä asun noin vartin ajomatkan päässä työpaikalta, OK-taloalueella perheen kanssa. Ei oo samat kakarat katsomassa pensasaidan yli, että mitä se ope grillaa ja juo tai ostaa lähikaupasta.

Siis tuon eka työvuoden olin yläasteen opena.

Vierailija
19/34 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun naapurikunnassa, noin vartin ajomatkan päässä koululta. Kyllähän noita oppilaita vanhempineen aina silloin tällöin tulee vastaan kaupoilla, mutta ei ole toistaiseksi käynyt mitenkään rasitteeksi.

Vierailija
20/34 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole opettaja, mutta olen käynyt koko peruskoulun ja lukion niin, että koulu on alle 500 metrin päässä. Naapuristossa asui jopa kolme opettajaa 200 metrin säteellä kodistani. En minä yhtenään heitä nähnyt vapaa-ajalla, joskus toki ja silloin tervehdittiin ja siinä kaikki. 

Aikuisiällä asuin 50 metrin päässä ala-asteesta niinkin kauan kuin 23 vuotta. Sillä alueella asui kohtalaisen vähän lapsiperheitä, joitakin toki, mutta ei hirveästi. Enemmän varmasti opettajat näkivät lapsia jollain toisella alueella. Ei muuten ollut ikinä mitään haittaa siitä koulun läheisyydestä.