Mikä teidän mielestä on notkea?
miten luokittelette notkea? :) ajattelin vaan että olenko notkea :D
Kommentit (14)
Saatko peukalon saman kädenkyynärvarteen? Eli taittamalla vain ranteen niveltä. Jos saat ni on ainakin yliliikkuvat nivelet :P
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 18:24"]
Saatko peukalon saman kädenkyynärvarteen? Eli taittamalla vain ranteen niveltä. Jos saat ni on ainakin yliliikkuvat nivelet :P
[/quote]
:O pystyykö tulleen ees tehä? :D
-ap
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 18:23"]
Oot sä ;)
[/quote]
:D jaa a sanoppa sä
-ap
Minä pitkä notkeana henkilöä, joka saa tehtyä spagaatin, ylettää suorin jaloin varpaisiinsa ja saa selin makuulla jalan taivutettua reilusti yli 90 asteen kulmassa naamaan päin, ehkä 120 asteen kulma jalasta lattiaan. 90 kulmaa on tavoite, mikä pitäisi jokaisen saada, mutta esim. itse olen kanki ja en saa.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 18:30"]
Minä pitkä notkeana henkilöä, joka saa tehtyä spagaatin, ylettää suorin jaloin varpaisiinsa ja saa selin makuulla jalan taivutettua reilusti yli 90 asteen kulmassa naamaan päin, ehkä 120 asteen kulma jalasta lattiaan. 90 kulmaa on tavoite, mikä pitäisi jokaisen saada, mutta esim. itse olen kanki ja en saa.
[/quote]
saan samallain:) paitsi myös sen spiraalinkin :)-ap
Riippuu minkäikäisestä on kyse. Lapsi/nuori on notkea jos pystyy tekemään ylispagaatin molempiin suuntiin ja sivuspagaatin pohjaan, sekä rengasvaa'an, sekä lisäksi taivuttamaan selkää niin että jalkapohjat osuvat päähän, sekä eteenpäintaivutuksessa laittamaan rinnan kiinni jalkoihin.
Aikuinen on notkea tosiaan jos saa spagaatin ja kämmenet kokonaan lattiaan jalat suorina.
Oon 16 :) saan noi kaikki paitsi jalat päähä(enne sain en enää koska huonot selkälihakset)
-ap
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 18:39"]
Riippuu minkäikäisestä on kyse. Lapsi/nuori on notkea jos pystyy tekemään ylispagaatin molempiin suuntiin ja sivuspagaatin pohjaan, sekä rengasvaa'an, sekä lisäksi taivuttamaan selkää niin että jalkapohjat osuvat päähän, sekä eteenpäintaivutuksessa laittamaan rinnan kiinni jalkoihin. Aikuinen on notkea tosiaan jos saa spagaatin ja kämmenet kokonaan lattiaan jalat suorina.
[/quote]Tosin nuo 'kämmenet lattiaan' riippuvat myös mittasuhteista ja siksi eivät mittaa notkeutta ihanteellisesti. Sen lisäksi sukupuoli vaikuttaa aika paljon; miehen lantion ei ole luonnollista olla yhtä notkea kuin naisen. Olkapäät, kädet ja rinta on sen sijaan miesvoimistelijoilla yleensä notkeampi alue kuin naisilla.
-Mies 29v-
Niitä on notkeampiakin esim. circus de soleilin esiintyjät, mutta he ovat pikkutyttöjä.
Oon ite tosi notkee koska saan seinäspagaatin pohjaan saan lumipallon laitettua sillassa pään jalkojen välistä ja paljon muuta jos saat jotain tuollaista niin olet notkea
Oot sä ;)