Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvalla tuntuu olevan koko ajan nälkä

Vierailija
08.01.2015 |

Vauva pian 9kk, syö kiinteitä hyvin ja reippaasti 4-5 kertaa päivässä, riippuu vähän miten päiväunet menee. Imetän ohella, 3-4 kertaa päivällä ja kerran yöllä.
Vauva syö kerralla mielestäni itsensä täyteen (itse siis lopettaa syömisen/kääntää pään toistuvasti pois), joko sormiruokaillen tai syöttämällä, ei hylji mitään ruoka-aineita vaan kaikki menee hyvällä halulla. Vauva kuitenkin jo tunninkin päästä ruokailusta alkaa narisemaan ja kun kokeilin istuttaa syöttötuoliin ja tarjota leipää niin söi kuin ei olisi ruokaa ennen nähnytkään.
Miten tässä tulisi nyt toimia? Tissimaito ei selvästikään yksinään täytä (vaikka tarjoaisin välissä niin pian taas on ruuan perään), voinko surutta antaa ylikin sen viisi ateriaa päivässä?
Esikoisen äiti kyselee.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä voit. Mulla on nyt vähän alle 7 kk vauva, ja oon välillä antanut hänellekin sen viisi ateriaa (toki soseet ja sormiruuat ovat kevyempiä ja kasvispainotteisempia vielä), koska hän on nälkäinen! Liikkuu paljon ja otti kasvua kiinni lyhyessä ajassa.

Vierailija
2/11 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin liikkuu todella paljon, konttaa ja kävelee tukia vasten. Energiankulutus on siis varmasti suuri ja vauva on hoikka (8kk neuvolassa paino -2 käyrällä pituuteen nähden), olen siis antanut aina niin paljon kuin haluaa (joskus jopa kaksi isoa pilttipurkillista!), mutta pian on silti jo nälkäinen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vaan! Ja varmaan kannattaa antaa kaikenlaista energiatiheää ruokaa, esim. kananmunaa.

2

Vierailija
4/11 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat on siitä ihania että heillä ei ole syömishäiriöitä :) anna siis hänen syödä niin paljon kuin napa vetää, hän tietää itse tasan ne mitä tarvitsee :)

T.Kätilö

Vierailija
5/11 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tissimaito on ihan tujua kamaa edelleen! Enemmän siinä on energiaa kuin esim. kasvis tai hedelmäsoseissa! Alle 1-vuotiaan pääasiallinen ravinto on edelleen se äidinmaito! Mun 1v4kk ikäinen syö edelleen rintaa noin 8 kertaa vuorokaudessa :)

Vierailija
6/11 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman terveysjärjestön ohje kiinteiden ruokien syöntiin:

http://www.who.int/features/qa/21/en/

Meillä ei 9 kk iässä syöty kuin se kaksi tai kolme "ateriaa" päivässä.

Vierailija
7/11 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vauvalle kunnolla ravitsevaa ruokaa. Ei pelkkää hillaria kuten puuroa tai vetelää kasvissosetta. Esim. avokado, siinä on paljon hyviä rasvoja aivojen kehitykseen.

Vierailija
8/11 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita öljyä lapsen ruokiin niin pitää nälkää paremmin.
Konttaaminen on kyllä hyvin energiaavievää touhua esim kävelemiseen verrattuna ja meilläkin lapset on olleet varsin nälkäisiä noilla main niin on annettu sitten tissiä tai ylimääräisä välipaloja. Ja käytännönkin sykstä esim ruokaa laittaessa syönyt leipää tms kun ei jaksa odottaa.ruokaa.

Vierailija
9/11 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:26"]Maailman terveysjärjestön ohje kiinteiden ruokien syöntiin:

http://www.who.int/features/qa/21/en/

Meillä ei 9 kk iässä syöty kuin se kaksi tai kolme "ateriaa" päivässä.

[/quote]

Tuossakin ohjeessahan on 2-3 ateriaa plus 2-3 välipalaa. Ihan saman verran siis kuin suomalainen suositus. Monen muun maan ruokaryymidsä ne pääateriat ovat aamiainen, meikäläisittäin myöhäinen lounas ja illallinen lasten iltapala-aikaan. Noihin väleihin siis ne 2-3 välipalaa vielä.

Vierailija
10/11 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse ruokaa, pilttipurkeissa paljon vettä! Kotiruoka pitää paremmin nälkää!
T: 3 ison pojan äiti

Vierailija
11/11 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella voi olla kasvukausi menossa, joten tarjoa ruokaa hyvillä mielin. Komppaan kätilöä. Neuvolan th

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi