Miehen peliriippuvuus tappaa parisuhteemme
Mies käyttää lähes kaiken vapaa-aikansa ps-pelien pelaamiseen. Olen yrittänyt monta kertaa ehdottaa yhteistä tekemistä mutta ei. Joko mies on liian väsynyt rämpytettyään aamuyöhön pelejään tai sitten ei pysty sen takia tekemään mitään kun on hyvä peli kesken. Mitä se hyvä ikinä sitten tarkoittaa, minusta kun kaikki pelit näyttävät samalta.
Jos olen laittanut ruokaa ja pyydän miestä syömään niin ruoka ehtii jäähtyä tai sitten hän vie ruuan sohvalle, jossa siis pelaa. Sen seurauksena olohuoneemme alkaakin aika ajoin muistuttamaan täyttä tiskikonetta.
Asumme pienessä asunnossa, olimme molemmat ensin sitä mieltä että yksi telkkari riittää. Kunnes tilanne kärjistyi siihen etten saanut oikeastaan ollenkaan katsoa telkkaria. Nyt minulla on sitten oma pieni telkkari josta katson ohjelmani.
Jos miehen pitää valita seksi tai pelit, on valinta selvä. Saattaa hän sitten yöllä tulla lopetettuaan pelaamisen kähmimään minua, kun minä olen jo nukkumassa.
Olemme haaveilleet isommasta asunnosta, mutta kun kuulin miehen suunnitelmat siitä kuinka yhdestä huoneesta tulee pelihuone, tulin toisiin ajatuksiin. Silloinhan en näkisi miestä kun keskimäärin kerran kaksi päivässä, jääkaappi ja vessa reissulla.
Kysymys kuuluu: Voiko tätä suhdetta enää pelastaa?
Kommentit (28)
Entinen akka ei tehnyt muuta kun roikku naamakirjassa pelaamassa niitä helvetin pelejä. Joka kerta kun se näpytys alkoi käydä nuppiin lähdin kaljalle. Yhdellä reissulla löytyi sitten uusi emäntä. Sillä tiellä olen edelleen.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 16:53"] Ei voi. Kokemusta on. [/quote] Itsestä yleistäminen, huoh. [/quote] en ole tuo vastaaja, mutta näissä tapauksissa se kyllä pätee. Itseään voi muuttaa, toista ei. Jos ei ole tyytyväinen tuollaisessa suhteessa (haloo, kuka olisi) ja mies ei myönnä ongelmaa, niin mitä tuossa muka on tehtävissä?
[/quote]
Tarkoitin, että tuon mielipiteen perustelu oli huono. Vastaajan mielestä ap:n suhdetta ei voi enää pelastaa, koska hänenkään suhdetta ei voinut enää pelastaa.
Minkälaisia tunteita sinulla on kun mies pelaa?
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:43"]Entinen akka ei tehnyt muuta kun roikku naamakirjassa pelaamassa niitä helvetin pelejä. Joka kerta kun se näpytys alkoi käydä nuppiin lähdin kaljalle. Yhdellä reissulla löytyi sitten uusi emäntä. Sillä tiellä olen edelleen.
[/quote]
Minä lähdin lenkille ja yks kerta tuli vastaan suloisesti hymyilevä mies. Juostiin samaa reittiä eri suuntiin ja joka kerta vastaantullessaan hymyili. Muutama viikko ja pysäytti mut, alettiin jutella ja sit viestiteltiinkin aina, kun exä ei yrityksistä huolimatta enää kiinnittänyt mitään huomiota muhun. Mun ois pitäny ottaa poskeen siinä samalla mitä exä pelas ja unohtaa omat halut. Ei...
No, vaihdoin ja sain timmin, minusta oikeasti kiinnostuneen miehen. Exä näyttää lihoneen ainakin 20kg, minä tein aina ruuat ja jos tämän piti tehdä jotain, niin haki kadun toiselta puolelta pizzeriasta mättöä. Ei kaduta.
Parempi näin.
silloin kun on yhteinen lapsi niin se vähäinen kahdenkeskeinen ilta-aika on hyvä sopia että mitä tehään, vietetäänkö yhessä vai voiko hän pelata jos ei ole muita suunnitelmia, näin vältytään riidoilta kun molemmat tietää mitä illalla tapahtuu.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:16"]minä tein miehelleni vaatimuksen: joko pelit tai minä. Käskin heittää konsolin sekä kaikki pelinsä pois (ei siis lahjoittaa jollekkin tutulle, vaan oikeasti heittää pois, ettei myöhemmin hae niitä takaisin. oikeasti hyvä vaihtoehto olisi ollut antaa ne vaikka jollekkin sairaala osastolle muille ajankuluksi, mutta tämä tuli mieleen liian myöhään :( ) lisäksi laita mies tekemään puolet kotitöistä, se on hänenkin koti eikä voi siellä vaan pelailla. VAADI yhteistä aikaa, mikäli haluaa parisuhteenne jatkuvan. Minun mieheni otti ja miehistyi. pelaa vielä sillointällöin mutta kysyy minulta että onko ok. kommunikaatio pelaa, ollaan nykyään naimisissa ja meillä on ihana lapsi jolle miers mahtava isä. anna mahis, mutta vaadi tulosta, muuten ei välttämättä tapahdu muutosta....
[/quote]
Ei niitä heitetä pois. Joko myydään tai annetaan.