Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen peliriippuvuus tappaa parisuhteemme

Vierailija
08.01.2015 |

Mies käyttää lähes kaiken vapaa-aikansa ps-pelien pelaamiseen. Olen yrittänyt monta kertaa ehdottaa yhteistä tekemistä mutta ei. Joko mies on liian väsynyt rämpytettyään aamuyöhön pelejään tai sitten ei pysty sen takia tekemään mitään kun on hyvä peli kesken. Mitä se hyvä ikinä sitten tarkoittaa, minusta kun kaikki pelit näyttävät samalta.

Jos olen laittanut ruokaa ja pyydän miestä syömään niin ruoka ehtii jäähtyä tai sitten hän vie ruuan sohvalle, jossa siis pelaa. Sen seurauksena olohuoneemme alkaakin aika ajoin muistuttamaan täyttä tiskikonetta.

Asumme pienessä asunnossa, olimme molemmat ensin sitä mieltä että yksi telkkari riittää. Kunnes tilanne kärjistyi siihen etten saanut oikeastaan ollenkaan katsoa telkkaria. Nyt minulla on sitten oma pieni telkkari josta katson ohjelmani.

Jos miehen pitää valita seksi tai pelit, on valinta selvä. Saattaa hän sitten yöllä tulla lopetettuaan pelaamisen kähmimään minua, kun minä olen jo nukkumassa.

Olemme haaveilleet isommasta asunnosta, mutta kun kuulin miehen suunnitelmat siitä kuinka yhdestä huoneesta tulee pelihuone, tulin toisiin ajatuksiin. Silloinhan en näkisi miestä kun keskimäärin kerran kaksi päivässä, jääkaappi ja vessa reissulla.

Kysymys kuuluu: Voiko tätä suhdetta enää pelastaa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Kokemusta on.

Vierailija
2/28 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin, jos pelaisi jotakin fiksuja PC pelejä. Konsolipelit ovat saastaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde, tuo vaan pahenee. Pelit menee kaiken edelle jo nyt.

Vierailija
4/28 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran peliriippuvaisen kanssa seurstelleena sanoisin, että parisuhdetta ei voi olla peliriippuvaisen kanssa, koska pelaajalla on suhde peleihinsä. Sääliksi käy ja voi hän itsekin kärsiä pelaamisestaan.

Vierailija
5/28 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
6/28 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noup, tuosta ei tule mitään, vaikka lopettais pelaamisen, siirtyisi addikti johonkin muuhun toimintaan, mutta ei suhun...

Vierailija
7/28 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 16:54"]Ymmärtäisin, jos pelaisi jotakin fiksuja PC pelejä. Konsolipelit ovat saastaa![/quote] Ai, minusta sillä ei ole väliä mitä pelaa. Ongelma on se että pelaaminen häiritsee jo miehen normaalia elämää ja parisuhdettamme. Ps. Mies ei onneksi ole juurikaan kiinnostunut PC-peleistä, silloin joutuisin ostamaan oman tietokoneenkin, jos siis nettiin haluaisin päästä muulloinkin kuin miehen nukkuessa. T: Aloittaja

Vierailija
8/28 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jäädä, sori. Parisuhde peliriippuvaisen kanssa oli sieltä ja syvältä, pahenee vaan ajan mittaan. Mun exällä oli kaiken lisäksi vielä riippuvuussuhde rahapeleihin. Rahat ja mies meni!

Vierailija
9/28 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääää. Eikä! Ihan sanatarkalleen kuin suoraan edellinen suhteeni tiivistettynä!! En voi sanoa muuta kuin, että vaihtamalla paranee! Ihan oikeasti usko pois! Kuka tuollaista jaksaa loputtomiin?

Vierailija
10/28 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies kommentoi, kun kerrot, että tunnet jääväsi kakkoseksi peleille?

Vierailija
11/28 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 16:54"]

Ymmärtäisin, jos pelaisi jotakin fiksuja PC pelejä. Konsolipelit ovat saastaa!

[/quote] Ihan mielenkiinnosta, mitä ne fiksut PC-pelit ovat?

Vierailija
12/28 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli tuollaista ennen,mutta onneksi mies ei enää pelaa paljon.
Sinun pitää miettiä halutko jatkaa noin suhdetta? Jos sanominen ei auta,niin kannattaa lähteä

Vierailija
13/28 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:09"]

[/quote] On sitä mieltä että liioittelen. Eihän hänkään koe jäävänsä kakkoseksi vaikka käyn monena iltana jumpassa. Eli pitää toimintaansa normaalina harrastuksena. T: Aloittaja

Vierailija
14/28 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tein miehelleni vaatimuksen: joko pelit tai minä. Käskin heittää konsolin sekä kaikki pelinsä pois (ei siis lahjoittaa jollekkin tutulle, vaan oikeasti heittää pois, ettei myöhemmin hae niitä takaisin. oikeasti hyvä vaihtoehto olisi ollut antaa ne vaikka jollekkin sairaala osastolle muille ajankuluksi, mutta tämä tuli mieleen liian myöhään :(   ) lisäksi laita mies tekemään puolet kotitöistä, se on hänenkin koti eikä voi siellä vaan pelailla. VAADI yhteistä aikaa,  mikäli haluaa parisuhteenne jatkuvan. Minun mieheni otti ja miehistyi. pelaa vielä sillointällöin mutta kysyy minulta että onko ok. kommunikaatio pelaa, ollaan nykyään naimisissa ja meillä on ihana lapsi jolle miers mahtava isä. anna mahis, mutta vaadi tulosta, muuten ei välttämättä tapahdu muutosta....

Vierailija
15/28 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:09"]

[/quote] On sitä mieltä että liioittelen. Eihän hänkään koe jäävänsä kakkoseksi vaikka käyn monena iltana jumpassa. Eli pitää toimintaansa normaalina harrastuksena. T: Aloittaja

[/quote]

Jumpassa on alku ja loppu. Pelaaminen voi kestää  tuntikausia, mitään tietoa koska loppuu. Onhan se aika eri asia.. Mies saa vaan rauhassa pelata kotona sen ajan..

Vierailija
16/28 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaise vaikka peli kesken ja sanot suorat sanat. Tyylin vaikka: "Nyt tämä saa loppua! Sun jatkuva pelaaminen syö meidän yhteistä aikaa niin paljon, että olen tällä hetkellä sun elämässä vain se joka laittaa ruoat pöytään ja siivoo jälkiä sun perässäsi. Olet kuin parisuhteessa noiden peliesi kanssa ja minä olen kuin orja tai robotti joka pitää tätä taloutta automaattisesti pystyssä. Et kunnioita minua yhtään. Nyt valitset, joko minä tai sun rakkaat pelit!"

Hän sanoo tietysti että sinä mutta jos sama juttu jatkuu lähe kylmästi menemään. Ei tollasen retkun takia kannata elämää tuhlata

Vierailija
17/28 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä oli ihan samasta puusta veistetty. Paitsi että oli vielä pahempi. Kerran hän jäi kesken seksin kiinni jonkun älyttömän kännykkäpelin pelaamisesta. Lukuisia kertoina kun heräsin aamuyöstä vessaan, juomaan tms niin exä oli nukahtanut pelinsä ääreen, sitten silmä kovana väitti ettei ollut pelannut kovin myöhään. Viimeinen pisara oli kuitenkin se kun kerran siivotessani olin vahingossa irroittanut jonkun johdon jonka vuoksi konsoli ei toiminut. Exä sekosi aivan totaalisesti ja raivosi ties miten kauan, kunnes tajusi kokeilla oliko kaikki johdot kiinni. Kun peli alkoi toimia, oli hän kuin olisi saanut oman lapsensa syliin pitkästä aikaa. Se riitti minulle. Nyt minulla on onneksi uusi ja parempi mies.

Vierailija
18/28 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 16:53"]

Ei voi. Kokemusta on.

[/quote]

Itsestä yleistäminen, huoh.

Vierailija
19/28 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:16"]minä tein miehelleni vaatimuksen: joko pelit tai minä. Käskin heittää konsolin sekä kaikki pelinsä pois (ei siis lahjoittaa jollekkin tutulle, vaan oikeasti heittää pois, ettei myöhemmin hae niitä takaisin. oikeasti hyvä vaihtoehto olisi ollut antaa ne vaikka jollekkin sairaala osastolle muille ajankuluksi, mutta tämä tuli mieleen liian myöhään :(   ) lisäksi laita mies tekemään puolet kotitöistä, se on hänenkin koti eikä voi siellä vaan pelailla. VAADI yhteistä aikaa,  mikäli haluaa parisuhteenne jatkuvan. Minun mieheni otti ja miehistyi. pelaa vielä sillointällöin mutta kysyy minulta että onko ok. kommunikaatio pelaa, ollaan nykyään naimisissa ja meillä on ihana lapsi jolle miers mahtava isä. anna mahis, mutta vaadi tulosta, muuten ei välttämättä tapahdu muutosta....
[/quote]

Kysyy minulta onko ok.. Siis aikuinen mies Joutuu kysymään luvan toiselta pelaamiseen.. Ei jumalauta!!

Vierailija
20/28 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 16:53"]

Ei voi. Kokemusta on.

[/quote]

Itsestä yleistäminen, huoh.
[/quote]

en ole tuo vastaaja, mutta näissä tapauksissa se kyllä pätee. Itseään voi muuttaa, toista ei. Jos ei ole tyytyväinen tuollaisessa suhteessa (haloo, kuka olisi) ja mies ei myönnä ongelmaa, niin mitä tuossa muka on tehtävissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi