Jos yrität pudottaa painoa, muttet voi luopua alkoholista
Riippuvuus on kehittynyt. Mutta joillekin on tärkeää, että saa pudotettua nesteet ja lihasta, että puntarilla näkyy pienempiä lukemia, ei terveys.
Kommentit (10)
Mä olen aina vaan lihonut tipattomillla.
Voin pitää viinaa kaapissa ilman että se huutelee, mutta mikään sokerinen ei säily kovin pitkään.
Juodessa ei huvita syödä.
Kaksi ekaa vastaajaa ei oo tainneet kuulla liikunnasta ja tasapainoisesta ruokavaliosta koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kohtuu alkoholinkäyttö ei vaikuta painoon ollenkaan.
Kyllä vaikuttaa.
Kohtuullisesti.
Pari vuotta sitten olin kuukauden juomatta ja laihduin 5 kg tekemättä mitään muuta. Mun pitäisi lopettaa juominen kokonaan.
Inhoan läskejäni, painan noin 80 kg nyt vaikka mun normipaino on noin 65 kg. Nämä 15 kg on tulleet muutamassa vuodessa, kun olen alkanut juomaan enemmän.
🇺🇦🇮🇱
Ei sillä laihdu mitenkään takuuvarmasti, että luopuu alkoholista. Itse lopetin alkoholin käytön kokonaan liki 10 vuotta sitten (alkoi olla turhan runsasta sen käyttö eikä enää kivaa) enkä ole laihtunut kyllä yhtään.
Se pahin pöhötys ja punoitus kyllä katosi naamasta parissa kuukaudessa mutta siinäpä ne ulkoiset muutokset sitten onkin. Saattaa olla että enemmän naamaankin vaikutti se, että lopetin samalla myös röökinpolton ja aloin ulkoilla aiempaa enemmän..
Enkä korvannut alkoholia herkuilla tai limsoilla jne vaan juon ainoastaan vettä, vissyjä ja kahvia. Ruokavaliostakin itseasiassa lähti samalla kaikki sipsit, hampparit, pizzat, kebabit jne koska noita tuli aiemminkin syötyä vain kännissä ja krapulassa.
Ja jotkut laihtuu pari kiloa sillä, että on tammikuun tipattomalla. Ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä laihdu mitenkään takuuvarmasti, että luopuu alkoholista. Itse lopetin alkoholin käytön kokonaan liki 10 vuotta sitten (alkoi olla turhan runsasta sen käyttö eikä enää kivaa) enkä ole laihtunut kyllä yhtään.
Se pahin pöhötys ja punoitus kyllä katosi naamasta parissa kuukaudessa mutta siinäpä ne ulkoiset muutokset sitten onkin. Saattaa olla että enemmän naamaankin vaikutti se, että lopetin samalla myös röökinpolton ja aloin ulkoilla aiempaa enemmän..
Enkä korvannut alkoholia herkuilla tai limsoilla jne vaan juon ainoastaan vettä, vissyjä ja kahvia. Ruokavaliostakin itseasiassa lähti samalla kaikki sipsit, hampparit, pizzat, kebabit jne koska noita tuli aiemminkin syötyä vain kännissä ja krapulassa.
Lisään vielä että ylipainoa kertyi tuolloin juomis- ja biletysaikoina noin 25 kiloa eli laihtumisen varaa on ihan reilusti, mutta kilot tosiaan on ja pysyy vaikka elämäntavat on parantuneet hurjasti.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas korvasin alkoholin syömisellä. En tiedä, mikä osuus oli masennuslääkkellä. Tein töitä noin 7-21 muutamana päivänä viikossa, loput oli lyhyempiä päiviä, mutta kotiin päästyäni olin niin väsynyt, että söin vain leipää ja pastaa. Nopeasti kiehautettu kattilallinen pastaa, siihen päälle joku pastakastike (eines) ja hillitön määrä juustoraastetta. Ja santsaus. Ja ehkä toinen santsaus. Eli ei mitään proteiineja, vain hillitön hiilaritankkaus, jotta sai nukuttua ja taas aamulla töihin,
+30 kg noin kahdessa vuodessa.
Lopetin röökin lähemmäs 10 vuotta sitten ja se todella vaikutti ulkonäköön hehkeyttävästi. Ihon kunto parani paljon. Ihmiset kysyivät, olenko käynyt jossain ihon laserhoidossa tms. kun iho niin hehkui. Ilme nuoreni.
Nyt olen taas juomisen myötä tällainen lössähtänyt matami. Vituttaa.
🇺🇦🇮🇱
Se on kyllä vaikeaa. Enne aina laihduin ryyppyputken aikana, mutta menin huonoon kuntoon syömättömyyden takia. Sitten keksin alkaa dokaamaan huikan ohessa sokerivettä. Ja paino alkoi nousta.
Eli ratkaisu olis olla syömättä. Mutta se on huono, ei voi suositella.