Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten karsia "kanta-asiakaskortteja" ymv.

Vierailija
30.10.2021 |

Sinällään typerä kysymys, että erilaisista korteista/sovelluksista toki pääsee eroon, mutta olen havahtunut miten älytön määrä noita on.

Osa (esim. ruokakauppojen)on viikottain käytössä, osa taas harvoin (hotellin/lentoyhtiöiden jne.) mutta noita on ihan jäätävä määrä.

Ja jokaiseen tietenkin oma käyttäjätunjus/salasana jne. eikä viitsi jokaisessa pitää (tietenkään) samaa -> pitää aina muistella/tilata uusi salasana kun jotain korttia tarvitsee.

Kuitenkin noilla säästää paljon, niin tuntuisi tyhmältä että maksaa esim. ravintolassa 10% enemmän vain siksi ettei jaksa vilauttaa korttia.

Miksei voisi olla YHTEINEN kortti joka kävisi "kaikkialle", tai edes edes niin että toimialoittan olisi yhden kortin/sovelluksen takana. Olisi fyysisesti vain yksi kortti/qr-koodi tmv. mitä vilauttamalla kaupan kassalla tunnistaisi että "Maija Meikäläinen jäsennumero 12345" ja Finnairin tiskillä sama "Meikäläinen Maija asiakas nro. 4321" ja jossain verkkokaupassa samoin "Maija Meikäläinen asiakastili 24123" jne.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vallan orja. Laske vuosisäästö. Ei juuri mitään. Aivan turhaa touhua.

Vierailija
2/6 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alottajan esittämä idea on itse asiassa vieläkin käytössä Suomessa mutta alkuhuuman jälkeen sen suosio on laskenut.

Kyseessä on vuonna 2014 aloitettu pins-järjestelmä, jossa oli alkuvaiheessa mukana paljon yrityksiä ja myös pienyrityksille tarjottiin mahdollisuutta päästä mukaan yhteistyökumppanin avulla.

Luultavasti Suomen lähikaupan myyminen keskolle aloitti järjestelmän näivettymisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota käyttöön salasanojen hallintaohjelma, niin ei tarvitse muistaa niiden kaikkien salasanoja.

Vierailija
4/6 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa miettiä kulutustottumusten kautta, että siten tulis karsittua niitä luonnollisesti? Että mitkä niistä yrityksistä pidät oikeasti ja haluat keskittyä käyttämään vain heidän palveluja?

Mulla ennen oli kauhea kasa kaikkia kortteja, mutta lopulta päätin että haluan luopua turhasta kulutuksesta kokonaan, niin samalla tuli luovuttua kaikista kantiskorteista niihin paikkoihin missä tuli käytyä. Mä itse ostan hyvin harvoin uusia vaatteita tai muuta kodin tavaraa, ainoastaan tarpeeseen ja vain mun muutamista lempikaupoista.

Multa löytyy S-etukortti, Kahden lentoyhtiön asiakkuuskortti, muutamia leimakortteja (osta 10 - viimeinen ilmainen). Mutta en ota stressiä niistä että täyttyykö, täyttyy jos täyttyy.

Vierailija
5/6 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota käyttöön salasanojen hallintaohjelma, niin ei tarvitse muistaa niiden kaikkien salasanoja.

Jotain tuollaista olen harkinnut, mutta pelkään voidaanko se "hakkeroida" tai salasana vuotaa tmv.

Ap

Vierailija
6/6 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noilla voi etukorteilla säästää PALJON, riippuen toki kortista. Säästän S-bonusten sijasta käymällä Lidlissä, enemmän mitä saisin bonusta.

Sitten taas nuo hotelli-kortit on näppäriä, saa 20% alennusta, eli joka 5.yö on maksuton. Usein reissussa ollaan isommalla porukalla, ja varaan myös isovanhempien huoneet, jos varauksessa on 5 huonetta 1/5 on "ilmainen", ja päälle kertyvät palkintoyöt etc.

Monissa on myös paremmat edut tietyn käytön jälkeen, vaikka en keskitä ostoja paljoa, yhdellä isolla varauksella on usein jo ties milöä paltina-tasolla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi