Kesätyön palkka
Kuinka paljon saatte palkkaa kesätöistä? Mainitse samalla koulutuksesi ja työtehtävät paikassa.
Itse sain viime vuonna 2400 kuukauden työstä, 37,5h/viikko. Lukiolainen, ei alan koulutusta ollenkaan. Oli muuten hyvä palkka :D
Kommentit (5)
Ai niin, olin silloin juuri päättänyt peruskoulun. Tehtävät olivat normaaleja myyjän tehtäviä, tavaran hyllyttämistä, hyllyjen siivousta, asiakaspalvelua. T. 2
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:57"]
Ai niin, olin silloin juuri päättänyt peruskoulun. Tehtävät olivat normaaleja myyjän tehtäviä, tavaran hyllyttämistä, hyllyjen siivousta, asiakaspalvelua. T. 2
[/quote]
Kiitos kun kerroit :) saitko sä paikan suhteilla vai ilman?
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:57"]
[/quote]
Kiitos kun kerroit :) saitko sä paikan suhteilla vai ilman?
[/quote]
Olin 9. luokalla samassa kaupassa viikon TET-harjoittelussa. Tein hommat hyvin ja minua kehuttiin. Keväällä laitoin pomolle sähköpostia ja kysyin kesätyöpaikoista. Hän pyysi laittamaan työhakemuksen netissä ja niin teinkin. Ajattelin jo, etten päässyt koska mitään ei kuulunut, kunnes heinäkuun puolivälissä sain häneltä viestin, jossa hän kyseli haluaisinko työskennellä loppuloman siellä (n. 4 viikkoa). Suostuin tietysti ilomielin.
Kannattaa katsella esim. sanomalehdistä työpaikkoja ja kirjoittaa niihin hyvät hakemukset. Joihinkin pienempiin kauppoihin kannattaa mennä käymään (esim. K-market), kysyä kauppiasta ja jättää hänelle kirjallinen hakemus, CV ja mahdolliset työtodistukset. Näin parannat mahdollisuuksiasi huomattavasti. Muista olla iloinen ja hymyilevä!
Työskentelin myyjänä keskimäärin 30 h/ vko. Koska minulla ei ollut aiempaa kokemusta kaupasta, sain koululaispalkkaa (70 % normaalista palkasta) 7,29 €/ h + lomakorvaus n. 10 % ja lisät. Tänä vuonna palkka 8,95 €/ h + lisät ja lomakorvaus jos pääsen taas kauppaan.