Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erotako vai mitä tehdä?

Vierailija
08.01.2015 |

Olen ollut mieheni kanssa 5 vuotta, olemme kihloissa ja meillä on lapsi.

Meillä on suhteemme aikana ollut paljon ala- ja ylämäkiä ja alamäet ovat varsinkin minuun vaikuttaneet paljon huonolla tavalla. Mieheni on sellainen, joka ystävystyy helposti naisten kanssa ja hänellä on nyt yksi läheinenkin naispuolinen ystävä, joka ei kunnioita minua ja emme siis tulee toimeen. Mieheni on monesti nähnyt tätä naista selkäni takana ja ovat kutsuneet toisiaan kullaksi. Sanovat, että mitään ei ole heidän välillään, mutta silti en ihan luota siihen. Mieheni on kännissä tehnyt mokia ja pyytänyt niitä anteeksi. Hän on mm. pussannut kuulemma vitsinä hieman vanhempaa naista (ei siis niin vakavaa, mutta pelkään, että niin käy samanikäisenkin kanssa), kosketellut toista kaveriaan lanteista edessäni ja "miesteniltana" en päässyt itse mukaan, koska menivät vain kuulemma miesten kesken, mutta mieheni kuitenkin heti pyysi naisia heidän mukaansa. Mieheni on luonnostaan kiltti ja en usko, että oikeasti mikään pettäjä, mutta kaikki valehtelut ja muut ovat saaneet minut epäilemään paljon ja pelkäämään, joten en enää oikein luota mieheeni. Olen aina varpaillani, kun mies lähtee ulos ilman minua ja päässäni vain pyörii kaikki kauhukuvat, että mieheni olisi jonkun toisen naisen kanssa.

En siis tiedä, mitä pitäisi tehdä. En halua erota, sillä mieheni on elämäni rakkaus ja paras ystäväni samaan aikaan. En usko, että mieheni on mikään paha pettäjä, mutta en vain pysty luottamaan. Tulen ihan hulluksi, kun en tiedä varmuudella, mitä selkäni takana tehdään ja en halua joutua naurunalaiseksi, jos jotain on menossa. Olen saanut mieheni niin monesti kiinni valheista, että en enää usko aina, milloin hän puhuu totta. Mitä tehdä? Terapiaan mies ei halua ja itse en kehtaa mennä yksin...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat puuttuu mieheltäsi ja hän näyttää käyttävän niitä surutta hyväksi. 

Kyllä tuolle täytyy jonkinlainen loppu saada. Tilaa teille aika itse jostain parisuhdeterapiasta. Jos ukko ei tule lähde lätkimään.

Vierailija
2/5 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun miehellä on paljon myös naisia kavereina, mutta en todellakaan ole koskaan kuullut, että hän olisi sanonut ketään noista kullakseen, tai kosketellut lanteilta, tai mitään noista joita mainitsit. Ei kai hän miespuolisille kavereilleenkaan oin tee?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoin juuri teemalta ohjelman, jossa puhuttiin tunteista. Siinä oli tapaus, jossa pariskunta oli eronnut naisen mustasukkaisuuden vuoksi, ja nyt yrittävät palata yhteen. Pari asiaa jäi mieleen tuosta:

1. ensinnäkin miehen piti ymmärtää se, että naiselle tuli paha mieli siitä, että hän jutteli facebookissa naistenkanssa. Hän aina sanoi, ettei ole mitään syytä olla mustasukkainen, koska ne naiset ovat ihan vaan tuttuja, ja siitä naiselle tuli olo, että hän on vaan ihan hullu kuin tuollaisia epäilee ja paha fiilisi, mutta se ei yhtään auttanut siihen mustasukkaisuuteen. Koska mustasukkaisuus on tunne, eikä tunteet ole oikeita tai vääriä, ne on vaan tunteita. Eli miehen piti ymmärtää, että naiselle tuli paha fiilisi asiasta.

2. toiseksi terapeutti sanoi naiselle, että hän ei voi kontrolloida kaikkea, hän ei ole mikään Jumala, hänen täytyy vaan oppia tulemaan toimeen tunteidensa kanssa, myös sen mustasukkaisuuden. Ja kun sen oppii, niin se tunnekin siitä pienenee.

Itse suosittelisin sinulle esim. Russ Harrisin kirjaa Onellisuusansa. Siinä on ihan hyviä, konrkeettisia ohjeita siihen, miten tuollaisten voimakkaiden tunteiden, jotka vie engiaa paremmalta elämältä, kanssa voi elää. Ihan siinä kirjan alkupuolella, joten vaikka et olisi kova lukija ja arastelet kirjan lukemista, niin lainaa tuo vaikka kirjastosta ja lue pari kolme ekaa lukua. Minua auttoi valtavasti (itsellä ei mustasukkaisuus ongelmana, mutta muita vaikeita tunteita, jotka hallitsi elämää ihan liikaa)

Vierailija
4/5 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta kullaksi sanomisesta vielä, että naiselle se on ihan normaalia. Kutsuu kaikkia naispuolisiakin kavereitaan kullaksi. En pidä siitä, että hän kutsuu suhteessa olevia miehiäkin kullaksi. Mieheni ei ole tällainen ollut ikinä, mutta nyt on alkanut matkimaan ja kutsuu tätä naista kullaksi.

Terapiat ovat tosi kalliita. Mistä saisi yksilöterapiaa Helsingistä tai Espoosta ja saako jostain jotain tukea terapiassa käyntiin?

t. ap

Vierailija
5/5 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna lähtisin rakentamaan parempaa itseluottamusta. Tuollaiset ongelmat useimmiten lähtee ihan omasta huonosta itsetunnosta. Mies todennäköisesti valehtelee sen takia, että tietää sinun reagoivan negatiivisesti. Naisena, jolla on paljon miespuolisia ystäviä voin sanoa, että sitä kunnioitusta ei minulta ainakaan hankita mustasukkaisuudella. Samoin voin sanoa, että ihminen joka kutsuu ystäviään rakkaiksi ja kultasiksi ja muruiksi ei sillä tarkoita mitään sen ihmeempää eikä tule sitä lopettamaan vaikka mustasukkainen tyttöystävä ei siitä tykkäiskään. 

Rupea rakentamaan terveempää itseluottamusta ja luottamusta teidän parisuhteeseen. Jos mies ei oikeasti haluaisi olla sinun kanssasi ja haluaisi pettää, niin eiköhän se olis jo sen tässä vuosien varrella tehnyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme