Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En viihdy täällä ns hyvällä alueella Helsingissä

Vierailija
30.10.2021 |

Olen tyytymätön ja kateellinen. Joka kulmassa tesloja, ikkunoista näkyy mehiläispesät ja isot maalaukset ja sunnuntaina kävelyllä ihmiset tulevat vastaan rotukoiriaan ulkoiluttaen haglöfseissään. Haluaisin vain täältä pois keskelle ei mitään, pois Helsingistä, mutta lasten takia en voi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja matukkaa joijaa joka kulmalla

Vierailija
2/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tilanteesi erittäin hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mehiläispesät?

Vierailija
4/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä säälin sua . Auttaako.

Vierailija
5/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mehiläispesät?

Lamppu

Vierailija
6/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule kontulaan. pian kaipaat sinne takasin.

Vierailija
7/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun 70-luvun neukkulähiössä, silti ulkoillessa päällä haglöfsin takki

Vierailija
8/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mieluummin sitten itikseen? Siellä saat väistellä narkkeja ja muita sekoja.

Vierailija
9/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haagassa on hyvä olla, kaikki ovat samanlaisia, rauhallisia, keskituloisia tavantallaajia.

Vierailija
10/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mieluummin sitten itikseen? Siellä saat väistellä narkkeja ja muita sekoja.

No jaa. Mä ulkoilutan koiraani Marjaniemen rannassa ja sielläkin niitä tesloja näkyy pihoilla ja asunnoissa rantatonteilla ei mitään narkkeja kyllä nää..

Vierailija
11/21 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas pelottaa, että jos tulotaso laskee, niin joudun muuttamaan täältä pois. Ihana kun voi mennä ulos mihin aikaan vuorokaudesta tahansa.

Vierailija
12/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin on, että alueella kalasatama ja verkkosaari on myös vähässä vihreät ja vehreät alueet.. käymme mustikkamaalla tai sitten metrolla keskustaan josta Suomenlinnaan tai itään päin ulkoilualueille.

En enää kuitenkaan muuttaisi kehä I ulkopuolelle tai edes pois kantakaupungista. Täällä on kaikki niin lähellä ja sitä myöden elämä on helppoa.

Vierailija
13/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta on tutkimuksiakin. Jos ihminen asuu huomattavasti varakkaammalla alueella kuin on itse, se lisää onnettomuuden tunnetta.

Vierailija
14/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oot joku köyhä jolla riittää rahkeet nippa nappa hyvällä alueella asumiseen, mutta ei samaan elintasoon kuin muilla alueen ihmisillä? Ja lasten takia et muka voi muuttaa pois. Kuulostaa tekosyyltä. Mistä tiedät, ettei sun lapsilla oo samat fiilikset kuin sulla? Jos sä oikeasti haluaisit muuttaa pois, niin saisit kyllä myytyä tuon ajatuksen lapsille ja hekin olisi muuton kannalla. Ootko edes kysynyt niiltä haluisko ne muuttaa muualle?

Vierailija
15/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kävelyllä illalla ystävän kanssa,jouduttiin piiritetyksi,Yks sano antavan köniin kävi takkiin kii nosti kuristi..yks kysy onks fyffee,käsiään näpsytellen setelii stna..ei oo ollaan kävelyl,no kännykät kelpasi.Tosi ihanaa asuu tääl..Likel oli autoja potkivat mennessään niitä kun rahoja ei ollut joku kirosikin mennessään vittuu ja potkasi pylväitä..oltiin niin onnellisiin selvittiin sentään hengissä.Mitä materiaalista kun henki säilyi.

Vierailija
16/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli vähän sama kokemus. Siis olihan se ympäristö rauhallinen, mutta jotenkin kalsea ja kylmä. Kaupunginosaryhmässä myytiin helvetin kalliitta asuntoja ja väiteltiin ihan toisarvoisista asioista. En tuntenut oloani kotoisaksi. 

Muutin sitten itä-Helsinkiin, en minnekään huonolle alueelle, vaan sellaiselle "tavisten" seudulle. Porukka on paljon rennompaa ja jotenkin normaalimpaa. Lapset leikkivät ulkona keskenään, ei niitä kuskailla Audeilla joka paikkaan. Ihmiset ovat asiallisia ja hyvällä tavalla "kansanomaisempia". Kaupunginosaryhmässä ei myydä 600 tuhannen asuntoja kuin karkkeja, vaan puhutaan muusta. Ulkomaalaisista tai kotimaisista ei ole ollut ongelmia. Olen tyytyväinen.

Vierailija
17/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy siellä kun kerran olet sinne päässyt ja ole säästäväine ja osta yks luksustakki itsellesikin.

Köyhillä alueilla on remuavia narkkeja ja so mppu ja.

Et viihtyisi sielläkään.

Vierailija
18/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näin on, että alueella kalasatama ja verkkosaari on myös vähässä vihreät ja vehreät alueet.. käymme mustikkamaalla tai sitten metrolla keskustaan josta Suomenlinnaan tai itään päin ulkoilualueille.

En enää kuitenkaan muuttaisi kehä I ulkopuolelle tai edes pois kantakaupungista. Täällä on kaikki niin lähellä ja sitä myöden elämä on helppoa.

Olette ostaneet grynderien ajatuksen, että Kalasatama tai Verkkosaari on kantakaupunkia? Se on lähiö.

Vierailija
19/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikähän alue nyt kysessä?

Vierailija
20/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sieltä toiseltakin alueelta vähintään joku tyytymättömyyden aihe löytyy. Vika ei siis ole alueessa.