Lahjaidea vastasyntyneelle!
Mitä haluaisit lahjaksi vauvallesi jota tuttavat tulevat tapaamaan enai kertaa? En ymmärrä vauvoista mitään ja nyt pitäisi lahja viedä mennessäni ystävän luo joka on vajaa pari viikkoa sitten saanut vauvan.
Kommentit (26)
Tässä juttuja mitä meille tuotiin kuopuksen syntymän jälkeen (hän on nyt 3 viikkoa)
-suklaata äidille (ihan kiva, mutta ainakin esikoisella meni maha kipeäksi jos söin suklaata imettäessä eli en nyt ole sen takia syönyt, joten olisin arvostanut esim ihan jotain karkkeja tms)
-vaatteita vauvalle isommassa koossa (oli mieluisia, sillä vaikka meillä olikin toinen lapsi syntynyt niin hän oli tyttö ja esikoinen poika niin oli mukavaa saada jotain vähän tyttömäisempää vaatetta)
-äidille bodyshopin tuotteita (kiva saada ihanan tuoksuisia rasvoja kun niistä saa vähän luksusta puklun hajuiseen arkeen :D)
-vauvalle pari ihan pienille tarkoitettuja leluja (tietysti näissä oli riski, että meillä kyseisiä leluja olisi ollut jo, mutta ei ollut, joten pidin niitä kyllä mukavina lahjoina)
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 12:58"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 12:56"]Vaippoja. [/quote] Itse en kaverin vauvalle veisi ellen askartelisi vaippakakkua
[/quote] Vappakakku vie ihan pirusti tilaa ja on kyllä huomattavasti helpompaa ottaa vaippoja paketista kun ruveta vaippakakkua purkaamaan =D
Itse olin todella tyytyväinen jos vierailija toi vaippoja =)
Vaatteita oli jo saatu hirvittävä kasa (sisaruksiemme lapsilta perittyja) ja leluja oli myös enemmän kuin tarvittiin =)
muumi lusikoita, ne ovat käyttökelpoisia vuosikausia :)
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:44"]
Aterimet ja lautaset ovat vihoviimeisiä lahjoja. Ne muumijutut ja monet muutkin ovat siis keramiikkaa ja metallia. Vauva ei voi niitä käsitellä vuosiin, ja siellä ne sitten kierittelevät kaapin nurkissa tilantukkeena vuosikaudet. Ostakaa niitä jollekin kolmevuotiaalle mieluummin. Vastasyntyneelle voi viedä muovimukeja, muovilusikoita, muovilautasia jne. Kun vauva yksivuotiaana alkaa opetella itse syömään, hänelle ei edes mahdu suuhun joku muumilusikka eikä hänelle todellakaan voi antaa haarukkaa ja veistä. Ja kun se lautanen on lentänyt muutaman kerran lattialle, siitä ei ole mitään jäljellä, ellei se ole muovia.
[/quote]
Meillä muuten ei oo ollut yhtään muovilautasta lapsille, eikä tule.
Joku ehdotti Sophie-kirahvia. Muuten tosi hyvä idea, mutta muistattehan varmistaa etukäteen, että perheessä ei ole lateksiallergiaa.
Olisin kovasti halunnut ostaa pojalleni tuon söpön kirahvin, mutta allergia estää :/
Aterimet ja lautaset ovat vihoviimeisiä lahjoja. Ne muumijutut ja monet muutkin ovat siis keramiikkaa ja metallia. Vauva ei voi niitä käsitellä vuosiin, ja siellä ne sitten kierittelevät kaapin nurkissa tilantukkeena vuosikaudet. Ostakaa niitä jollekin kolmevuotiaalle mieluummin. Vastasyntyneelle voi viedä muovimukeja, muovilusikoita, muovilautasia jne. Kun vauva yksivuotiaana alkaa opetella itse syömään, hänelle ei edes mahdu suuhun joku muumilusikka eikä hänelle todellakaan voi antaa haarukkaa ja veistä. Ja kun se lautanen on lentänyt muutaman kerran lattialle, siitä ei ole mitään jäljellä, ellei se ole muovia.