Masennus vie yhä useamman naisen ja nuoren eläkkeelle ennen aikojaan
Mielenterveyden syyt ovat nousseet ensimmäistä kertaa työkyvyttömyyseläkkeen yleisimmäksi perusteeksi. Erityisesti nuorten ja lähellä eläkeikää olevien naisten masennuksen perusteella myönnettävät eläkkeet ovat lisääntyneet viime vuosina.
https://www.evermind.fi/masennus-vie-elakkeelle-naiset-nuoret/
mies53v 😟
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa se, että nainen EI missään nimessä halua puhumiinsa ongelmiinsa ratkaisua, vaan pelkkää huomiota ja sympatiaa. Ongelmien korjaamisella nämä menettäisi.
Tämä on valitettavasti naisten tapa. Vieläpä korostetaan että tämä on oikea tapa sen sijaan että tunteiden vatvomisen sijaan hakisi ratkaisua ongelmiinsa. On tullut sanomista kun minä en keskity siihen tunteeseen ongelmasta vaan ryhdyn ratkaisemaan ongelmaa. Kun muut on vasta aloittamassa mehevää itsesääliä aiheesta niin olen hoitanut sen jo pois alta. Ja tämä käytös on väärin.
Vierailija kirjoitti:
Sellyriips kirjoitti:
Minulla vakava masennus,diagnoosia ikinä annettu.Vuosia,en ole toipunut,nyt paha paniikkihäiriö..sille syynsä..Mitään eläkkeitä ei tipu!paljon muita sairauksia..
Oletko käynyt psykoterapiat?
vastaus: kävin sillon sanottiin ethän sä jää eläkkeelle,mietin en haluis,kuka nyt haluis?sen jälkeen ne teki kaavakkeilla millon missäkin ja masis jatkui,Olin töis välillä,pillerit no sekoilua han se oli..siihen vieraspaikkakunta biletin,tulin kotiin ,tehty vaik mitä juttuja..töissä kun oltu,tuli muukin fyysinen sairaus,silti ei..enkä yritä olla säälittävä,älkää pliis!psykiatr.hoitaja sanoi ethän sä näytä masentuneelta kun kävin puhumassa puhjenneesta paniikkihäiriöstä.Nyt alkaa taas lekurikierros..jospa jotain nyt uutta..
Minua on huumattu vasten tahtoa eikä enää kiinnosta. Opiskelin korkealle ja arvostetun tutkinnon, mutta ei kiinnosta tukea tätä paskayhteiskuntaa. En ole hakenut mitään eläkettä vielä. Elän muilla tuilla hyvin. Nukun hyvin, syön hyvin ja puuhailen lemmikkien kanssa.
Työttömät voi ainakin pitää kodin luxus puhtaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä johtuu ihan siitä syystä, ettei naisten aivot vaan sovellu työelämään. Ja muistutan teitä että tosiasioista puhuminen EI ole mitään n a i s v i h a a. Turha tuota korttia on taas alkaa teidän heilutella yhtään.
Hieman samaa mieltä. Parasta olisi palata 50-luvulle ja ottaa tuon ajan moraaliset arvot takaisin käyttöön.
mies53v
Mikäs siinä, jos pystytään tieteellisesti todistamaan tämän masennusta vähentävä vaikutus.
Olemme nainen erilaisia ihan luonnostaan. Annan esimerkin:
Voit haukkua minut niin pahoilla sanoilla kuin mahdollista ruma, läski, tyhmä..ihan sama..ja suonikas toimii, mikäli olet siinä mielessä ulkoisesti kiinnostava. Jos teen sinulle saman on pöksyissäsi iso sorakuorma...näin se vaan toimii ja niin kauan kuin nainen ei ymmärrä eroa miehen ja naisen välillä ja yritä elää kuten mies, niin huopnosti käy.
mies53v
Av:lla ainakin esiintyy narratiivia, jossa naiset ovat itsellisiä, voimaantuneita ja vahvoja, jotka ei tarvitse ketään, kaikkein vähiten miestä (jakamaan taakkoja).
Uupukaa ja oppikaa, te vahvuuteen sairastuneet suomalaisnaiset, jotka käytte urheaa kamppailua heikkoutta ja tarvitsevuutta vastaan.
Näin siis maailman onnellisimmassa valtiossa.
Muistakaa se, että nainen EI missään nimessä halua puhumiinsa ongelmiinsa ratkaisua, vaan pelkkää huomiota ja sympatiaa. Ongelmien korjaamisella nämä menettäisi.