aivan kamalaa:/pikkusisko 15v raskaana
Ja avautui minulle siitä... äidille ei uskalla kertoa. Ei halua tehdä aborttia..mun mielipide on että pitäs tehdä. Vaikka itelläkin 3lasta ja vasta 27v saanu ekan muksun 18v mutta tuo sisko ei oo järkevämmästä päästä.. yhdenillan juttu ollut. En tiiä.. tiedän että meidän äiti saa hepulin. Toisaalta olen siskoni tukena ja auttaisin häntä... lupasin että en kerro äidille mutta pitäsköhän?sisko soitti mun puhelimesta aamulla neuvolaan ja ensviikolla olis jo aika ..voi olla jo aika pitkälläkin..lupasin mennä hänen mukaansa...
Kommentit (16)
No et kerro. Hän kertoo itse kun on valmis. Älä painosta mihinkään, mutta tee samalla selväksi ettei lasten kanssa ole helppoa ja lasta ei voi noin vain jättää muille hoidettavaksi jos ei huvita tai tahtoo kavereiden kanssa hengailemaan.
Huhhuh. Kuka sen lapsen hoitaa jos se syntyy?
Voi kyynel. 15v. raskaana, no hui.
Ihan hirveetä. Kauheesti jaxuhaleja.<3
Jos siskosi on päätöksensä tehnyt ja pitää lapsen toivon että perhe pysyy tukena ja siskosi muuttuu järkevämmäksi. Raskas tilanne, mutta pidetään peukkuja että kaikki sujuu hyvin vaikka kauhuskenaariot varmaan ensimmäisenä mieleen tuleekin. Voimia teille kaikille.
Aloittajan ikä väärin?! Olisitko kuitenkin max 17v?!
Ystäväni sai lapsen kun olimme 9lk.. Hyvin meni vaikka rankkaa hänellä välillä oli.. nykyään olemme 20v ja ystäväni on työelämässä ja opiskelut hoidettu ja lapsi mitä ihanin :) kyllä se lapsensaanti kasvattaa ihmisenä ja jos tuon ikäisenä jo varma tunne, että haluaa pitää, niin uskon että hoitaakin lapsen.. Ja abortti on henkisesti todella rankkaa ja sen muistaa koko loppuelämän miten se pieni lapsen alku heitetään vaan roskakoriin :'( joten jos haluaa pitää, niin tuet ja kannustat! Ja aina on olemassa pareja, jotka eivät itse voi saada lapsia ja ottaisivat mielellään vastaan lapsukaisen : )
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:58"]
Aloittajan ikä väärin?! Olisitko kuitenkin max 17v?!
[/quote]
Vastuunsa tunteva aikuinen olisi kyllä ollut tytön puolella ja kertonut vanhemmille. Eli oli teistä kumpitahansa raskaana sinä tai ystäväsi puhukaan vanhemmille. Heillä on vastuu teistä ja he osaavat antaa tukea ja turvaa ongelman ratkaisemiseksi.
En suositteleis tai varsikaan painostaisi ketään aborttiin. 15v voi olla fyysisesti kehittynyt ja ottaen huomioon että elämme Suomessa, niin nuori äiti tuskin on vaarassa kuolla raskauteen. Abortti saattaisi olla henkisesti todella kova paikka, ja vaikka myönnän etten miehenä ymmärrä miltä tuntuisi tappaa sisälläni kasvava oma lapsi/sikiö, niin tiedän että se on ainakin joillekin naisille kova paikka.
On kylmää ajatella aborttia taloudellisella perusteella, kun kerran yhteiskunta elättää paljon turhempiakin asioita kuin yksinhuoltajajia ja lapsia. Enkä oikein usko että lapsen isoäiti tai edes ap, ei haluaisi sukuunsa tätä lasta jos se syntyy ja näkevät tämän pienen lapsen sairaalassa. 41v m
En usko! Ei kukaan voi olla raskaana viittätoista vuotta! Yhdeksän kuukautta on normaali aika.
Älä kerro äidillesi, mutta kannusta siskoasi kertomaan mahdollisimman pian. Tulin itse äidiksi 15 vuotiaana, eikä se ollut maailmanloppu. En itsekään ollut sieltä fiksuimmasta päästä teininä, mutta raskaus kasvatti kovasti. Tsempit siskollesi !
Paska nakki teidän äidille sillä se mummohan sitä lasta kuitenkin hoitaa kun teini ei jaksa ja huitelee illat ja viikonkoput kaupungilla. Ja millä se 15v. sen vauvan elättää? Sekin jää mummon hoidettavaksi ja nyt kun ei tiedä niin ei voi edes osallistua päätökseen mutta seuraukset saa kantaa.
Sinä sitten isosiskona varmaan hoidat sen vauvankin kun asiasta kerran tiedät ja tuet siskoasi ja pidät huolen ettei äitiänne rasiteta sen vauvan hoidolla/elatuksella kun ei asiasta mitään tiedä eikä voi siis vaikuttaa asiaan. Ehkä äitinne haluaa auttaa ja tukea mutta mitäs sitten jos ei halua/pysty????
Btw, teiniäiditkin saa äitiyspäivärahaa ja lapsilisää. Kyllä niillä lapsen menot kustantaa.
Eikö pikkusisko oppinut hienosta esimerkistäsi että kolme vuotta olisi vielä pitänyt odottaa? :/ Kurja homma.