Kirpputorilta ostetun kirjan välissä kirjekuori jossa isohko rahasumma ja tallelokeron avain
Kirjeestä saisi käsityksen että se on osoitettu jonkun tyttärelle ja ilmeisesti tuossa tallelokerossa allekirjoitettu testamenttiluonnos.
Kirjoittaja pahoittelee että ei ole kertonut kaikkea ja haluaa "jättämällä kaiken sinulle" paikata huonommuuttaan huoltajana.
Kävin kirpputorilla niin olivat ne kirjat ostaneet joltain välittäjältä isona eräänä.
Kai voin itseäni pitää tuona kaltoinkohdeltuna tyttärenä, ei ole ollut omakaan elämä pelkkää ruusuilla tanssimista!
Kommentit (26)
Ei paljon auta tallelokeron avain, jos et tiedä lokeron sijaintia.
Vierailija kirjoitti:
Vie poliisille.
Ei tietenkään. Silloin ap menettää rahat ja avaimen.
Minkälainen kirja se oli että tuollainen määrä tavaraa mahtuu väliin?
Valetta kaikki.
Jos on oikein isoja omistuksia niin voihan tuo oikeakin tytär tulla niitä vaatimaan. Kerro narulle että kaikkihan kertoi kirjeessään ettei kaikkea ole kerrottu ja kukaan 3i voi täysin tietää kenen lapsi todellisuudessa on. Ne varhaisimmat muistot jolloin vaihdot tehdään tai lapsi annetaan pois eivät siirry orvon muistiin.
Olet täysin oikeutettu perintöön.
Avaimessa on yleensä joku numerosarja..
Mä olen löytänyt vaikka ja mitä kirpparikamoista, takin taskuista rahaa, koruja , kirjan välistä rahaa, vanhoja setelirahoja.
Myös joskus kengissä pohjien alla on ollut rahaa 😅
Löysin itse kanssa kerran todella ison setelikätkön kirjasta, se oli itse tehty aika ovela piilo, oli ihan huomattava summa.
Löytäjä saa pitää 👍
En tiedä puhuuko ap totta, mutta itse hyväntekeväisyyskirpparille lahjoitettuja tavaroita penkoessa todellakin löysin testamentin. Vein poliisille, vaikka se oli tainnut jo vanhentua ja epäilen, ettei se ihan määrämuotoinenkaan ollut.
20 euroa arvokkaammista löytötavaroista on ilmoitettava poliisille. Jos ei ilmoita, on kyseessä ymmärräkseni kavallus, josta on määritetty rangaistukset.
On ollu markkojakin mitä löysin ja tuo iso kätkö oli euroja.
Myös ulkomaanrahoja löytyy ja ne voi vaihtaa euroihin.
Kannattaa katsoa mitä mummon/ äidin/ isän kamoja heittää pois, vanhat yleensä jemmaa rahaa.
12, juupa juu, mene sinä sitten kertomaan🤣🤣 kun et kerro kellekään ei kukaan tiedä.
Tiukkapipo.
Teet väärin ellet ota perintöä vastaan ja nauti siitä, me kaikki olemme sukua toisillemme yleensä jo muutaman sukupolven takaa.
Et voi tietää mikä olisi todella ollut aito viimeinen tahto ja etteikö se ole tullut täytetyksi, eikä sitä voi tietää myöskään tuo NS "aito" tytär. Me kaikki olemme JONKUN tyttäriä.
Toivottavasti Taata on ehtinyt kerätä mittavan omaisuuden aivan liian lyhyeksi jääneen elämänsä aikana. On ihana saada sukuun uusia jäseniä vaikka näin ikävä kun tapahtuman kautta.
Vierailija kirjoitti:
12, juupa juu, mene sinä sitten kertomaan🤣🤣 kun et kerro kellekään ei kukaan tiedä.
Tiukkapipo.
Lue itse löytötavaralaista ja rikoslaista :) https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1988/19880778
Oliko ihan sahattu lokero kirjan lehtien väliin?
Kylläpä vitsin vetäisit.
Eihän ap voinut tietää, vaikka oma vanhempansa olisi laittanut hyllyssään olevaan kirjaan omaisuutta. Ap sattui löytämään ja luuli olevansa tuo tytär. Ja kas, haki omaisuutensa pois. 🤷🏼♀️
Onkohan niin, että poliisi/löytötavaratoimisto palauttaa löydön löytäjälle tietyn ajan kuluessa jos sitä ei ole tultu noutamaan. Näin saisit ainakin puhtaan omatunnon.
Tallelokeroita ei juurikaan enää käytetä. Puhelinsoitto/käynti pankkeihin voisi tuoda tulosta.
Mutta kyllä helluntai mies vei meiltä käsilaukun siellä oli henkkarit ja rulla rahaa vanhoja markkoja tosin . Meillä oli myös valkoinen klaffipiironki jonka varasti vapaaseurakunnan porukka niin siellä taas oli vanhoja markkoja piirustuspareiden välissä millä piti ostaa uusia öljymaaleja . Mihin ne sen vei ?? Ei tiedetä. Ajatelkaa yksi helluntai nainen kertoi miten hän oli vuosia varastanut kaupan kassasta rahaa . Sitten hänelle tuli synnin tunto ja meni kertomaan pomolleen sen. Hurjaa.
Tottahan toki.