Mainitse joku asia mistä olet muuttanut mielipiteesi
pandemiaan liittyviä asioita ei oteta mukaan, jotta keskustelu säilyy sopuisana.
Kommentit (34)
Ydinperheestä ja miehen kanssa elämisestä noin ylipäätään. Oli p*ska reissu, ei enää.
Lapsena/nuorena inhosin kukkakaalia, nyt sitä menee joka viikko.
Nuorena olin idealistinen taistolainen, joka todella uskoi aseelliseen vallankumoukseen, joka "tasaisi" omistuksen "rikkailta" työläisille.
Kotona oli sellainen kasvuympäristö.
Nykyään keski-iän ylittäneenä olen konservatiivi ja äänestän puoluetta Alternativ för Sverige. Ruotsissa on vaalit ensi vuonna.
Todennäköisesti haluankin lapsen/lapsia.
Nuorena oln raivopäinen kokoomuksen kannattaja. Nyt Aikuisena ja päähänpotkittuna ymmärrän että säällinen elämä kuuluu kaikille.
Että kaikiila ihmisillä on jonkinlaista tervettä järkeä. Ei muuten ole.
Mustamakkara. Lapsena inhosin sitä. Kun koulussa oli ruokana mustaamakkaraa, en mennyt syömään. Nykyään syön sitä nautiskellen ja usein vatsani täyteen.
Nuorena uskoin että enemmistö ihmisistä on hyviksiä.
Nyt ymmärrän että suurin osa on joko pahoja tai hyvin itsekeskeisiä ja itsekkäitä.
Teini-ikäisenä minulla oli häpeäkseni noin puolen vuoden ajanjakso jolloin kannatin perssssuja ja luin ihan kiimassa jotain James Hirvisaaren postauksia.
Kommentoinkin niihin ja muistan miten hyvältä tuntui, kun James ja muut persssulit likettivät kommenttejani.
Sitten kehityin ihmisenä seuraavalle tasolle ja lakkasin olemasta perssssuli.
Pienenä ajettelin, että yksilö voi tässä maassa oikeasti vaikuttaa asioihin esim. äänestämällä jne. Tuli märkänä rättinä naamalle ymmärrys siitä, että kyllä ne on ihan oma porukkansa joka näistä asioista täällä päättää.
Vastustin aiemmin ydinvoimaa kategorisesti. Nykyään olen sitä mieltä, että se on tarpeellinen välivaiheen energiantuotantomuoto siihen asti, kunnes muut fossiilittomat vaihtoehdot pystyvät korvaamaan sen kokonaan.
Mä oon vuosien varrella muuttunut paljon. Nuorempana olin täysin anarkisti, ateisti ja vihasin yhteiskuntaa.
Nykyään uskon Jumalaan, rakkauteen ja solidaarisuuteen. Elän yhteiskunnan ulkopuolella mutta en usko anarkismiin. En ois koskaan uskonut tulevani 'hipiksi.' Lukiossa olin täysin tavallinen rikkaan perheen tyttö, joka halusi kielenkääntäjäksi eikä erottunut seinätapetista.
Että tavallisuus on hyvä.
Ei tarvitse olla tai tehdä mitään erikoista, tavallinen arki on hyvä juttu.
"Kyllä tekevälle töitä löytyy!!!"
Niin ja vielä joku siitä maksaisikin.
Luulin 25-vuotiaaksi asti haluavani lapsia vaan en enää.
Lukioiässä aloin eläinoikeudellisista syistä kasvissyöjäksi ja olinkin kasvissyöjä useita vuosia, kunnes ensin palautin kalan ruokavaliooni ja pari vuotta sen jälkeen maaeläinten lihan.
Kasvissyöjänä ollessani olin sitä mieltä, ettei kenenkään oikeastaan tulisi syödä lihaa, paitsi korkeintaan kasvavien lasten.
Nykyään ajattelen, että eläinten syömisessä ei ole mitään väärää. Eläinten huono kohtelu tuotannossa sen sijaan on väärin. Esim. metsästystä pidän hyvänä vaihtoehtona.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vastustin aiemmin ydinvoimaa kategorisesti. Nykyään olen sitä mieltä, että se on tarpeellinen välivaiheen energiantuotantomuoto siihen asti, kunnes muut fossiilittomat vaihtoehdot pystyvät korvaamaan sen kokonaan.
Eli sinulle kävi, kuin perus vihreille. Naurattaa ihan vedet silmissä se Linnunlaulussa sijaitseva ”Itsekkyyden muistomerkki”.
Suomen pitää ottaa velkaa kaikki mitä irti lähtee ja tehdä koko rahalla tulevaisuuden investointeja.
Aiemmin olin velan ottoa vastaan.
Ajattelin pitkään, että Antti Tapani -muoti on epäesteettistä, mutta vähän niitä vaatteita kaupassa katseltuani tulin siihen tulokseen, että niihin pukeutuminen julkisella paikalla pitäisi suoraan kriminalisoida.