Mitä karkkeja ostit lapsena ja mistä? :)
olen syntynyt 1988 ja ostin lähimmältä videovuokraamolta n. 100g irtokarkkia. Ostin pari tikkaria ja merkkereita.
Kommentit (7)
20 pennillä merkkareita, 10 pennillä nallekarkkeja jne. jne.
Ostin karkit Ekamarketista ja mun lempikarkkeja olivat kuukivet.
Ostin kiskalta just tuohon tyyliin irtokarkkeja, että 10 pennillä tuota ja 20 pennillä tätä. Erilaiset ufot oli suosikkeja, samoin oukki doukit.
Yleensä lähikipsalta irtokarkkeja, joita myytiin kappalehintaan. Joskus myös lähikuppilasta, jossa irtokarkkeja myytiin tupakansavussa kaljankiskojien keskellä. Niissä karkeissa oli tupakasta ikävä sivumaku. Muuten pidettiin ihan normaalina, että alle 10v lapsi menee kapakkaan ostamaan karkkia :D
Ostin 1990-luvun puolivälissä Sepänniskan kiskalta (Sepänkadun ja Niskakadun risteyksestä) muutamilla markoilla sen mitä sain. Remmit oli kalliita, mutta niitä ainakin, ja ufoja ja ylipäätään salmiakki oli lempparijuttu. Hedelmäkarkit aina punaisia, jos mahdollista.
Yrittäjä kaatoi pussiin, joten en saanut itse valikoimalla valikoida.
Meidän kylällä ei ollut kauppaa, joten ala-asteikäisenä karkkien osto rajoittui lähinnä kesäleirien kioskiin ja uimahallin kahvioon.
Uimahallin kahviosta sai valita irtokarkkeja kappalehintaan, lemppareita oli pisaran muotoiset kovat salmiakkikarkit ja vähän kalliimmat yksittäispakatut toffeeneliöt. Leirin kioskilla myytiin läpinäkyvässä kääreessä salmiakki-vadelmatikkareita, joita en ole nähnyt oikeastaan muualla. Ja tietty muutakin valikoimaa oli.
Yläasteikäisenä linja-autoaseman viereiseltä kiskalta kuumia kumpuja tai supermarketista suklaapatukoita.
oukki doukki ja kuumat kummut