Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyysin palkankorotusta mutta sainkin potkut

Vierailija
30.10.2021 |

Vieläkin harmittaa. Todistin keväällä tapausta että kollega sanoi lähtevänsä firmasta ja löi irtisanoutumisilmoituksen pöytään. Pomot huuli pyöreinä antoivat roiman palkankorotuksen. Tein saman viime perjantaina ja poistuin toimistosta kädenpuristuksen kanssa: kahden viikon päästä viimeinen työpäivä. Ei puhettakaan palkankorotuksista!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit liian heikkolaatuinen työntekijä, kun taas kollegasi toi jotain arvoa yritykseen.

Vierailija
2/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja et suostunut siihen, että palkka pysyy samana? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pyysitkö palkankorotusta vai irtisanouduit ja luulit että tämä johtaa automaattiseen palkankorotukseen?

Vierailija
4/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoitus oli huono.  Se että työkaveri sai palkankorotuksen oli huono motiivi herätä tilanteeseen. Olisit odottanut oman aikasi ja tehnyt sen ajan työsi hyvin. Nyt toimintasi näytti ilmeisen huonolta ajatuksella "mulla kans, ku kerran kaverillekin"

Vierailija
5/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitit asian väärin. Palkankorotusta ei pyydetä niin, että irtisanoudutaan ja odotetaan rukoilua jäämisestä.

Vierailija
6/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee.     Palkankorotus myös.          Tarvitsee tehdä noin usein.

Vierailija
7/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tuo taktiikka toiminut. Tai kerran kävi kuten sinulle, mutta uudessa paikassa oli kuitenkin kovempi palkka.

Vierailija
8/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan hommissa turha edes haaveilla mistään henkilökohtaisesta palkankorotuksesta.

Vierailija
9/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tarinassa ei nyt täsmää. Työkaveri vei irtisanomisilmoituksen ja sinä teit samoin. Et siis saanut potkuja vaan itse irtisanouduit. Toivottavasti taloudellinen tilanteesi on niin hyvä, että kestää karenssin tai saat heti uuden työpaikan.

Vierailija
10/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sinulla on tunti tavallista enemmän aikaa hakea uutta duunia.

Vierailija
11/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuollainen sontainen ja lapsellinen aloitus.

Vierailija
12/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vain pyytänyt palkankorotusta etkä irtisanoutunut? Jos ei tule niin seuraavalla kerralla sitten. 

Vierailija
13/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli ihan oikein, sille kitupiikkityönantajallesi!

Vierailija
14/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vähän samalla tavalla. Kollegan kanssa samat palkat.

Kollega haki töitö, irtisanoi. Pomo tarjosi 200 e lisää palkkaa. Päätti jäädä.

Mä tein saman. Mulle ei tarjottu palkankorotusta, mutta menin uuteen paikkaan. 6 kk jälkeen tarjottiin palkankorotusta.

Vierailija
15/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein vähän samalla tavalla. Kollegan kanssa samat palkat.

Kollega haki töitö, irtisanoi. Pomo tarjosi 200 e lisää palkkaa. Päätti jäädä.

Mä tein saman. Mulle ei tarjottu palkankorotusta, mutta menin uuteen paikkaan. 6 kk jälkeen tarjottiin palkankorotusta.

Varmin tapa saada palkankorotus on vaihtaa työpaikkaa. Riippuu toki vähän tietysti työstäkin, mutta esimerkiksi asiantuntijatöissä useimmiten näin.

Jos menet 25 vuotiaana juuri valmistuneena johonkin töihin niin aloituspalkka on tietysti sieltä ihan alimmasta päästä. Tästä sitten tietysti pikku hiljaa saa palkkaa korotettua samankin firman sisällä samassa tehtävässä mutta jossain vaiheessa siinä alkaa tulla raja vastaan.

Jos tässä vaiheessa jäät samaan paikkaan ja olet siellä vaikka seuraavat 25 vuotta niin palkka on 50 vuotiaana aivan älyttömästi jäljessä verrattuna siihen jos olisit vaihtanut firmaa 5-7 vuoden välein. Kun olet kerännyt tuon verran kokemusta niin pääset sitten aloittamaan uudessa paikassa palkkaneuvottelun sen pohjalta ihan uusista lukemista eikä vanha lähtöpalkka ole enää "rasitteena".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi