Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkakulujen verovähennys - onko tämä vitsi???

Vierailija
07.01.2015 |

Olen aina kuvitellut että matkakulut vähennetään suoraan omavastuun jälkeen, eli että ylimenevästä summasta tulee veronpalautus. Olemme harkitsemassa muuttoa pois pk-seudulta halvemman asumisen perässä, mutta töihin pitäisi kulkea tänne kuitenkin. Nyt tein sitten selvitystä noista matkakuluista ja hämmästyin: eihän tuo verohyöty ole kuin muutaman satasen verran vuodessa. Jos matkakulut esim. sen 2000 euroa vuodessa, saa 50 000 euron tuloilla ja 30 % veroprossalla takaisin noin 500-600 euroa... Ja toki mitä pienemmät tulot sitä pienempi on tuo vähennys, esim. 20 000 tuloilla ja 15 % veroilla puhutaan enää parista sadasta. 

Täytynee sittenkin jäädä tänne pk-seudulle asumaan ahtaasti juoppojen ja narkkien naapuriksi :( Että terveiset vaan niille jotka täällä aina kritisoivat "idiootteja, jotka kärvistelevät pk-seudulla pienissä asunnoissa": ei täältä niin vaan voi pois muuttaa!

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:28"]

Mä en ylipäätään ymmärrä ollenkaan, minkä takia joistain matkakuluista pitäisi saada verovähennystä!

Ohis

[/quote]

Tai joistain asuntolainoista/koroista.Tai lapsista, tai mistään.

Vierailija
42/43 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihmiset pahasti pilalla, kun ei ymmärretä mitä verovähennys tarkoittaa. Harva on kateellinen mistään verovähennyksistä, koska kyseessä on kulujen vähentäminen palkasta. Jos joku on siitä kateellinen, niin pitää olla harvinaislaatuisen tyhymä ihminen.

Sitten samaan yhtälöön vielä lasketaan se tunnista pariin autossa kököttäminen per päivä, niin kyllä mä olisin äärimmäisen kateellinen heille, joilla työmatka on pari kilometriä, jos olisin niin tyhmä että ajaisin 50 km joka päivä suuntaansa töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ylipäätään ymmärrä ollenkaan, minkä takia joistain matkakuluista pitäisi saada verovähennystä!

Ohis

Ei "joistain" vaan matkoista työpaikalle. Ja voit ajatella, että näin vältetään kaksinkertainen verotus työpaikalle kulkemisesta. Lisäksi vähennyksen luonne verotettavasta tulosta suurentaa hyvätuloisten (lue. tuottavimpien kansalaisten) työssäkäyntialuetta. Tämä on yksi niitä harvoja järkevästi rakennettuja mekanismeja. Työmatkan verovähennyksen tulisi toki olla suurempi. Se olisi yksinkertainen keino kasvattaa kokonaistuottavuutta. Työssä käymistä ei vaan kannata verottaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä