Millä arvoilla olette saaneet rautainfuusion suoraan suoneen?
Kommentit (25)
108 hb ja 7 ferritiini, olleet vuosia, niin lääkäri ehdotteli tuota infuusiota. En halunnut kun ei tuntunut olossa vikaa, söin rautaa kuurin ja arvot hetkellisetsi nousi, sitten taas laski. Itä-Suomi.
Hb 74. Meinasivat verta laittaa, mutten suostunut. Tämä synnytyksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Hb 98, ferritiini 11.
Hämeenlinna.
Enpä kyllä erityisemmin tuota toivoisi, jos olisin sinä. Itse JOUDUIN siihen, kun ferritiini oli alle 5.
En "päässyt" siihen, vaikka ferritiini oli 2
Epshp
Vierailija kirjoitti:
En "päässyt" siihen, vaikka ferritiini oli 2
Epshp
No et tietenkään koska voit syödä rautatabletteja
Vierailija kirjoitti:
Enpä kyllä erityisemmin tuota toivoisi, jos olisin sinä. Itse JOUDUIN siihen, kun ferritiini oli alle 5.
Sinulla ei siis ollut ikäviä oireita raudan puutteesta. Joillakin on eivätkä rautatabletit aina riitä hoidoksi.
Hb 122, ferrit. 42 Seinäjoella yksityisen kautta. En voinut syödä rautaa ja olo äärettömän huono, työkyvytön. Infuusio auttoi välittömästi oloon. Kannattaa vaatia infuusio, mikäli raudansyönti ei onnistu. Löytyy yksityisen puolen lääkäreitä, jotka ovat perehtyneitä asiaan, jos ei julkisella millään onnistu. Useimmat lääkärit eivät Suomessa ymmärrä varastoraudasta juuri mitään, valitettavasti.
En saanut, kun ferritiini oli 4. Hki. Sen sijaan lääkäri antoi Venlafaksiini-kuurin ja käskin syödä rautaa purkista.
Menin toiselle lääkärille, joka saman tein asensi kierukan järkyttävän runsaiden menkkojen vuoksi. Pikku hiljaa rauta nousi. Mieliala nousi mukana. Venlaa en tarvinnut.
Mä sain jotain suoraan selkäytimeen.
Hb 95 ja ferritiini 5, vuosia vaivasi, tabletit ei sopinu. Tre.
Hb 68, ferritiini 2 ja toisella kerralla hb 80, ferritiini 4
Itse sain tiputuksen, kun hb ja ferritiini olivat huonot ja oli pätevä lääkäri.