Sopiva pituus aikuiselle naiselle
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 22:14"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:23"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:15"]
Vaimoni on 160cm ja mielestäni se on ihan täydellinen pituus naiselle, ex-naisystäväni oli lähemmäs 175cm ja se taas oli minulle hieman liian paljon. Ihmisiä on moneen junaan, muistakaa se. Jonkun mielestä yli 170cm on täydellinen pituus, jonkun mielestä vaikka 150cm.
m34
[/quote]
Ja kuinka pitkä sä olet, jos 175 oli liian pitkä? P.s. Aihe vapaalla on aina vain yksi virallinen totuus, oli sitten kyse painosta tai pituudesta, joten jätä nuo "meitä on joka junaan" jutut kotiin ensi kerralla.
[/quote]
Tarvitseeko aina alkaa kommentoimaan, jos MINUN mielestäni 175cm oli liian pitkä? Kaikilla on omat mielipiteensä, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Olen 180cm mutta kannattaa ottaa huomioon että tämä ex tykkäsi mm. käyttää korkeita kenkiä, minkä jälkeen olinkin sitten se lyhyempi osapuoli.
[/quote]
En kyllä ikinä ottaisi noin lyhyttä miestä.
[/quote] Aika pinnallinen ajattelutapa. Entä jos tapaisit kaikinpuolin mukavan ja komean miehen, mutta hän sattuisikin olemaan vähän lyhyempi kuin mitä suosit? Eikö sen takia enää sitten kiinnostaisi vai? Kuinka pitkä itse olet, jos saa kysyä? Sen minä jotenkin ymmärrän, että jos mies on oikeasti huomattavasti lyhyempi kuin nainen, että se saattaa häiritä, mutta toisaalta, jos toiseen rakastuu, niin ei sillä pitäisi olla väliä.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:40"]
Se minkä kokoiseksi sattuu kasvamaan. Pituus on eri asia kuin useimmissa tapauksissa paino, koska siihen ei pahemmin pysty itse vaikuttamaan. Sanoisin, että jos jalat yltää maahan, on riittävän pitkä. Jos taas ylettää solmimaan kengännauhansa, ei ole liian pitkä.
[/quote] Amen! Täydellinen vastaus! Ja pitää paikkaansa. Se joka ajattelee eri tavalla, on väärässä.
Mä olen ihan tyytyväinen omaani, eli 180 cm.
Ja ne, jotka eivät ole mun pituuteeni tyytyväisiä: mitäs ajattelitte tehdä?
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:29"]
Sopiva on mielestäni keskipituus!
Vuonna 2013 Kansallisen (Finriski 2012) tutkimuksen yhteydessä tehtyjen mittausten mukaan 25–74-vuotiaiden suomalaisten miesten keskipituus oli 178 cm ja naisten 164 cm. 25–34-vuotiaiden suomalaisten miesten keskipituus oli 179 cm ja naisten 166 cm.
[/quote]
Keskipituus on nykyisin enemmän. Suomalaismiesten keskipituus on jo noin 181 senttimetriä ja naisten 167,5 senttiä.
[/quote]
Meinaat että kahdessa vuodessa on tullut samalla pari senttiä lisää keskipituuteenkin? Melkoista... :D
Ja epäsopiva on siis olemassa joku?
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:53"]
Näyttääkö 190cm mies isommalta 150 cm naisen silmissä kuin 180 cm naisen?
[/quote]
Tietenkin. 40 cm pituusero... melkein puoli metriä vs 10 cm.
Näytämme varmaan jättiläisiltä pienten naisten mielestä! Hitto kun en enää muista miltä tuntui silloin kun olin 150 cm pitkä :D
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 22:21"]
Vaimoni on 160cm ja mielestäni se on ihan täydellinen pituus naiselle, ex-naisystäväni oli lähemmäs 175cm ja se taas oli minulle hieman liian paljon. Ihmisiä on moneen junaan, muistakaa se. Jonkun mielestä yli 170cm on täydellinen pituus, jonkun mielestä vaikka 150cm.
m34
[/quote]
Ja kuinka pitkä sä olet, jos 175 oli liian pitkä? P.s. Aihe vapaalla on aina vain yksi virallinen totuus, oli sitten kyse painosta tai pituudesta, joten jätä nuo "meitä on joka junaan" jutut kotiin ensi kerralla.
[/quote]
Tarvitseeko aina alkaa kommentoimaan, jos MINUN mielestäni 175cm oli liian pitkä? Kaikilla on omat mielipiteensä, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Olen 180cm mutta kannattaa ottaa huomioon että tämä ex tykkäsi mm. käyttää korkeita kenkiä, minkä jälkeen olinkin sitten se lyhyempi osapuoli.
[/quote]
[/quote] Aika pinnallinen ajattelutapa. Entä jos tapaisit kaikinpuolin mukavan ja komean miehen, mutta hän sattuisikin olemaan vähän lyhyempi kuin mitä suosit? Eikö sen takia enää sitten kiinnostaisi vai? Kuinka pitkä itse olet, jos saa kysyä? Sen minä jotenkin ymmärrän, että jos mies on oikeasti huomattavasti lyhyempi kuin nainen, että se saattaa häiritä, mutta toisaalta, jos toiseen rakastuu, niin ei sillä pitäisi olla väliä.
[/quote]
Niin onkin pinnallinen ajattelutapa. Ajattelen myös, että 160cm naisen on hyvä painaa alle 60 kiloa. Lisää pinnallisuutta. AV on tehnyt musta kyynisen ja pinnallisen, katkeran vanhan ämmän. Että silleen.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 22:21"]
m34
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin onkin pinnallinen ajattelutapa. Ajattelen myös, että 160cm naisen on hyvä painaa alle 60 kiloa. Lisää pinnallisuutta. AV on tehnyt musta kyynisen ja pinnallisen, katkeran vanhan ämmän. Että silleen.
[/quote] No eikö olisi sitten aika karistaa tuo kyynisyys ja pinnallisuus? Eihän se helppoa kyllä ole, mutta ehkä silloin olisit vähemmän katkerampi. Miksi 160 cm pitkän naisen olisi hyvä painaa alle 60 kg? Tietysti on hyvä pysyä normaalipainon rajoissa, mutta oletan kyllä että tiedät että lihas painaa enemmän kuin läski, ja monet urheilulliset tuon pituiset saattavat painaa enemmänkin kuin 60 kg, näyttämättä mitenkään liian painavilta.
Suurin osa naisista on keskipituisia tai lähellä sitä, kun pituus noudattaa normaalijakaumaa. (Gaussin käyrä) Eiköhän se keskipituus silloin oo sopiva pituus, ei oo ainakaan mitään komplekseja silloin eikä tarvi puhua pituudesta koko ajan ja haukkua toisten pituuksia.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 22:38"]
No eikö olisi sitten aika karistaa tuo kyynisyys ja pinnallisuus? Eihän se helppoa kyllä ole, mutta ehkä silloin olisit vähemmän katkerampi. Miksi 160 cm pitkän naisen olisi hyvä painaa alle 60 kg? Tietysti on hyvä pysyä normaalipainon rajoissa, mutta oletan kyllä että tiedät että lihas painaa enemmän kuin läski, ja monet urheilulliset tuon pituiset saattavat painaa enemmänkin kuin 60 kg, näyttämättä mitenkään liian painavilta.
[/quote]
Tiedän, ja hei 160 cm ja 60 kiloa ei ole ylipainoinen. Oikeasti minua vain ärsyttää, että naisen pitää sopia av:n mukaan johonkin tiettyyn muottiin, jossa painoindeksi on 20 tai alle. Ihmettelen syvästi, ettei pituudelle löydy mitään tarkkoja vaatimuksia.
120-250 cm. Rakastakaamme lyhytkasvuisia, keskimittaisia sekä pitkiä ihmisiä kaikkia!