Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaisto siitä että on raskaana

Vierailija
07.01.2015 |

Täällä on varmaan paljon naisia, jotka ovat olleet raskaana. Onko oikeasti niin että sen voi vaan vaistota ja tietää?
Todella hassu olo, olen syönyt samoja mercilon pillereitä täsmällisesti 5 vuotta, ja kerran viivästyin joulun aikaan kahdesta pilleristä yli 12h. Joulupäivien jälkeen vaan on yhtäkkiä tullut sellainen olo, että olisi raskaana. Nyt on menkat kolme päivää myöhässä, ja tänään testin ja se näytti negaa (kuitenkin aika lyhyt aika mennyt). Ihan silti sellainen vaisto tai intuiitio tms sanoo että olisin silti raskaana? Voiko sen vaan vaistota? . Kuitenkin kaikki järki sanoo että silti olisi epätodennäköistä olla raskaana (+negatiivinen testi) Onko teillä kokemusta vastaavasta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Kolmesti olen ollut ja vaistot on mennyt päin mäntyä monet kerrat. Silloin kun olen tehnyt positiivisen testin , on ajatukset ollut ennakkoon "Nääh, ei kuitenkaan". Itse olen 10v tehnyt testejä ja jos menkat on myöhässä ja testi nega, ei se ole siitä plussaksi muuttunutkaan. Positiiviset näkyy jo monta päivää ennen, joten turhaa toiveajattelua. Toki tähän joku poikkeus sanoo kohta toista, mutta kyllä se yleisempää on näin.

Vierailija
2/5 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah okei. Eli olen vain hakoteillä :D kun ei lähiystäväpiirissä ole vauvoja vielä näkynyt, eikä iham äitiinkään viitsi ottaa yhteyttä tässä asiassa ettei turhaan innostu :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:44"]Hahah okei. Eli olen vain hakoteillä :D kun ei lähiystäväpiirissä ole vauvoja vielä näkynyt, eikä iham äitiinkään viitsi ottaa yhteyttä tässä asiassa ettei turhaan innostu :D
[/quote]
Ai oisit soittanu raskausuutisen äidilles vaikka testi näytti negaa? :D hellis!
Mullaki on ollu aina yrityskuukausina se vaisto, joka ikinen kuukausi. Ja se vaisto siis on ollut kymmenen kertaa kahdestatoista väärässä.
Mutta: kuuntele kehoasi! Mulla on molemmat raskaudet tuntuneet kehossa kiinnittymisestä saakka. Varsinkin nyt tässä toisessa raskaudessa oireet alkoi heti ja olivat samantien voimakkaat.

Vierailija
4/5 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen tiennyt. Jos oon ollut epävarma mutta epäillyt niin en ole ollut mutta jos olen ollut ihan varma niin olen ollut, en osaa paremmin selittää mutta sen vaan tietää. Ja testiä tehdessä on ollut sellainen olo että tietää mitä sen pitäisi näyttää, sellainen seesteinen. Raskautta toivoessa taas miltei epätoivoinen ja tietää jo valmiiksi että tulee pettymään.

Ensimmäisellä kerralla olimme kolme vuotta yrittäneet enkä uskonut raskauden mahdollisuuteen saati seurannut kiertoja/oireita. Testaillut en ollut varmaan kahteen vuoteen. Yhtäkkiä tuli vaan olo että nyt ehkä pitäis tehdä testi. Ostin testin ja oli juhannusaatto, muistan miettineeni (vaikka tyhmäähän se oli) että teenkö testin nyt juhannusaattoaamuna vai vasta seuraavana päivänä että "en tietäisi" olevani raskaana ja voisin hyvällä omalla tunnolla juoda kun oli tarkoituskin. Mutta tiesin että en voi tehdä niin joten tein testin ja haalea mutta kuitenkin plussa oli. Menkat oli tuolloin 1-2vkoa myöhässä mutta en tiennyt/muistanut siinä vaiheessa.

Toisella kertaa aloitin testaamisen jo viikkoa ennen kun kuukautisten oli määrä alkaa, olin aivan varma. Katselin jo sisarusrattaita kun oli tulossa pieni ikäero. Testit näytti sitkeästi negaa ja mieheni ja siskoni ajattelivat että hormonihuuruissani (imetin) vaan kuvittelen koko jutun. Kävin lopulta neuvolan pissatestissä. Se oli sitten kuulemma heikosti positiivinen, menkat oli viikon myöhässä.

On tietysti myös kertoja joina olen miettinyt voisinko olla (toiveajattelu tai hormonit) mutta se fiilis on erilainen ja oireetkaan eivät ihan samalla lailla tule. Mulla raskausoireet ovat tulleet aina aikaisin vaikka testit eivät heti näytäkään. Hedelmöittymiset ultran mukaan myös myöhäisessä vaiheessa kiertoa mikä selittää myöhäisempiä plussia, LA siis siirtynyt hiukan. Kierto ollut silti aina tasaisesti 30-31 päivää. Mutta siis luulen että tuo että mulla tulee niin vahvoina oireet tuollaisista ja kuuntelen itseäni aika paljon niin ehkä siksi sitten huomaan. Jos ei tulis niin vahvoja oireita niin helposti voisin olla huomaamatta olevani raskaana kun vauvamahakin kasvaa suunnilleen sisäänpäin (myös hoikkana) :D

Mutta eipä kukaan sitä osaa sanoa että oletko raskaana vai et, tekisin sinuna uuden testin myöhemmin. E-pillerit voi vaikuttaa monella tapaa vaikka niitä olis syönyt pitkäänkin.

Vierailija
5/5 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen vielä että mä kyllä tiedän aina kun mun menkatkin alkaa, siis silloin kun ne on alkanut. Tulee vaan olo että nyt vessaan ja sit pyyhkiessä tulee hiukan verta mutta ei oo vuosiin ehtinyt pikkuhousuihin saakka. Mutta kuvittelisin et tämä on aika yleistä naisilla? Kuitenkin sen verran usein niitä menkkoja saa kestää elämänsä aikana :) -5