Charlie Hedbo sarjakuvat valloittavat maailman
Minäkin mistään tietämätön mamma aloin nyt etsiä, että mistä näissä sarjakuvissa on kyse. Mun järkeeni ei mahdu, että ihmisiä tapetaan sarjakuvien vuoksi.
Kommentit (30)
Huffington Postilta rohkea teko. Mutta hekin olivat näköjään ottaneet jo yhden kuvan pois, sen missä ääriainekset ovat profeetan kimpussa miekkansa kanssa.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:35"]
Huffington Postilta rohkea teko. Mutta hekin olivat näköjään ottaneet jo yhden kuvan pois, sen missä ääriainekset ovat profeetan kimpussa miekkansa kanssa.
[/quote]
On siellä sekin.
Uskaltaako joku lehti Suomessa julkaista nämä?
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:35"]
[/quote]
On siellä sekin.
Uskaltaako joku lehti Suomessa julkaista nämä?
[/quote]
En usko. Mun mielestä nämä kuvat pitäisi laittaa jokaisen lehden, nettilehden, tv-uutisen ym. alkuun. Ja lyhtypylväisiin.
Miksi ette perusta blogia ja julkaise kuvia itse? Miksi lehtien pitää tehdä kaikki teidän puolestanne?
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:45"]
Miksi ette perusta blogia ja julkaise kuvia itse? Miksi lehtien pitää tehdä kaikki teidän puolestanne?
[/quote]
Mikäs sun panos on tälle asialle? Katsoa vierestä ja voivotella?
Kyllähän esim. joku Daily Mail tavoittaa huomattavasti suuremman yleisön kuin blogisti maija möttönen.
Muistatteko mitä "laatulehti" Kaltio teki toimittajilleen, jotka julkaisivat vääränlaisia islamia ja Muhammedia arvostelevia sarjakuvia?
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=5787.300
Aivan oiken, sananvapauden puolustamisesta viime kerralla seurasi kenkää perseeseen. Kukahan laatulehden omistaja tällä kertaa kunnostautuu rauhan uskonnon ääriainesten kynnysmattona.
Löytyykö mistään englanninkielisenä?
Mä kääntelin sarjakuvien tekstejä ranskasta englantiin googlen translatorilla.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:59"]
Kannattaa muuten ottaa varakopiot näistä tämän päivän aloitusten mielenkiintoisimmista viesteistä ja laittaa kopsut talteen. Aiheeseen liittyviä keskusteluita on jo nyt poisteltu ja nämäkin poistunevat vaivihkaa lähitulevaisuudessa. Kun kopiot ovat olemassa niin keskustelua on helppo jatkaa edellisen pohjalta vaikka keskustelu vahingossa poistettaisiinkin...
[/quote]
Ostan heti Vauva-lehden, jos julkaisevat nuo ranskalaisen lehden piirrokset ja muut. Voisivat solidaarisuudesta laittaa ne tänne nettisivuille!
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:02"]Ostan heti Vauva-lehden, jos julkaisevat nuo ranskalaisen lehden piirrokset ja muut. Voisivat solidaarisuudesta laittaa ne tänne nettisivuille!
[/quote]
Tehdäänkö adressi Vauv-lehdelle?
Luulen, että aika monessa toimituksessa käy tällä hetkellä kuhina. Julkaista vaiko ei, siinäpä kysymys.
Me länsimaiset ihmiset ollaan aivan liian kilttejä: ei julkaista jotain satiirisia piirustuksia ettei tule kellekään paha mieli. Toiset vetävät surutta "vääräuskoisilta" pään poikki, julkaisevat videoita, teurastavat nuoria tyttöjä ja lapsia, ajavat lentokoneita toimistorakennuksiin... Mä luulen, että nämä toimittajien murhat saivat aikaiseksi sen, että enää ei hyssytellä.
Aina kun joku puhuu "rauhan uskonnosta" ja "hyssyttelystä" hommafoorumin hassunhauskaan tyyyliin, lopetan lukemisen siihen. Samat ihmiset ovat näitä elämä on -.hokijoita, joilla ei ole mitään annettavaa.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:27"]
Aina kun joku puhuu "rauhan uskonnosta" ja "hyssyttelystä" hommafoorumin hassunhauskaan tyyyliin, lopetan lukemisen siihen. Samat ihmiset ovat näitä elämä on -.hokijoita, joilla ei ole mitään annettavaa.
[/quote]
Jos tuohon mun kommenttiin viittaat, niin en edes tiedä mikä on hommafoorumi. Mutta hullua tämä on. Eihän nyt ihmisiä murhata satiirin vuoksi! Sananvapaus kuuluu demokratiaan. Olen tavallinen työssäkäyvä perheenäiti ja en hyväksy näitä enkä muitakaan fundamentalistisia tekoja.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:27"]
[/quote]
Jos tuohon mun kommenttiin viittaat, niin en edes tiedä mikä on hommafoorumi. Mutta hullua tämä on. Eihän nyt ihmisiä murhata satiirin vuoksi! Sananvapaus kuuluu demokratiaan. Olen tavallinen työssäkäyvä perheenäiti ja en hyväksy näitä enkä muitakaan fundamentalistisia tekoja.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:39"]
Jättäkää rauhaan jo!
[/quote]
Mikä? Kuka?
Kynä on miekkaa väkevämpi. Kun ei äly riitä vastaamaan kynällä, on tyhmän pakko turvautua väkivaltaan.