Ihoekspertit hoi! Kookosöljystä..
Olen nyt pari pv rasvannut ihon cocovin kookosöljyllä. Onko normaalia, että jo pari-kolme tuntia öljyämisestä naama on kuiva, kiristää ja alkaa hilseillä? Voiko olla, että kookosöljykään ei riitä kosteuttamaan (apua, mikä sitten?) vai kestääkö iholla jonkin aikaa tottua kookosöljyyn?
Kommentit (5)
Öljy ei kosteuta, jos sulla on nimenomaan kosteusköyhä iho, niin se ei auta siihen.
Mä teen sillä tavalla, että suihkutan pesun jälkeen kasvot ruusuvedellä, sitten hieron tipan kookosöljyä ja tipan glyseriiniä keskenään käsissä ja levitän kasvoille.
Sen jälkeen suihkutan vielä lisää ruusuvettä kasvoille ja suihkuttelen pitkin päivää. Kosteuttaa tosi tehokkaasti, eikä ole kasvorasvojen lisäaineita.
Mutta siis kosteutta vaativalle iholle ei riitä pelkät öljyt, toi glyseriini auttaa kosteutta pysymään ihossa sitomalla sitä ja suurin osa taviskasvorasvoista on melkein pelkästään glyseriinia ja vettä.
Kiitos sibulle 3, nimenomaan kosteutta nassuni kaipaa.
Mulla kuivui kasvojen iho tosi pahaksi pelkällä kookosöljyllä. Mistä ihmeestä voi ostaa jotain glyseriiniä??
Olen huomannut, että hyvä puhdistustuote on kuivan ihon hoidossa a ja o. Minulla on ollut joka talvi ärtyneet korppuposket, mutta kun kokeilin vinkistä Lavera 2 in 1 puhdistusvoidetta, ihoni on ollut pehmeä ja sileä. ( yh, kuulostaa mainokselta, muttei ole :)
Laitatko kuivalle vai kostealle iholle? Öljyt laitetaan kostealle, auttaa paremmin.