Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopisto vai AMK (tekniikan ala)

Vierailija
07.01.2015 |

Eli olisin mahdollisesti haluamassa tekniikan alalle vähän tällaisena "no kun en keksi muutakaan"- vaihtoehtona. En tiedä yhtään mitä olen tulevaisuudeltani haluamassa, mutta fysiikka ja matikka nyt ainakin kiinnostaa, fysikka kirjoitettuna, E tuli, ja matikka keväällä, ja vähintään E toiveissa sielläkin, tosin uskon että jos onnistun kokeessa voin saada L:nkin. Se on aina vaan niin pienestä kiinni. 

Mietin että k.o. alalle hakisin, mutta en ole ihan varma tasosta. Molemmilla on puolensa.

AMKn plussia on helpompi sisäänpääsy ja se että kurssit saa jotenkin suoritettua varmaan joka tapauksessa vaikka ala ei sitten ihan omalle tuntuisikaan, kun ei kuitenkaan mitään varsinaisia ongelmia ole. 

Yliopistoon taas olisi vaikeampi päästä sisään, ja pelkään että jos ala ei tunnu sopivan minulle juutun sinne pysyvästi kun en saa kursseja suoritetuksi. Mutta jokin silti huutaa että pitäisi kuitenkin yrittää yliopistoa :/ 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene yliopistoon ja jos nyt ylivoimaisesti tökkii niin sitten vaihdat pois sieltä.

Vierailija
22/27 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:51"]

Onko yliopistossa paljon matikkaa? Se on nimittäin ykkös-kiinnostuksenkohteeni, ja paljon vahvempi kun mun fysikka, fyssassa pakko tunnustaa että jotkut jutut meni jo vähän yli, matikassa on sellainen tunne että ymmärrän asiat enkä vain opettele niitä ulkoa. Ja millaista matikkaa siellä on?

-ap

[/quote]

Ainakin Aallossa on tyypillisesti noin 25 op matematiikan kursseja kandiopinnoissa. Mutta sen lisäksi matematiikkaa käytetään monissa ammattiainekursseissa eli niissä juuri lasketaan erilaisia tekniikan juttuja. Matematiikan kurssit ovat selvästi vaativampia kuin lukion pitkän matematiikan kurssit. Teknillisessä yliopistossa pääsee kuitenkin oikeasti laskemaan, kun taas yliopistomatematiikassa esim. Helsingin yliopistossa on käsittääkseni selvästi enemmän todistamista.

[/quote]

Joo, näin olen kuullut. Ne koulutukset palvelee eri tarkoituksia.

Tiedän että kurssit on hankalia mutta olen lukenut jotain niitä samoja kirjoja matikassa ihan omaksi ilokseni, että sikäli niiden matikan (ja nimenomaan matikan) kurssien vaikeus ei tulisi yllätyksenä. Minua huolettaa huomattavasti enemmän kaikki muu :/ matikasta kyllä selvitään, siitä olen tykännyt aina. 

Mutta, fysiikka, kemia, ammattiopinnot (onko niitä, en tiedä. Anteeksi tyhmyyteni) yms. kaikki tällainen. Pelottaa etten pärjää niissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:12"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:51"]

Onko yliopistossa paljon matikkaa? Se on nimittäin ykkös-kiinnostuksenkohteeni, ja paljon vahvempi kun mun fysikka, fyssassa pakko tunnustaa että jotkut jutut meni jo vähän yli, matikassa on sellainen tunne että ymmärrän asiat enkä vain opettele niitä ulkoa. Ja millaista matikkaa siellä on?

-ap

[/quote]

Ainakin Aallossa on tyypillisesti noin 25 op matematiikan kursseja kandiopinnoissa. Mutta sen lisäksi matematiikkaa käytetään monissa ammattiainekursseissa eli niissä juuri lasketaan erilaisia tekniikan juttuja. Matematiikan kurssit ovat selvästi vaativampia kuin lukion pitkän matematiikan kurssit. Teknillisessä yliopistossa pääsee kuitenkin oikeasti laskemaan, kun taas yliopistomatematiikassa esim. Helsingin yliopistossa on käsittääkseni selvästi enemmän todistamista.

[/quote]

Joo, näin olen kuullut. Ne koulutukset palvelee eri tarkoituksia.

Tiedän että kurssit on hankalia mutta olen lukenut jotain niitä samoja kirjoja matikassa ihan omaksi ilokseni, että sikäli niiden matikan (ja nimenomaan matikan) kurssien vaikeus ei tulisi yllätyksenä. Minua huolettaa huomattavasti enemmän kaikki muu :/ matikasta kyllä selvitään, siitä olen tykännyt aina. 

Mutta, fysiikka, kemia, ammattiopinnot (onko niitä, en tiedä. Anteeksi tyhmyyteni) yms. kaikki tällainen. Pelottaa etten pärjää niissä. 

[/quote]

-ap

Vierailija
24/27 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se yliopisto niin raskas ole jos ei mahdottomasti kursseja kasaa. Aika vapaata siellä on.

Vierailija
25/27 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinä niin menisin yliopistoon. Ei sinne iäksi jää vaikka ei ihan suositusajassa valmistuiskaan.

Vierailija
26/27 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:59"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:55"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:30"]

Eli olisin mahdollisesti haluamassa tekniikan alalle vähän tällaisena "no kun en keksi muutakaan"- vaihtoehtona. En tiedä yhtään mitä olen tulevaisuudeltani haluamassa, mutta fysiikka ja matikka nyt ainakin kiinnostaa, fysikka kirjoitettuna, E tuli, ja matikka keväällä, ja vähintään E toiveissa sielläkin, tosin uskon että jos onnistun kokeessa voin saada L:nkin. Se on aina vaan niin pienestä kiinni. 

Mietin että k.o. alalle hakisin, mutta en ole ihan varma tasosta. Molemmilla on puolensa.

AMKn plussia on helpompi sisäänpääsy ja se että kurssit saa jotenkin suoritettua varmaan joka tapauksessa vaikka ala ei sitten ihan omalle tuntuisikaan, kun ei kuitenkaan mitään varsinaisia ongelmia ole. 

Yliopistoon taas olisi vaikeampi päästä sisään, ja pelkään että jos ala ei tunnu sopivan minulle juutun sinne pysyvästi kun en saa kursseja suoritetuksi. Mutta jokin silti huutaa että pitäisi kuitenkin yrittää yliopistoa :/ 

[/quote]  pääset varmaan Aalto yliopistoon ellet suoraan niin pääsykokeissa eli DI:ksi vaan

[/quote]

Muotoilin ehkä aloitusviestin hieman tyhmästi mutta en ole ehkä niinkään huolissani pääsenkö sisään (jonnekin tuotantotalouteen nyt en ehkä pääsisi, siitä tuo aloitusviestin lause) vaan siitä pääsenkö ulos. 

-ap

[/quote]  tuotantotalous, pitääkö olla älliä muustakin kun matematiikasta ja fysiikasta?????????????????????

[/quote]

Tuotantotalous on yksi suosituimmista aloista hakijamäärään nähden.
[/quote]. mitä sinne vaaditaan.mistä aineista?

Vierailija
27/27 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 17:10"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:33"]

tuotantotalous, pitääkö olla älliä muustakin kun matematiikasta ja fysiikasta?????????????????????

[/quote]

Jotta pääsisi Aaltoon tutalle papereilla ilman pääsykoetta, pitää yleensä olla neljä ällää ja yksi E seuraavista aineista: pitkä matematiikka, fysiikka, kemia, äidinkieli ja A-kieli. Mahdollisesti sille on vielä rajoituksia, mistä noista saa olla se ainoa E.

Pääsykokeen kautta voi kyllä päästä huonommallakin papereilla.

[/quote]

Jos haluaa Tutalle pitää oikesti valmistautua hyvin pääsykokeeseen ja mielellään omata edes kohtuulliset lähtöpisteet. Muille aloille onkin sitten huomattavasti helpompi päästä, tuta on aika suosittu
[/quote]. Pojalla tuli L enkusta ja E kemiasta ja keväällä kirj 5.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan