Missä aloittaa uusi elämä?
Olemme miettineet, että aloitamme uuden elämän. Haluamme muutosta nykyiseen. Minnepäin Suomea kannattaisi muuttaa? Nyt ei millään sukulaisilla tai ystävillä ole merkitystä. Emme tunne / tiedä kuin muutaman paikkakunnan.
Haluamme
- keskisuuren kaupungin
- kaunista luontoa
- kauniin kodin (max 250 000 € / 120 m2, rakennettu 1990->)
- harrastusmahdollisuuksia ja kauppoja
- hyvä asuinalue (suomenkielinen)
Mitä emme halua
- pikkukylää
- yhdysluokkia / suuria kouluja (yli 400 oppilasta)
- suurta kaupunkia (Helsinki)
- ruotsinkielistä aluetta
- kylmää ja pitkää talvea
Ehdotuksia otetaan vastaan!
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:43"]
Kouvola. Suomen halvimmat asunnot Oulun kanssa. Luonto löytyy heti kaupungin ulkopuolelta, on harrastusmahdollisuuksia, suht uusi kauppakeskus ja kohtalaisen vähän mamuja.
[/quote]
Ap halusi kehittyvän, ei kuolevan kaupungin...
Turku! Etelässä, joten lauhat talvet ja keskeinen sijainti (lyhyt matka pk-seudulle ja Ruotsiin). Kaunis ja luonnonläheinen kaupunki, jossa mukavasti kulttuurielämää. Ihmiset hieman sisäänpäinlämpeäviä (jopa Suomen mittakaavassa), mutta mukavia.
Jos en itse asuisi Helsingissä, niin muuttaisin takaisin Turkuun, josta olen kotoisin. :)
Kouvola on siis kuoleva paikka? Hylätäänpä se siis.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:01"]
Kouvola on siis kuoleva paikka? Hylätäänpä se siis.
[/quote]
Kyllä se valitettavasti on. Paitsi varmaan kouvostoliittolaisten mielestä.
Turusta vielä: hyviä asuinalueita (mieltymystenne mukaan) esimerkiksi Martti, Hirvensalo, Portsa, Uittamo ja Kastu. Ja mikäli Varsinais-Suomi muuten miellyttää niin kannattaa harkita myös Turun kyljessä sijaitsevaa Kaarinaa, joka valittiin juuri taannoin jossain tutkimuksessa Suomen parhaaksi kaupungiksi asua.
t. 20
Kuopiossa on myös kylpylähotelli Rauhalahti, jossa pääsee polskimaan. Myös kunnonpaikka ja Fontanella ovat kohtuullisen ajomatkan päässä Siilinjärvellä.
Täällä on paljon harrastusmhdollisuuksia lapsille, sekä tulevaisuudessa hyvät koulutusmahdollisuudet yliopisto/amk tasolla.
Asuinalueet ovat pääosin kaikki ok, itse en ehkä muuttaisi Petosen ydinkeskustaan, omakotitaloalueet ok.
t. Kuopiolainen
Turussa olen käynyt kerran 15 vuotta sitten. Kerrohan siitä lisää! Omakotitalojen hintataso, koulut, mikä asuinalue sellainen, jossa kouluun 1 km, samoin kauppaan ja kirjastoon. lähellä ulkoilualueita. onko talvella lunta? (voiko hiihtää?) Minkäverran pakkasta?
Oulusta haluaisin kuulla lisää.
Samoin Kuopion omakotitalojen hinnoista, paljonko maksaa 120 neliöinen talo, joka on rakennettu 1990 tai uudempi.
Mikkeli ja Kouvolakin ihan outoja... Kertokaapa niistä. Miksi Kuopioon ei halua kukaan muuttaa?
Tarkoitin kylmällä talvella lähinnä että Lappi ei tule kysymykseen, eikä rannikko, jos siellä on tuulista ja kamalia pakkasia.
Mitkä alueet Oulussa ovat hyviä? Entä Kuopiossa?