Osaatteko arvioida ihmisten ikiä? Olen huomannut, että näin vanhemmiten en enää oikein osaa
Mietimme juuri mieheni kanssa, minkä ikäinen tapaamamme henkilö oli. Olin ajatellut, että hän on varmaan minun ikäiseni eli yli nelikymppinen, mutta pieni matematiikkatoimitus paljasti, että hän on todennäköisesti korkeintaan 35, ehkä jopa kolmekymppinen.
Ehkä sitä jotenkin pitää itseään nuorempana ja ajattelee sitten, että muut ovat samanikäisiä kuin itse, eli oikeasti nuorempia.
Oletteko itse huomanneet, että olisi vaikeaa vanhemmiten arvioida ihmisten ikiä?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Naamaryppyjen määrästä.
Ei esim. nelikymppiselläkään ole vielä ryppyjä, joten miten sitä nuorempia voisi arvioida ryppyjen määrästä...
Vierailija kirjoitti:
Ikähaarukka 25-45 on tosi vaikea.
Tämä.
Olen huomannut että kaikki näyttävät nykyään tosi nuorilta. Katselin tyttöjä jotka oli menossa töihin teollisuusalueella ja minusta he näyttivät ihan teineiltä, 15-17-vuotiaalta, mutta taisivat olla kuitenkin parikymppisiä. Myyjäpojatkin näyttävät ihan lapsilta. Töissäkin kun tulee uusia työntekijöitä ne on kaikki nuoria mutta sitten jostain saattaa paljastua että onkin jo melkein 30, vaikka olen pitänyt heitä parikymppisenä.
Olen itse yli 30 ja en koe vaikeaksi arvioida. Tosin aina ei koskaan selviä, osuiko arvaus oikeaan vai jäikö arvaus arvaukseksi.
Menin miespuoliselle lääkärille, joka arvioni mukaan oli 15-vuotias. Suurin osa uusista työkavereista vaikuttaa yläkoulun oppilailta ulkonäkönsä perusteella. Armeijaikäiset vaikuttavat lapsilta ja poliisit ovat nuoria.
Syynä on oma ikäni - ei heidän ikänsä.
N 56
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naamaryppyjen määrästä.
Ei esim. nelikymppiselläkään ole vielä ryppyjä, joten miten sitä nuorempia voisi arvioida ryppyjen määrästä...
Silmäkulmiin tulee ilmehtiessä, samoin kaulalle, kämmenselän iho poimuilee enemmän kuin parikymppisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naamaryppyjen määrästä.
Silmäkulmiin tulee ilmehtiessä, samoin kaulalle, kämmenselän iho poimuilee enemmän kuin parikymppisellä.
Mä oon 43v ja vielä ei ryppyjä paits hymyillessä. Mut niin on 18v tyttärellänikin samalla tavalla. Käsissä vähän poimua jos ihan kuivat kädet. Rasvattuna ihan sileät.
Vierailija kirjoitti:
Ikähaarukka 25-45 on tosi vaikea.
Totta. Yksissäkin bikeissä luulin et 28v nainen on mua useamman vuoden vanhempi ku ite olen 42v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naamaryppyjen määrästä.
No kyllä nelikymppisellä nyt on ryppyjä, katsopas silmänympäryksiä, otsaa ja nenän ja suupielen väliä. Suosittelen optikolla käyntiä jos et näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naamaryppyjen määrästä.
Mä oon 43v ja vielä ei ryppyjä paits hymyillessä. Mut niin on 18v tyttärellänikin samalla tavalla. Käsissä vähän poimua jos ihan kuivat kädet. Rasvattuna ihan sileät.
Joo varmaankaan sua ei erota sun 18- vuotiaasta tyttärestä ja kaikki luulevat sua aisosiskoksi, ei kun anteeksi pikkusiskoksi😀
Sama. Ystäväni 45 v, isoäiti, ei saanut alkosta viinipulloa ostettua, kun ei ollut henkkareita mukana.
Kaikissa ikäluokissa arviointi on vaikeaa. Niin nuorissa kuin arviolta eläkeikäisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naamaryppyjen määrästä.
Joo varmaankaan sua ei erota sun 18- vuotiaasta tyttärestä ja kaikki luulevat sua aisosiskoksi, ei kun anteeksi pikkusiskoksi😀
No en niin väitä mut noistaa asioista ei ikää voi päätellä. En osaa sanoa mistä, jotenkin vaan piirteet vahvenee vanhemmiten ja se tekee vanhemman näköiseksi. Mut yhä joudun alkossa aina näyttämään paperit vaikka 43v ikää.
Joskus arvioin aivan oikein, toisinaan vaikeaa. Jos on heleä/suht hyväkuntoinen iho, ja vielä silmälasit, jotka peittävät osin juonteita, niin esim. 45-50- vuotiasta voi luulla useita vuosia nuoremmaksi. Runsas tupakointi ja auringonottto vanhentaa, esim. muutoin nuorehko 37-39-v voi näyttää puolestaan runsaasti ikäistään vanhemmalta.
Parikymppisistä on todella vaikeaa sanoa ikää. Joku lähes 30-v näyttää vielä aivan juniorilta.
Olen todella hyvä arvioimaan ikiä.
Just aamulla katsoin telkkarista jonkun naisen haastattelua. Aloin miettiä ikäänsä ja hetken katsottuani veikkasin että ehkä 45-47 v, päädyin tarkentamaan arvaustani sitten että 46 v.
Haastateltavan nimen kuultuani kävin googlaamassa; Jutta Urpilainen, 46 v. Nappisuoritus itseltäni siis, taas kerran! 😂
Mä taas osaan arvioida ihmisen ikää varsin hyvin, sen takia en käsitä miksi täällä aina keski-ikäiset ihmiset kertovat kuinka Alkossa kysytään papereita. Kun ihmisen olemuksesta nyt vaan näkee sen ikääntymisen vaikka olisi kuinka nuorekas. Sellainen nuoruuden kuulas ja raikkaus häviää olemuksesta jo aika aikaisin, saati että yli nelikymppistä luulisi tosi nuoreksi🤪
Vierailija kirjoitti:
Just aamulla katsoin telkkarista jonkun naisen haastattelua. Aloin miettiä ikäänsä ja hetken katsottuani veikkasin että ehkä 45-47 v, päädyin tarkentamaan arvaustani sitten että 46 v.
Haastateltavan nimen kuultuani kävin googlaamassa; Jutta Urpilainen, 46 v. Nappisuoritus itseltäni siis, taas kerran! 😂
Arvatenkaan et ujostele tarkastella kasvoja kohdattaessa.
Kerran baarissa yksi nainen pyysi arvioimaan ikänsä. Ajattelin että on varmaan jotain 40v ja ajattelin että olen kohtelias ja sanoin jotain 35v. Sitten hän olikin oikeasti 30v. Silloin itse olin n. 40-vuotias....
M53
Vierailija kirjoitti:
Miten joku kehtaa edes anonyymisti kirjoittaa, ettei tunnistanut Jutta Urpilaista?
Naamaryppyjen määrästä.