Ketä teidän perheessä/suvussa valmistaa joulukinkun?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Ketä teidän perheessä/suvussa valmistaa joulukinkun?
Kannattaisi kysyä suomeksi, eli "Kuka teidän perheessänne ....".
Äitini. Itse en kinkkua valmista koska vanhempani kutsuvat joka joulu minut heille.
Minä olen sen viime vuosina laittanut uuniin. Ei se nyt niin ihmeellisiä taitoja vaadi, mutta mä nyt yleensäkin teen enemmän keittiöhommia.
Minä tai mieheni. Kumpi sattuu ehtimään.
Suvuissamme jokainen viettää joulua vain oman perheensä kanssa eli mitään yhteistä sukujoulua ei ole. Kukin perhe valmistaa kinkkunsa itse. Minä teen sen omassa perheessäni.
Ps. Minä haluaisin sukujoulun ja rakastavan suvun, mutta on vaan juoppoja, narsisteja, väkivaltahullu, draamailijoita ja ammattiriitelijöitä. Aina ei saa mitä haluaa.
Me tehdään miehen kanssa yhdessä, myös muut jouluruuat.
Minä, ei se nyt kovin kummoista valmistamista kyllä vaadi, sen kun tyrkkää uuniin ja ottaa pois, me ei tykätä mistään sinappihunnuista.
Mies sen joulukinkun tekee. Valmistelee uuniin, seuraa kypysymistä, sehän on tuntikausien homma.
Ja laittaa myös kinkun tarjoilukuntoon.
Itse teen kaikki muut jouluruuat ja tarjottavat ja leivonnaiset ja glögit ja lapset ovat mukana kattamassa jouluaaton juhla-aterian ruokapöytää.
Minä ja aviopuolisoni hankimme yhdessä luomuviljapossun kinkun tuoreena, maatilan lihakaupasta. Minä valmistan suolaliemen , kinkun suolausta varten. Mieheni asettelee kinkunpaistomittarin valmiiksi, kun on sen aika.Toki käytämme myöskin kinkkupussia , niin pysyy uuni siistinä.Hyvää joulunieltä sullekkin.
Vaimo on hieman apuna pitämässä kiinni yms. kun otamme paistorasvan talteen, kuorimme loput rasvat ja kamaran pois, mutta muuten se on minun hommiani.
Olen suvumme paras kinkunpaistaja.
T. Kokoomussika
Minä paistan, anoppi paistaa, mutta äitini ei enää paista kinkkua.
Mitä valmistamista siinä on, kun heittää uuniin vaan.
Ketä?
Oletko ekaluokkalainen? Vai ulkomaalainen?
Ketälle se kinkku menee, ketä sen paistaa.