Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä olet tiennyt että olet raskaana ennen kuin olet tehnyt testin?

Vierailija
07.01.2015 |

Onko ollut vain menkat myöhässä vai mikä? Oliko mitään erikoisia tuntemuksia? Toki jos raskautta yrittää niin varmasti kuulostelee kaikenlaista, mutta onko muilla ollut yhtäkkiä mitään "heeetkinen" tuntemuksia jotka olisi osoittautuneet raskauteen liittyviksi?

Luulen että olen nyt kolmatta kertaa raskaana. Menkat on päivän "myöhässä" mutta se nyt ei vielä ole tavatonta, välillä vaihtelee viikonkin kierron pituus. Raskautta ei ole yritetty. Nyt on jo aika normaali olo mutta tuossa muutama päivä sitten oli kolmisen päivää ihmeellinen kuumeinen olo, ihon alla sellainen polte ja levoton olo. Ja jotenkin jo tuntui että ajatukset tai olemisen painopiste siirtyi alavatsaan :D. Jos olen raskaana niin ovulaatio on ollut jouluaaton paikkeilla. Voin parin päivän päästä tehdä testin ja kertoa sitten teillekin miten kävi. 9kk päästä voin sitten kertoa tuliko poika (koska siltä myös tuntuu).

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle iski aivan tajuton väsy joka ei hellittänyt millään. Samaten kertyi nestettä kroppaan sen verran että kaikki vaatteet puristi. Tätä kesti pari vko, sit alkoi se kuvottava olo ja päätin tehdä testin.

Vierailija
2/62 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset myöhässä, tosin vain muutaman päivän. Mutta kun oltiin reissuun lähdössä, niin tuli testattua. Enkä meinannut uskoa testitulosta, kun ei mitään tuntunut. Testasin muutaman viikon päästä uudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaupassa kun yhtäkkiä vain tiesin, että on tärpännyt. Ostin testin, jonka tein seuraavana aamuna ja kaksi viivaa ilmestyi.

Ei ollut oireita enkä menkoistakaan voinut mitään päätellä koska kiertoni on tosi epäsäännöllinen. Jostain vain tiesin.

Vierailija
4/62 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa raskaudessa rajut repäisy kivut ja kuumotus

Vierailija
5/62 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintojen aristus, menkat myöhässä ja jonkin ajan päästä se ihana fiilis, kun avaa jääkaapin, ja siellä haisee yököttävälle. Raskauspahoinvointi on ohitettu siinä vaiheessa, kun ikävä haju jääkaapista on lähtenyt ;)

Vierailija
6/62 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsassa tuntui monta kertaa parin päivän aikana kuin papakoe olisi otettu. Lisäksi oli pystysuoria tuntemuksia kohdussa ja söin yhtenä päivänä n. 3 x normaalin määrän kun oli NÄLKÄ! Ja oli kylmä sekä heräsin joka aamu klo 5 virkeänä vaikka normaalisti olen aamu-unien. Nämä siis noin viikko ovulaation jälkeen. Muuten olo oli kuin menkat olisi alkamassa. Kuulostelin paljonkin kun yritettiin mutta nämä oli outoja eikä ollut muissa kierrossa.

Vierailija
7/62 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut pms oireita ennen kuukautisia. Sitten tuli aamulla yököttävä olo ja painetta rintoihin. Kuukautiset ei ollu kuin pari päivää myöhässä ja tein testin.

Vierailija
8/62 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin sen vaan tiesi. En osaa kertoa miksi, mutta olin ihan satavarma siitä vaikka menkat ei ollut vielä myöhässä. Lasta ei yritetty, oli asenteella tulee jos tulee, silloin tällöin seksiä.
Kun menkat myöhästyi, alkoi myös maha turpoamaan hervottomasti iltaisin - oli kuin iso ilmapallo silkkaa turvotusta. Alavatsaa vihlaisi ja juili välillä. Lämpö pysytteli 37 yläpuolella. Ja testi oli kuin olikin positiivinen :)

Vierailija
9/62 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös ollut ovulaatio joulun aikoihin. Nyt on vaan väsyttänyt kauheasti ja hajuaisti on herkällä, tuntuu että kaneli hyökkää maustekaapista päälle.

Mistä muuten tietää tai millaiset on poika - oireet?

Vierailija
10/62 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palelin Espanjassa elokuun helteissä.

Vierailija
11/62 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännölliset menkat viikon myöhässä ja seksiä oli tarkoituksella harrastettu vauva mielessä. Mitään oireita ei ollut. Ensimmäiset oireet tuli vasta kun menkat oli n. kaksi viikkoa myöhässä. Tulivatkin sitten rytäkällä ja käytännöllisesti yhden päivän aikana (hyperemesis gravida).

Vierailija
12/62 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen olevani nyt raskaana, ensi viikolla pitäis menkkojen alkaa. Hirveen vaikee on mun varmaksi sanoa, et oonko raskaana vai en. Valkovuodosta on tullut todella paksua, viikko ovulaation jälkeen mulla oli menkkakipumaista jomotusta päivän ajan ja mulla tulee vilunväristyksiä. Nää on kuitenkin semmosia oireita, että mielikuvitus voi tehdä tepposet kun toivoo raskautta.

Sen sijaan mikä on mut oikeasti saanut olemaan vakuuttunut raskaudesta, on se että nänniä puristamalla mulla tulee maitopisaroita. Imetin esikoista 1,5 vuotta, siitä on nyt puoli vuotta kun lopetin imetyksen ja mulla oli tässä välissä ettei rinnoista mitään tullut kun välillä huvikseni koitin puristaa. Onko muilla jo synnyttäneillä alkanut rinnoista tulla maitoa raskauden alkuvaiheessa?

Vierailija
13/62 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa vauvaa ei yritetty, mutta kierron puolivälissä tuli sellainen olo, että jos yrittäisimme lasta, olisin varmasti raskaana. Viikkoa ennen menkkojen oletettua alkupäivää rinnat turposivat, tuli alavatsakipuja ja koko ajan olo, että menkat tulee. Yleensä oireilin vasta päivää ennen. Kun menkkoja ei näkynyt, tein testin.

Toka vauva tuli ekasta kierrosta synnyttksen jälkeen. Silloinkin oli tunne, että taidanpa olla pieniin päin. Ei niin vahva kuin esikoisesta, mutta tunne kuitenkin. Testasin innoissani heti kiertopäivänä 28/28 (nega). Vähän masennuin, ja ihmettelin miten niin väärin aavistin, mutta menkkoja ei näkynyt, ja testasin viiden päivän päästä uudestaan (positiivinen).

Vierailija
14/62 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko nipistely molemmin puolin alavatsaa olla raskausoire ? :o vai mistä johtuu.

Vierailija
15/62 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat jäi pois, älytön pahoinvointi tuli melkein heti kuvioihin ja rinnat olivat arat.

Vierailija
16/62 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut mitään oireita, kaikki muut kierrot ovat olleet oireita täynnä, mahakipuja, rinnat kipeänä..nyt olin terve kuin pukki enkä meinannut millään uskoa olevani raskaana...3 testiä siihen meni :)

Vierailija
17/62 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 15:20"]

Mulla on myös ollut ovulaatio joulun aikoihin. Nyt on vaan väsyttänyt kauheasti ja hajuaisti on herkällä, tuntuu että kaneli hyökkää maustekaapista päälle. Mistä muuten tietää tai millaiset on poika - oireet?

[/quote]

En tiedä oireista, mutta olen vaan tiennyt aiemmissa raskauksia sukupuolet alusta asti. Tai siis "tiennyt", mutta kuitenkin niin että vaikka ultrissakaan ei ole sukupuolet selvinneet, niin ihan olin menossa synnyttämään poikaa ja toisella kertaa tyttöä ja ne sieltä myös tuli. Ja turhalta tuntui raskausaikana katsoa "väärän" sukupuolen vaatteita valmiiksi, vaikka pakkohan niin oli tehdä ja vähän miettiä nimiäkin valmiiksi jne väärälle sukupuolelle. Mitään sellaisia erityisiä oireita ei ollut mutta tiesin vaan. t. ap

Vierailija
18/62 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

outo metallinen maku suussa, joka kerta. en huomannut mitään tisseissä, yms.

Vierailija
19/62 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen testejä olen vaan pään sisällä tiennyt olevani raskaana. sitten joskus rv6 oon tehny testin ihan varmistaakseni ja soittanut neuvolaan.

Vierailija
20/62 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkakivut tuli, mutta menkat ei alkaneetkaan.