Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään muulla ongelmaa, että ei saa rahaa kulumaan?

Vierailija
07.01.2015 |

Anteeksi, otsikkoni saattaa herättää ärsytystä ja tiedän tämä ei ole mikään oikea ongelma.. 

Mulla vaan tilanne se, että rahaa jää joka kuukausi säästöön, vaikka palkkani ei ole kovin kummoinen ja on perhekin (miehen kanssa yhdessä) elätettävänä. Säästöjä on nyt taas pikkuhiljaa kerääntynyt tilille toistakymmentä tuhatta euroa ikäänkuin ylimääräisenä. Pientä tulevaa pintaremonttia varten rahat on jo olemassa toisella tilillä.

Me maksetaan asuntolainaa takaisin joka kuukausi tuloihin nähden huomattava summa, mutta silti rahaa jää yli. En osaa ostaa mitään kallista koskaan, ellen todella tarvi sitä. Säästän oikeastaan kaikesta mahdollisesta. Olen jopa miettinyt, että onkohan se enää tervettäkään, koska tarvetta ei oikeasti olisi pihistellä niin. Ollaan matkusteltukin aina kerran vuodessa jonnekin pidemmälle, mutta sekin tehdään "omatoimimatkana" ja säästetään taas satoja euroja.

Vinkkejä mihin (mielellään järkevään) laittaa rahaa? Ja kysyn ihan tosissani! En tunne ketään, jolla olisi samanlainen tilanne, vaan melkein kaikilla kavereilla tilanne on just päinvastainen...

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjota köyhälle opiskelijalle muutama tonni, niin saat vähän rahojasi kulumaan ja kaupan päälle hyvän mielen, kun voit auttaa makaronilinjalla elävää opiskelijaa! 

Vierailija
22/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikkapa lasten harrastuksiin, kirjoihin, kulttuuriin, sanomalehtiin, hyväntekeväisyyteen. Näihin minä upotan liikenevät varani ja olen onnellinen.

yh ja kaksi lasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellisempi kun en tuhlaa eikä rahalla oikeaa hyväntekeväisuuttä tehdä rahan luonne ei siihen taitu.

Vierailija
24/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikeeta on jollain näköjään...Hyväntekeväisyyttä voi tehdä, matkustele enemmän, vähennä töitä, harrasta, perusta oma yritys, osta sijoitusasunto tai mökki tms. Sijoita taiteeseen tai antiikkiin Ym. Ei kellään oikeasti voi olla liikaa rahaa!

Vierailija
25/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 15:11"]

Täällä myös saman "ongelman" kanssa kamppaileva. Mikään ei kuitenkaan ole tulevaisuudessa niin varmaa kuin yllättävä kulu. Jatka siis vaan säästämistä. Tulet jonakin päivänä olemaan siitä kiitollinen.

[/quote]

Minä sairastuin. Jouduin ensin olemaan toista viikkoa sairaalassa ja sitten melkein puoli vuotta sairauslomalla, josta vain neljä ensimmäistä viikkoa oli palkallista ja loput Kelan päivärahaa. Lääkkeisiin meni yli 600 euroa, mutta sen jälkeen Kela maksoi lääkkeet lähes kokonaan. Melkein kaikki säästöt meni, mutta onneksi niitä oli. Nyt säästän vähän tavoitteellisemmin, laitan joka kuukausi eri rahastoihin rahaa. Lähivuosina joutunen työkyvyttömyyseläkkeelle, joten tulot tippuvat sen verran, että siihen pitää varautua ajoissa. Ja jos pystynkin olemaan töissä, kyllä niille rahoille jossain vaiheessa käyttöä keksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän